Text från Juli 2008

2010-02-12 - 09:05:42

Varför lämnar inte en kvinna en man som misshandlar?

Varför stannar man hos någon som är en kvinnomisshandlare var det en som frågade mig..

Såhär är det, personen som misshandlar sin partner både psykiskt och fysiskt påverkar "offret" otroligt mkt INNAN han slår första gången.. Han är världens underbaraste (lite för underbar) och ger komplimanger mest hela tiden, berättar hur mkt han älskar dig osv, vilket egentligen är CRAP men skitsamma.. Sen börjar han sakta bryta ner henne (hur?, ja det är upp till varje person) men vissa går t.ex på sina tjejer om vikten om hur feta dom är så var det i mitt fall, han sa hela tiden att jag var så fet och åt så mkt så till slut åt jag INGENTING och mitt självförtroende låg på noll, vägde då ca 50 kg och var 172,5cm.. sen börjar dom säga att dom hittat många mkt finare tjejer och vill ha dom och då blir man självklart desperat och vägrar släppa killen men sen iaf börjar det med slag på fyllan som sen övergår i slag även i nyktert tillstånd men så fortsätter det, först kanske 1 gång i månaden sen ökar det succesivt till kanske 1 gång om dagen (minst) .. eftersom självförtroendet då redan ligger på noll tar man sig inte ur och vänner han man oftast inte kvar några...

Om ni tror att jag drar upp det gamla för att ni ska tycka synd om mig tror ni fel. Ni som har nått emot att jag skriver detta kan söka er till andra bloggar för här skriver jag om mitt liv..

Skrivet av Maddeliix 31 juli 2008 klockan 10:11

igen..

Hehe, jag som har brist på nått att skriva snodde just denna från Millan (as usual), höhö..

Namn: Madelene

Smeknamn: Madde

Kön: Tjej

Längd: 172,5 cm för att vara exakt, hehe

Vikt: 63 kg tror jag efter att ha börjat gå upp igen, wiie

Födelsedag: 1 november

Stjärntecken: Skorpion

Syskon: 3 yngre

Sjunger i duschen: När jag är ensam hemma

Civilstånd: Sambo / fästmö

Vad söker du i ett förhållande: Trohet, ärlighet & evighet

Har du varit otrogen: Ja! No more about that!

Bil: En Passat -99

Vilken bil önskar du dej: Johan äger världens shysstaste BMW och jag kör den så jag behöver inte önska mig nån, hihi..

Favoriter.

Film: Beck (alla)

Musik: Radio musik om ni fattar

Tv-serie: Desperate Housewives & Balls of steel

Manlig skådis: Hmm, svårt.. vet inte!..

Kvinnlig Skådis: Jessica Biel tror jag (stavas?)

Mat: Jag älskar ju det mesta men står över pannkakor och liknande.

Lyckonummer: har inget men kör väl på 13..

Disneyfigur: Ingen aning.. Jag bara älskar SvampBob men han är väl ingen Disneyfigur..

Färg: Svart

Vad tycker jag om mest av

Musik/Tv: Kan nog klara mig utan tv men inte utan musik..

Rosa/orange: Båda två.. Men eftersom rosa leder i min garderob får jag väl ta det..

Festa/sitta hemma: Faktiskt sitta hemma.. Festa nångång är kul..

Sommar/vinter: Sommar

Dag/natt: Dag

Tråkigt/roligt: Erhm jag antar roligt?

Soluppgång/Solnedgång: Solnedgång

Diamanter/Pärlor: Diamanter

Silver/guld: Silver

Om mej som person

Vilken skola går jag i: Ingen

Har du badat naken ute: Jodå, det har hänt..

Vilka personer gillar och litar du på mest till 100%: Några stycken men inte dom man kan tro kanske..

När grät jag senast: Hm, nån dag sedan tror jag.

Varför: Vet inte exakt.. Jo, lite barnsligt men tror det var solbrännan..

Är du glad: Nja..

Vilken sak kan du inte leva utan: Barnen..

Sover du med gosedjur: Haha aa om Emilio räknas som ett...

Har du några tatueringar: 2

Vad har du på dej just nu: Kjol och en pikétröja..

Vilken låt lyssnar du på just nu: Ingen men kan dra igång nån faktiskt..

Vad lägger du märke till i de motsatta könet: Utseendet såklart...

Favoritsport: Fotboll...

Dina framtidsplaner: Nytt jobb, renovera huset och göra mina barns uppväxt till det bästa..

Värsta sjukdom hittills: Hydronefros eller lunginflammation tror jag..

Din största rädsla: Att något ska hända barnen..

När känner du dej som vackrast: När jag tycker jag ser som hemskast ut och Johan kommer fram och ger mig en kram och berättar hur vacker jag är..

Några husdjur: 2 katter och en hund..

Vad tycker du om detta test: Bra att dryga ut blogginläggen med.. haha

Skrivet av Maddeliix 31 juli 2008 klockan 09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0