Söndag.

2010-02-21 - 12:41:13
Idag vaknade jag och Emilio kl 8, både han och jag låg kvar i sängen och kollade "Shrek" en stund, sen blev det blöjbyte, lite städ och vid 9.30 vaknade resten av familjen då började dagen på allvar, städade vidare alla leksaker och fortsatte sedan med det som låg utspritt över golvet i resterande huset, Johan gick ut och skottade bort all snö (1 meter på vissa ställen) medan vi andra tog fram storfrukosten med smörgåsar, pålägg, gjorde varm oboy åt alla, flingor, fil, banan, skorpor etc.. Alla åt som bara den! Sen frukost men mysig.. Ingen av barnen är frukost ätare så det är bra att vänta ett tag efter dom vaknat tills man äter..

Nu har herrarna i huset gått ut med snowracer och hund, Terror drar Emilio på snowracern, det går fort men är uppskattat av alla inblandade :-), Johan tog även med kameran ut för att fota så bilder kommer inom kort, har hunnit ta kort på Emilios rum också nu när golvet är nylagt.

Jag är fortfarande sugen på ananas men idag ger jag mig inte ut med bilen heller om så bara för 2 km, brr och ursh för halkan. Tisdag är det dagis för barnen igen då ska jag köpa hem 2 stycken ananas och trycka i mig, Emilio kan inte äta det och troligtvis inte Micaela heller, det kliar för mycket i ansiktet på dom efter.

Micaela gå runt här och pillar på alla saker nu när hon kan göra det i lugn och ro utan att hennes bror också ska ha allt samtidigt. Hon är så härlig i sättet min lilla prinsessa, pussas, kramas, myser, pratar, fixar och pillar, sen har hon ett jäkla humör när det sätter igång men det är bra att ha så man kan stå på sig i verkliga livet!

Emilio är också väldigt pussig och kramig och säger gärna både en två och tre gånger att han älskar oss etc men han har en helt annan personlighet om man jämför med Micaela, han kan aldrig sitta still i princip och har ett sjuhelsikes humör men han är en riktig charmknutte..

Nä nu ska jag ta bort lilldamen från tvn eftersom hon inte kan låta bli alla knappar på den :-)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0