Wohoo..

2010-11-11 - 19:10:07
Jag är verkligen urusel på att uppdatera min blogg trots att jag verkligen vill, jag har helt enkelt inte tid, vi renoverar, tre barn, 2 hundar, 2 katter, ett hushåll och massa annat att ta hand om.. Men jag önskar verkligen jag hade tiden, om jag ska vara ärlig så AVSKYR Johan att jag bloggar därför gör jag oftast inte det när han är hemma för det är något med att ha en blogg som stör honom, varför vet jag inte.. Jag gillar det och därför gör jag det!!

Men iaf, igår efter jag lämnat barnen på dagis och kommit hem, städat och fixat lite kom min pappa hit och spacklade våra väggar i köket, det tackar jag för! Sedan hämtade jag mina ligister igen och efter det åkte vi hem till Anny och barnen igen, där vi vart typ 4-5 gånger på 2 veckor.. Emilio & Micaela älskar att vara där :-).. På kvällen efter vi ätit middag så åkte jag iväg till svärisarna för att beställa vårt kök, så nu är det gjort, är såå nöjd!! Men tyvärr levereras det inte fören i JANUARI (!), jag blev helt ställd när hon sa, andra veckan i Januari.. Blööh, jag avskyr att vänta.. Inte min grej..
När jag vart hos svärföräldrarna så åkte jag och Rasmus vidare till MAXI för att köpa lite youghurt, grönsaker och mejeriprodukter sedan blev det hemgång..

Natten till idag var inte att leka med, rasmus vägrade sova och jag hade en sprängande jäkla huvudvärk, ingen bra kombo kan jag lova men det sket Rasmus blankt i! SWEETY!!

Annars har dagen idag vart väldigt lugn, jag sov nån timme mitt på dagen, hämtade barnen, lekte lite sedan gjorde jag en supersmarrig middag!! Glömde dock ta kort..

Pasta med Kyckling 6 port:

800gram kycklingfiléer
2 röd paprika
1 gul lök
4 klyftor vitlök
10 champinioner
en näve persilja
en näve coctailtomater (ca 8 stycken)
1 burk creme fraishe (5 dl)
En skvätt mjölk
Paprikapulver, vitlökspulver, paprikapulver, cayennepeppar, salt, svartpeppar, curry..


1. Börja med att dela kycklingen i småbitar, stek dom tills dom är färdiga tillsammans med paprikapulver, salt, svartpeppar och vitlökspulver, lägg det sedan åt sidan.

2. Hacka paprika, lök, vitlök och stek tills det är halvklart, släng då i delade champinioner. Stek allt nästintill färdigt, lägg sedan i kycklingen tillsammans med allt.

3. Häll i creme fraishen och låt puttra en stund, krydda med curry efter smak, ta även med lite cayennepeppar om du gillar det, låt puttra ca 5 min, häll i en skvätt mjölk om det känns för tjockt.

4 . Dela coctailtomaterna på mitten och hacka persiljan, släng i detta och stäng av plattan och låt pannan stå kvar på den en stund så tomaterna hinner mjukna något.

5. Servera med tagiatelle eller annan pasta, och en sallad till..

Yummie säger jag bara...


Postat av: Fia

Det lät jättegott, förutom svampen.. vi är inga fan av svamp. Bara mannen i huset som är så vuxen ;-)

Men det blir nog gott utan också, ska testas när jag får lite tid över. Du lär se när det dyker upp på bloggen :-D

2010-11-12 - 00:33:59
URL: http://wwww.maximilian06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0