Alla vet att jag älskar mat..

2011-09-29 - 15:01:42
Alla som känner mig lite bättre vet att jag älskar mat och annat ätbart och att jag äter för en hel armé, så jag känner att jag från och med nu ska börja fotografera maten jag gör igen, jag har ju återigen ( i sommras) testat på smalmat och konstant träning, det hände en hel del på kroppen och vågen, ca -7 kg och -10cm runt midjan men efter min operation i somras är jag tillbaka där jag började innan sommaren, egentligen gör det mig inte så mkt men dagens ideal "kräver" att man inte få ha något hull så egentligen borde jag sätta igång, eller borde jag när jag trivs såhär?

Nu svävade jag ut från det mitt inlägg faktiskt skulle handla om, jag ska börja med "Dagens Mat" eller "Veckans mat" beroende på hur mkt tid jag får till bloggen, men som sagt via appen är det smidigt :-).

Samtidigt vill jag ha goda och bra recept, feta som smala :-). Give me.. jag älskar ju typ allt förutom kikärtor, pannkakor, bönor och ägg.. Så come on, era favorit recept!!


Ett mumsigt recept jag kommit på är detta:

Du behöver:

700g kycklingfilé
2 burkar lätt creme fraiche mad smak av tomat & basilika
1/2 gul paprika
1/2 röd paprika
2 klyftor vitlök
cayennepeppar efter smak
paprika pulver efter smak
salt
peppar
ev jordnötter.

Gör såhär:

Strimla kycklingfilén och stek tillsammans med kryddor, pressad eller hackad vitlök och lite olja.
När kycklingen är färdig, lägg i paprika och stek tills dom är mjuka.
Häll sedan i creme fraichen, låt puttra några minuter, späd med mjölk om du vill.

Servera med jasminris, sallad och jordnötter. Mums!




Smaklig måltid!
Postat av: Bella

Hej!

Har ett gi recept på lasagne som jag var väldigt skeptisk skeptisk till först men hela familjen gillade den;)

Kan slänga in receptet till dig sen kommer inte ihåg allt i huvudet och nu är jag på jobbet:)

Kram

2011-09-29 - 17:13:55
URL: http://bellabackstrom.blogg.se/
Postat av: Syster

Duktig du är syster!!

2011-10-04 - 17:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0