Sanning 3 av 30

2010-11-29 - 22:34:18

Utmaning: Mina föräldrar.

Jag är uppvuxen med båda mina föräldrar, vi bodde i Ronna fram till det var dags för mig att börja i skolan, då flyttade vi till Nykvarn där mina föräldrar byggde hus. Vi levde ett typiskt "Svenssonliv".

Min pappa var egen företagare som billackerare och jobbade väldigt långa dagar så vi var mestadels hemma med mamma som då var anställd på Astra Zeneca, idag är min pappa anställd på ett stort företag där han fortfarande idag jobbar med bilar, jag är väldigt stolt att han idag klarar sig väldigt bra på alla sätt och vis sedan mina föräldrar gick skilda vägar 2005. Min mamma bor idag ca 50 mil ifrån mig och driver en egen djuraffär, vi ses numer väldigt sällan och har alltså en väldigt dålig kontakt.

Under hela min uppväxt har jag varit "pappasflicka" och fått allt jag velat ha, men oftast har min mamma varit den jag pratat känslor med. Min mamma och jag hade en väldigt djup kontakt från jag var ca 14 år till jag blev 21 år sedan dess är det mest pappa jag pratar med om allt, och jag är nog fortfarande om någon frågar "pappasflicka".

Min pappa är den personen som driver mig till min dröm att bli polis, idag är han min stora stöttepelare! Min mamma stöttar mig givetvis också men eftersom vi inte pratar så ofta, hon driver eget företag och har massa olika intressen så hinner vi sällan prata om framtiden osv.

Min pappa är finländare och har också det humöret medan min mamma som är Svenska är den lugna, jag har ärvt mina egenskaper av min far, envisheten, inställdheten, bestämd men samtidigt väldigt snäll!

Jag har dock inga bilder på min pappa men min mamma har jag en bild på.



Vill du också anta utmaningen?
Lämna bara en kommentar, och kika i kategorin "Sanningen om mig" för att se hela listan med sanningar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0