En ful vana..

2011-01-05 - 22:49:26
Jag har jobbig och tråkig vana, det är att om jag är irriterad, arg eller besviken på något eller någon så går jag och stör mig på det och tänker på det hela tiden, försöker att låta bli men så fort jag får en stund över gör jag det igen. Det gör att jag ibland kan bli mer arg, besviken, ledsen eller ledsen på saker än jag behövt bli .. Typ som nu mitt hår, jag går och i princip självplågar mig själv genom att titta mig i spegeln varje gång jag går förbi hallen, sovrummet eller badrummet, det gör att jag blir mer och mer irriterad, ledsen och arg att jag inte fått det som jag velat. Likaså en som påstår sig vara en nära vän till mig som prioriterar allt, fest, sport, fest igen, shoppa, dricka etc istället för att umgås med mig och barnen, nära vän va?! Ja men det jag vill komma fram till är att denna fula vana gör mig knäpp!
Postat av: Fia

jag kokar makaronerna tills de nästan är klara. Tar av från plattan och tillsätter "en skvätt" mjölk och svartpeppar. Sänker värmen och låter det småputtra under omrörning ett par minuter. Blir det för mkt mjölk så tillsätter jag vara lite idealmjöl, eller mer mjölk om det tvärtom blir för klistrigt. Genom att inte helt koka färdigt makaronerna så får de ju chansen att "stuva" till sig utan att de hinner bli mosiga :-)

2011-01-06 - 10:13:40
URL: http://maximilian06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0