Måndag.

2010-03-01 - 20:43:11
Igår orkade jag verkligen inte blogga, var vaken nästan hela natten med Emilio för han hallucinerade en stor del av natten som han gjorde dom 2 nätterna innan åxå, klockan 6 på morgonen gav jag upp och ringde vårdguiden och fick tid på närakuten klockan 8 för honom, vi kom dit, fick komma in och han fick göra ännu ett halsprov och även en snabbsänka, än en gång visade halsprovet inget men eftersom sänkan var 39 så gav läkaren antibiotika iaf för halsmandlarna var så svullna att dom nästan gick ihop och läkaren tyckte då att det tydde på halsluss ändå eftersom han haft så hög feber och spytt pga halsen..

Inatt hade han feber ännu en gång, 41 grader nästan, gav alvedon sen sov han nästan HELA natten på 1,5 vecka, tck gode gud!! Jag däremot fick feber, halsont osv.. Så jag är dålig nu..

Men igår hann vi även att fira Johans mamma som fyllde år, blev semla-tårta och bullar, GUD va gott det var, åt som bara den.. Barnen lekte och bråkade som vanligt, kusinerna var där såklart :-).. 4 barn mellan 2-4 år, ja det blir endel hyss..

Idag har jag trots den eländiga förkylningen, bäst så, så man kan kolla så bebis mår bra åxå, har nu gått upp till 76 kg, alltså 18kg, hade SF-mått på 35 (över medel), har under som andra graviditeterna alltid legat en bra bit under det "normala", bebis hjärta slog 136 och alla värden var bra.. Gjorde även en utvärdering av graviditeten och skrev up hur jag ville att förlossningen skulle vara, lustgas är ett måste för att slippa verkligheten och spinal vill jag ha om det behövs i slutet.. EDA vill jag inte ha, för under Emilios förlossning funkade den inte för mig.. Minns knappt när jag födde honom medan spinalen gjorde att jag var vid medvetande eftersom jag inte var beroende av lustgasen och istället fokusera på krystandet osv..

Idag blev det ännu en gång hämt-pizza, ville ge Micaela mat från igår (var kanongod köttfärsås med spghetti) men hon föredrog pizza, Emilio äter ju inget ännu eftersom halsmandlarna är så svullna :-(..

Jag tror min kropp "behöver" pizza så att säga för jag gillar inte pizza annars men nu har jag velat haft det 2 av 3 dagar, det är som att den "laddar upp" inför förlossningen..

Nu kollar vi film sen blir det till att äta en ananas igen!
Postat av: Nathalie

Stackars er som är sjuka HeLa tiden! Fy så jobbigt! Hoppas ni hinner bli friska innan bebisen tittar ut! =) Härligt att de ligger bra med alla värden.

Älskar dig och ta hand om dig nu syster!

2010-03-02 - 21:34:14
URL: http://eddietheonlyone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0