Sweet saturday..

2010-11-27 - 20:38:45
Lördagen började inte på det bästa sättet , illamående, dåligt humör och trött, inte den bästa kombinationen men framåt eftermiddagen blev det bättre, mår dock illa fortfarande men allt annat känns kanon, svärföräldrarna var här lite tidigare idag och hjälpte mig med en grej med nya köket eftersom jag var och skulle beställa bänkskivan igår men det inte gick som jag ville, jag gör beställningen på måndag istället, det ska bli skönt att ha fått iväg allt och bara invänta allt :-).

I torsdags fick en av mina vänner en liten dotter som ska heta Isabella och idag har jag inte hört ett ljud från en annan vän som hade kraftiga värkar igår när vi sågs så kanske har hon också fött, mycket smått att kika, klämma och mysa med, det uppskattas!..

Igår när Johan var iväg och jobbade och Emilio tittade ut och insåg att det fortfarande var snö ville han gå ut, sagt och gjort gick vi ut, och ut kom vi, lika snabbt kom vi nog in. Jag tänkte slå två flugor i en smäll och vara ute i friska luften med mina ligister medan jag skottade vår infart, dum idé insåg jag snabbt, barnen ville det inte alls och gjorde allt för att vi skulle traska in igen men jag gav inte upp i första taget, det slängdes av vantar, grät för det vart kallt om händerna, fick påå sig vantarna and so on, när inte det funkade testade dom något effektivare, kasta av sig vinterkängorna och gå runt ute i snön i bara strumpor, då gick det fort in, resultatet blev iaf, två glada barn framför pippi, en arg mamma och en halvskottad infart, lyckat? Nej inte direkt.. Bättre idéer har man kommit på.

Nu kollar barnen på Scooby doo men ska strax gå och sova så det blir lite kvalitetstid för oss vuxna. Mycket mer än så händer inte idag, precis som det borde på en lördag.

Imorgon står det pepparkaksbak på schemat, lussebullar, knäck och pepparkakshus blir det under veckan :-).. Jag älskar julen!

Postat av: Fia

Haha även om vi inte har någon infart så låter det som något jag också skulle försöka mig på. Att kombinera nytta med nöje, oftast går det dock inte alls som man tänkt sig.

Härligt med bak i alla fall, vi ska också baka imorgon!

2010-11-27 - 21:58:15
URL: http://wwww.maximilian06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0