Sanning 21 av 30

2011-01-02 - 02:15:03

Utmaning: Ett annat ögonblick

Åh jag som lovade mig själv att inte skriva om någon förlossning men en förlossning måste vara det bästa som finns, hur ont det än må göra så är det inget mot vad man får tillbaka i kärlek (och bråk, hehe). En förlossning kan beskrivas med några få ord, underbar, smärta, kärlek, ilska, längtan.. Helt underbart, jag skulle kunna föda barn hur ofta som helst (som att jag inte redan gör det), för jag älskar känslan, den slår all smärta.

Emilios förlossning va ju den första jag genomförde, blev igångsatt, som jag längtat efter 4 månader av extrem smärta, nu var det "bara" att föda honom som var kvar, jag visste att det var en Emilio, det hade jag bestämt redan, en underbar med väldigt busig och envis Emilio visste jag skulle komma ut, all smärta han orsakat mig redan i magen så visste jag att det barnet skulle storma mina känslor.. Härliga, busiga, söta, vackra, bråkiga, underbara EMILIO!.

Först när jag blev igånsatt var min mamma där eftersom läkaren sa att det skulle ta tid eftersom jag inte var mogen alls och det var mitt första barn (om jag bara vetat hur lång den skulle blivit), satts igång den 11 Januari 2007 runt 10-tiden på morgonen. Det rullade på, inga värkar direkt, ringde Johan vid 13-14 tiden och sa att han kunde åka hem och duscha och göra sig redo att komma eftersom jag fått värkar, han kom vid 16-17 tiden, mamma åkte, ingen bebis än men värkarna var starka.. Det fortsatte med hemska värkar
under hela kvällen, jag åt, grät, gnällde och längtade. Vid 11 fick jag sömntabletter och morfinspruta för att få sova, Jag och Johan fick en varsin säng, han sov, jag sov en liten stund men vaknade av att jag var kissnödig, sen kunde jag inte somna om. På morgonen fich jag värkstimulerande dropp, fungerade som det skulle, hade så satans ont hela dagen, Johan matade mig mellan inandningen  av lustgasen, haha.. Fich sedan EDA som inte hjälpte fast dom sa att det hjälpte, my ass!! Vid 21-tiden på kvällen började krystvärkarna och jag trodde jag skulle dö.. 23.07 är han född... Min STORA prins..


   


Vill du också anta utmaningen? Lämna bara en kommentar, och kika i kategorin "Sanningen om mig" för att se hela listan med sanningar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0