Sanning 22 av 30

2011-01-03 - 00:35:04
Utmaning: Det här upprör mig

Människor som skadar andra framförallt dom som skadar barn, slår, mördar, våldtar, trycker ner med mera. Eller egentligen är det som gör mig riktigt arg det svenska rättssystemet, jag förstår inte, hur kan en barnamördare få lägre straff än en eko-brottsling exempelvis, jo för att en barnamördare tar livet av någon av oss vanliga medan eko-brottslingen tar av staten, staten som redan har flera miljoner kronor (miljarder?) men två föräldrar, far- och morföräldrar syskon etc aldrig kommer få tillbaka barnet som ifråga har blivit bragd om livet. Var är vi påväg?

Det upprör mig!

Nu menar jag givetvis inte att brottslingarna i sig inte upprör mig för det gör dom givetvis, hat är ett starkt ord men att ge sig på barn är lågt, riktigt lågt, då kommer det gömda hatet fram!

Bild från arbogamordet:



Vill du också anta utmaningen? Lämna bara en kommentar, och kika i kategorin "Sanningen om mig" för att se hela listan med sanningar.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0