Idag ska jag för första gången...

2010-05-06 - 15:12:28
.. testa mig på att göra biff stroganoff .. Är så sugen så det ska bli spännande och se om det blir gott.. Problemet är att jag inte har färska champinioner eller dijonsenap men det ska väl gå att lösa ..
Till detta ska jag servera en god sallad, risoch även en enkel vitlökssås gjord på gräddfil & vitlök..

Ja vad händer annars då, mkt men ändå så lite.. Hade skrivit ett långt inlägg igår men ångrade mig med att publicera det så det ligger fortfarande som utkast.. Jag är så beviken att ja ALDRIG kan få barnvakt åt barnen någon gång okej några gånger sedan Emilio föddes har jag haft barnvakt, men aldrig mer än ett par tre timmar ca.. Och när jag jobbade en sommar så fick jag hjälp under några arbetsdagar men inte för att Johan och jag ska kunna få ta det lungt och bara umgås.. Alltid när vi haft barnvakt har vart för akut läkarbesök eller jobb förutom den enstaka gången vi gick på 30års fest och var borta under 4 timmar.. Jag kan räkna på två händer hur många gånger sammanlagt vi fått barnvakt på 3 år och 4 månader.. Ja, jag är less och besviken!!

Men jag har min familj, även om mina barn och även min karl gör mig tokig ibland så vet jag att dom finns här och vi kommer alltid att ställa upp för varandra..

Idag har jag bara suttit i soffan eftersom jag har känt mig lite hängig, mör i kroppen och fryser.. Men nu är det full rulle igen när barnen är hemma.. Johan är och jobbar bortanför vaxholm (tror jag det var) hos Tomas Ledin med trädgården runt hans sommarstuga, ett riktigt pampigt tomtprecis vid vattnet..

Nu ska vi ha en liten fruktstund här sen blöjbyte sen lägger jag upp bilder :-)
Postat av: Lollo

Jag är barnvakt anytime. Tar hela bunten o campar i mitt vardagsrum så kan ni få ensamtid, bara säga till så ordnar vi det =) oroa dig inte, jag klarar allt! ;) kramar!

2010-05-08 - 22:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0