Äntligen 3-barnsmamma

2010-03-20 - 19:28:25
Ja, nu var det ett bra tag sedan jag skrev, jag har gått i ide eller ska ja säga "bebisbubblan".. Sist jag skrev hade jag förvärkar som hette duga, var då också inne på förlossningen och fick reda på att jag var öppen 1-2 cm men fick åka hem med citadon för att kunna sova, det gick givetvis inte ändå speciellt bra, Elin sov här också så jag och Johan kunde åka in om det var dags men nää igen bebis.. Dagen efter skjutsade vi hem Elin för vi trodde allt skulle ta tid, vid 00.30 "samma dag" fick Johan åka och hämta henne för då hade jag sådana värkar att jag inte kunde vara still av smärtan, Johan & Elin kom hit, lämnade av Elin sedan åka vi iväg in till förlossningen för en kontroll, jag hade bara öppnats 1 cm så jag fick en sovdos, morfin och sömntablett och stannade kvar där men Johan fick åka hem , jag somnade ca 3 och vaknade vid 5 för jag var kissnödig sen var hela proceduren igång, öppnades skapligt snabbt och 9.38 är lilla Rasmus född, en kopia av sin bror!! Tänkte skriva ner hela förlossningsberättelsen någon dag när jag har journalen här, var ju inne i lustgas dimman mellan 7-10 typ ;-)..

Nu har det gått 1 1/2 vecka, jag lever som sagt i dimman, men allt går bra. Amningen rullar på och han sover ganska bra vissa nätter medan han är vaken vissa..  Tänkte lägga upp ett bildregn på nytillskottet så min mamma & syster speciellt kan gå in och titta och givetvis ni andra också :-)..


Emilio & Rasmus på BB


Emilio sover gott när han fått en lillebror!


Micaela och Rasmus här hemma..

Rasmus

På BB

I brors gamla pyjamas :-)

I mitt knä vid nyheterna ;-)

Första gången i vagnen..

På BB i sin stålmannen pyjamas han fått från sin pappa :-)

GOS!

Mystroll!

Micaela & en skrikig Rasmus-Nalle :-)
Postat av: Nathalie

Åhhhhh åhhhhhh och åhhhhhh Det är ju precis en liten Emilio!! =) Fy va söt han är! Pussa massor från oss här nere!! Pussa dom andra barnen och Terris, Bollen får du ge en kram till! =) Älskar dig massor, älskade fina syster.

2010-03-20 - 22:05:38
URL: http://eddietheonlyone.blogg.se/
Postat av: Kati

Åhh, sitter här o nästan gråter. Tankarna for direkt iväg till när min Rasmus kom!

Så härligt med små nyfödda bebisar. Tänk att du har fått den lyckan att du har fått gosa med 3 små underbara bebisar!

Förlossningsberättelse tycker jag att du ska skriva, så kul o läsa! =)

Hoppas att allt går bra med alla er! =)

Kram!

2010-03-23 - 20:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0