Snark vad trött jag är..

2010-10-20 - 09:15:19
Ja, så går det när man bestämmer sig för att sova på dagarna.. Igår sov jag hela 1 1/2 timme och i förrgår sov jag hela 2 timmar på dagen.. Jag har varit så sjukt trött att jag somnat när jag lagt Rasmus för att sova middag.. men det för man äta upp när man ska försöka sova på kvällen..

Idag ska jag iaf försöka hålla mig vaken, det är nog bäst så, ikväll är det föräldrarmöte på Micaelas avdelning, det ska bli intressant att lyssna och även komma med egna åsikter, jag har gått med i föräldrarådet också, känner att jag vill vara med och påverka så mycket jag kan för att dagis (förskolan) ska fungera som jag vill, jag vill kunna lämna mina barn till kompetent personal, sund mat ska serveras, barnen ska vara ute när det är möjligt (inte vid storm eller ösregn), det ska bli bättre koll av både barn och deras kläder så man slipper leta kläderna vareviga dag i kapprummet, nog för att nya dagis (helt sprillans nytt sedan maj?!) är helt toppen, med härlig atmosfär (stavas?) men kollen har blivit desto sämre känner jag, kanske är det för att man inte kommit in i rutiner än, absolut inte personalens fel men något måste göras.

Idag händer inte så mycket, Rasmus är fortfarande ruggit förkyld, lite bättre men långt ifrån bra.. Nu hostar han iaf inte tills hans spyr som han har gjort sedan i söndags kväll, men hostar gör han fortfarande. jag säger bara, det är tur att vi inte bor i lägenhet just nu, för Rasmus är inne i en period där han testar sina röstresurser, gärna sent på kvällarna, han låter lite på alla möjliga sätt, inget gråtande men mycker o ä i e.. Så ja, hade vi bott i lägenhet hade vi nog blivit vräkta ;-).. Han har börjat säga mama mama mama, papa papa papa, men det kanske inte är medvetet?! Han är ju faktiskt bara 7 1/2 månad, knappt det.. Men gulligt låter det..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0