Trött

2010-02-17 - 23:19:24

Trött trött trött..

Ja herregud, detta tar kol på mig bokstavligen, är så himla trött hela tiden, hur lite eller hur mycket jag än sover. Blir galen. Jag skulle kunna sova 24/7 men det kan man ju inte med två trollbarn i huset.. Iofs äter jag inte nyttigt och näringsrikt nu när jag inte orkar laga mat heller så det gör väl sitt åxå, blir bara massa skräp och läsk.. Illa!

Idag tänkte jag iaf satsa på stort (inte stor egentligen, det är vad jag brukar göra dagligen alltså laga mat när jag har ork, vilket jag i vanliga fall har) men iaf det blir potatis, hemmagjorda starka köttbullar, svampsås och lingonsylt. Gud va jag längtar till middagen.. Emilio får dock köpta köttbullar eftersom han har svårt för hemmagjorda.. Micaela däremot äter ju mer än gärna mat som är gjord från scrats (stavas?), hon äter helst inte burkmat och såndär enkelt mat.. Det får gärna vara köttfärsås, korvstroganoff, potatis med nåt starkt eller smakrikt, lasagne, kyckling med nåt smakrikt till, pasta sallad osv. Hon är en storätare!.. Hon äter i princip dubbelt så mycket som Emilio..

Idag har vi en slappardag hemma, jag emilio & mickis, johan jobbar sista veckan nu. Sen är det semester för honom.. Jag håller ju på att få emilio blöjfri det går över förväntan.. Händer inga olyckor på golv och liknande men det händer gärna i duschen eller om vi är ute och badar i poolen så det försöker jag träna bort nu men innan sommaren är slut ska han vara blöjfri under dagarna, nätterna får vänta tills han slutat dricka varm mjölk innan nattsömnen!..

Strax kommer bilder, ska bara byta bajsblöja på damen här..

Skrivet av Maddeliix 6 juli 2009 klockan 13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0