Sanning 2 av 30

2010-11-27 - 23:59:02

Utmaning: Min första kärlek.


Jag vet egentligen inte vem jag ska räkna min första kärlek som , om jag ska räkna med den jag faktiskt fick kärlek tillbaka av eller min första kärlek från när jag var liten, för den var långvarig vill jag lova.

Jag var helt galet kär i en kille i min klass som hette Tommy, jag tror närmare bestämt att jag var kär redan första gången jag såg honom, det vill säga i årskurs 1, jag var kär i honom genom hela lågstadiet närmare bestämt åk 1-6, alla var nog kära i honom under en period i lågstadiet men min förälskelse släppte aldrig fören vi började högstadiet.

Vi hade något som "roliga timmen" på fredagar där man fick spexa, alla fick ta med någon slags fika, eftersom jag var en av dom tjejerna som nästan varje fredag var med i något uppträdande, då oftast att mima till någon artist så blev många av mina sånger jag sjöng av en då älsklings artist, Carola. Hon hade en väldigt passande låt för mig just då "Tommy", den sjöng jag många fredagar, alltid till den killen, jag la rosor i hans bänk och en gång minns jag hur jag sjöng "Guld I Dina Ögon" till honom, det var en härlig förälskelse, jag minns även hur vi tjejer bråkade om att få ge honom hans jacka när han spelade fotboll och fröken bad oss gå ut och ge honom den!

Det var tider det!

Varför jag egentligen " slutade vara kär" i honom minns jag inte riktigt, men jag tror det handlade om att jag blev äldre och han blev bråkigare i skolan. Någon gång i högstadiet slutade han även våran klass. Fast visst fanns intresset kvar.
Idag har vi ingen större kontakt, möjligtvis ett hej eller liknande på Facebook eller om man skulle ses någonstans, men nu är man vuxen och minns första kärleken som något GULLIGT & FINT!

Glömmer man någonsin första kärleken? Jag tror inte det!





Vill du också anta utmaningen? Lämna bara en kommentar, och kika i kategorin "Sanningar om mig" för att se hela listan med sanningar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0