En salig blandning!

2010-03-08 - 17:22:12
Vill lägga upp lite kort, har inte någon matlust idag, ont i huvudet, trött, molandevärk och är totalt slut i huvudet.. Så jag har heller ingen större ork till att blogga intensivt, har haft mkt dom senaste dagarna men hela familjen har iaf haft det bra :-).. Idag har barnen vart gulligare mot varandra som aldrig förr, kramats, pratat, myst, hjälpt varandra, lekt osv :-), känns kanon.. Johan har fortsatt med renoveringen är hemma och jag har städat och vilat i soffan..

Men här kommer bilderna..

Emilio förra sommaren



Jag med bruna linser förra vintern..




Och så vill den inte ladda upp fler, det var ju typiskt..
Postat av: Fia

Usch då, jobbigt. Jag hade bara avsmak för kött, och det tog månader efter att Maximilian var född innan jag kunde äta det igen. Men, men receptet på soppan är enkelt och jag gjorde det lite på känn, använder ju aldrig recept. Det blir ca 4port.



en klick smör

en grönsaksbuljongtärning

ca8tomater, skurna i normalstora bitar.

en gullök

salt, peppar, cayennepeppar efter smak

grädde efter smak, men ca 3dl

kokta pastaskruvar



smält smöret och lägg i buljongen.

Häll sedan ner tomaterna, lök och kryddorna.

Låt koka, tills tomaterna kokats sönder och rör om lite då och då. Häll sen i grädden och koka upp på nytt. Till sist häller du ner den färdigkokta pastan.



Lycka till!

2010-03-08 - 19:58:19
URL: http://maximilian06.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hmm ska vi se om jag får ut nån kommentar idag då.. Har kunnat skriva men ej skickat iväg, df inga kommentarer lämnade.



Mysigt att barnen har förstått ordet kärlek till varandra, behöver du nu!.. Jätte fint kort på Emilio och jätte fint på dig! Älskar dig något otroligt syster!.

2010-03-09 - 22:59:25
URL: http://eddietheonlyone.blogg.se/
Postat av: Terese

Haha visst är den. Hade värre men lät bli. =) Den är från Ericas 18-års fest, du vet när vi hade en massa popcorn i näsa, öra, mun. Sexiga bilder vill jag lova. ;)



Ja ellerhur, men vi har inte ens blivit 25 så vi kan slappna av, Vi är unga! =)



Tack för tipset, har tänkt i de banorna också, inte för att vi planerar att flytta på länge men ändå.



Hur gick förlossningen?



Kramar

2010-03-12 - 22:45:41
URL: http://kiewa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0