Längtar..

2010-05-11 - 10:41:06
Just nu ser jag såå mkt fram emot den 25e för jg vill inget annat än storhandla, har hittat så mkt recept som jag vill testa, hur gör ni med recept, följer ni det till 100%?

Jag gör så att jag kollar alla ingredienser, tar fram allt och ställer det i den ordning det ska användas sedan använder jag allt efter smak, alla har ju olika smak för allt och jag gillar maten är lite starkare men gärna med mkt sås i tex olika grytor etc medan andra ogillar att det är starkt och vill inte ha så mkt vätska i grytor så jag gör helt enkelt efter smak förutom när det gäller att baka bröd och bullar etc...

Jag testade ju att göra biff storganoff häromdagen, kanongott!! Det var verkligen en höjdre och jag hamnade nog i matkoma efteråt med tanke på hur mkt jag åt :-D.. Testade även Fias lövbiffröra och den är verkligen att rekommendera (länk till Fias blogg finns i länklistan)..

Idag blir det dock något så tråkigt som makaronilåda, men det är bra vardagsmat för det räcker bra till matlådor, mättar bra och uppskattas av dom flesta i familjen..

Idag har jag hunnit göra alla vardassysslor förutom middagen och disken efter det, lämnat Micaela på dagis, underhållit mina två söner, nu sover den ena och den andra kollar tv, stackars Emilio var kanondålig inatt, hög feber och yrade.. Han är supersvullen i halsen men klagar inget under dagtid bara nattetid..

Bra väder ute idag också, helst av allt vill jag bara gåut och sola lite men vi håller oss inne tills vi ska hämta Micaela sen är vi ute en stund, så inte Emilio blir kall om halsen (trots halsduk och varm jacka).. You never know..

Postat av: Kati

Jag följer det först, nästan helt, och smakar av, behövs det någiot mer har jag i det! =)

Om det e något äckligt som jag inte gillar tar jag bort det och ibland har jag i något annat istället eller så låter jag det va! =)

2010-05-27 - 20:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0