September

2010-02-12 - 10:13:58

Kom det?!

Kom mitt andra inlägg upp? med bilderna? min data e mongo!

Skrivet av Maddeliix 4 september 2008 klockan 23:46

Jösses!

Jösses va god kladdkakan var!

Namnam..

Imorgon när jag testat mig på dumlemuffins och cupcakes Helena så lovar jag att komma med omdömmen och se om det är värt att ge ut receptet men det låter sjukt gott! , hehe..

Pajerna jag gjorde idag har vi inte smakat bara fryst in.. Så mumsigt att ta fram en paj och göra thé en kväll när det regnar och blåser ute.. Mmmm..

Nån frågade i kommentarer om hälsosamma kakor, tyvärr kan jag inga såna, hihi..

Nä nu ska jag mysa med min man sen sussa.

Kram på er alla!

Skrivet av Maddeliix 4 september 2008 klockan 00:23

Ojojoj..

Nu står sista kladdkakorna i ugnen.. Ojojoj vad jag bakat idag.. 10 smulpajer med smaker av äpple, blåbär, svarta vinbär, jordgubb, rabarber & hallon , Massa olika storlekar har jag gjort på dom, sen blev det 4 kladdkakor också där i olika storlekar och en kommer vi smaka på när den svalnat om jag gissar rätt, hehe..

Alltså sedan jag skrev sist har jag hunnit;

- Leta fram alla recept
- Skrivit inköpslista
- Handlat
- Tankat
- Ammat
- Lagat mat (pasta med ost&skinksås)
- Bakat alla dessa grejer
- Städat köker klinisktrent och då även diskat massa disk istället för att dra igång diskmaskinen med en massa onödig el..
- Myst litegranna
- Dukat av bordet
- Läsa alla mina favoritbloggar och många andra.. säkert ett 20-tal, hehe..

Ja jag tycker iaf det är imponerande!...

Missade ju tyvärr "Leila bakar" men jag tror jag överlever ändå, hehe..

Imorrn ska jag baka, Kärleksmums, Dumlemuffins, rabarbermuffins, sockerkaka och kanske kanske äppelkaka men det får vi se.. Och så ska jag testa mig på Cupcakes, hihi.. spännande!..

Om ni tror vi ska äta allt detta inom närmaste veckan så är det fel , höhö.. Det håller sig bra ca 6 mån i frysen (endel säger längre men jag tror på ett halvår) så det funkar på Emilios födelsedag, Min födelsedag, nyårsafton, besök och även när vi åker iväg på besök, PERFEKT!. Så vill ni komma förbi på en fika så kom.. Haha!..

Nä nu är det dags för ammning igen sen ta ut kladdkakorna..

Skrivet av Maddeliix 3 september 2008 klockan 22:08

Nu jävlar..

Nu har jag med lite hjälp av Johan kommit på vad jag ska göra idag , jag ska skriva en inköpslista, åka och handla och göra en god middag, baka och göra myspys tills ikväll!

och imorrn när Emilio och lillan sover middag ska jag baka återigen, nu jävlar ska jag bli bullmamma no1, haha.. Eller inte riktigt men vill bara kunna öppna frysen och ta fram nåt gott, eller som när det kommer folk slippa springa och köpa fika för dyra pengar och då istället bara kunna öppna frysen och ta fram nåt gott!.. Mumma!.. Vet dock inte riktigt vad jag ska baka med ska kolla lite recept , hehe.. Raberberpaj och rabarbermuffins är iaf spikat eftersom jag har fullt med rabarber i frysen sedan jag plockade i sommras.. Önskar jag hade plockar allt men orkade inte då..

Sen har jag ju vinbär (en massa) men vet inte vad man kan baka av det.. Vet ni?

Skrivet av Maddeliix 3 september 2008 klockan 17:11

Vad kan man göra en dag som denna?

Vad tusan kan man göra en dag som denna? Tråkigt!!!

Skrivet av Maddeliix 3 september 2008 klockan 16:06

Trenchcoats

 

 

 

Var hittar man snygga trenchcoats till bra pris?

Vill ha en svart eller grå, vad är snyggast tycker ni? Hittar ju några på nätet men vill ju helst testa innan jag köper så den sitter som den ska.. Löööv my man som tänker köpa en åt mig..

Idag har vi vart på Vårdcentralen, Emilio sov apdåligt inatt så vi förstod att det var nåt med öronen på G för han fick även feber under natten och jepp öroninflammation var det IGEN!.. Nu käkar han kåvepenin igen men denna gång med fruktsmak och den gillade han, tack gode gud!..

Sen åkte vi till Johans pappa och Johan hjälpte honom med några saker sen har vi bara vart hemma. Johan och Emilio är ute, lillan sover och jag ligger i sängen, är helt degig i huvudet. Vill sova men det kan jag glömma!..

Funderar stark på att göra en blogg för att skriva mina absolut innersta känslor och det mest privata som händer i mitt liv men då ha det lösenordsskyddat så bara dom närmaste kan läsa så dom vet när jag mår dåligt/bra och varför så jag inte behöver berätta varje gång så att alla måste lyssna 40 min på mitt sugiga liv (just då) och dom slipper känna sig tvingade att fråga mig.. Låter väl som en bra idé mina vänner?

Nä dags att väcka lillan och mata henne. Skriver mer sen!.

Skrivet av Maddeliix 3 september 2008 klockan 15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0