Ångest..

2010-11-29 - 23:31:37
Jag är nog lite speciell, jag måste göra vissa saker flera gånger och varje dag. T.ex jag kan inte gå och sova utan att borsta tänderna (hur trött jag än är), då kan jag inte somna för jag fåt sådan jäkla ångest att tänderna inte är rena, måste tvätta bort sminken annars är det samma sak där...
Jag måste även alltid dra i dörren innan jag lämnar dörren för att kolla om det är låst även om jag så skulle vara 110% säker på att jag faktiskt har låst, likaså med bildörren.

Jag måste alltid gå in MINST 1 gång men oftast 2 gånger från det jag lämnat huset tills jag åkt, trycker alltid på "larma på" minst 3 gånger innan jag lämnar huset, tvättar alltid händerna flera gånger i timmen och dessutom är jag en riktig samlare, på skitsaker dessutom! Jag måste även städa flera gånger om dagen för att kunna skappna av.. And so on!

Vet att det är fler som har såhär, vad måste ni verkligen göra?

Tvångshandling/Tvångstanke eller inte..
Jag sökte faktiskt hjälp för det en gång, det fungerade sisådär 1 vecka eller två, jag tror inte bara att det handlar om tvång utan snarare kanske invant beteende?



Obsessive-Compulsive Disorder



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0