Okt

2010-02-17 - 23:30:42

The secret..

.. is about to come out..

Fifan va jag mår idag, helt jävla möglig i skallen, igår var en dag från helvetet, hade så jäkla stressigt från morgon till kväll nästan.. Först upp, lämna barn, hem slänga i sig frulle (då menar jag bokstavligen slänga i sig den stående), iväg på besiktning i nyköping, hem ut med hunden, kolla mailen om lärarna mailat, till onoff och hämta ut mobilen till Johan eftersom hans andra är trasig, till skolan (1 min sen), hem plugga till provet, sen kom barnen hem, göra mat, få i alla mat, borsta tänder på barn och sig själv, KOLLA LITE TV (gud va skönt), lägga barn, tvätta av sig, plugga, sova!!..

Kroppen sa helt ifrån igårkväll, var helt mör, kunde knappt prata eller gå.. Helt trasig, likaså imorse när vi skulle till dagis.. Kom knappt ur sängen.. Ursch va jag gnäller..

Nu ska jag slänga mig i duschen sen plugga inför provet, inte för att något kommer fastna i min mögliga skalle men man kan ju försöka.. Sen ska jag slänga i mig lite lunch sen dra till skolan för prov..

DÖDA MIG NÅGON!!..

Idag blir det färsk pasta med bacon, broccoli (ärtor & majs) sås & ris.. Pallar inget annat..

 

Behöver ha nya tröjor men det fattar inte vissa i detta hushåll men man får väl stå ut med för små kläder. Så blir det när man går upp i vikt...

Skrivet av Maddeliix 29 september 2009 klockan 10:13

Hallå!

Nu är det så många som frågat varför jag inte bloggar längre så jag måste faktiskt förklara varför.. Det är så att våran router lagt av och jag känner att vi har annat att lägga ut pengar på än en ny router och jag orkar inte sitta vid vår köksbänk och blogga för jag får så jäkla ont i min rygg (ryggskotter är tillbaka till och från och har vart det i några veckors tid).. Sen är det så att jag har läskigt mkt i skolan, när jag inte gör vardagsbestyren så leker jag med barnen, går i skolan eller pluggar och ibland åker vi iväg hemifrån för jag ska slippa tänka skola.. Så jag prioriterar helt enkelt inte bloggen längre..

Men jag lovar, när jag har en ny router SKA jag börja blogga mera.. För det är mest det som stör..

Jahaja, jag tänker inte berätta vad jag gjort sedan sist, men idag har vi iaf vart i Nyköping en sväng och kollat var bilprovningen ligger eftersom jag ska dit imorrn och besiktiga saaben (utan anmäkningar vore skönt).. Sen har jag skola imorrn åxå (som vanligt), dessutom måste jag bli klar med en inlämning och plugga till provet jag har på tisdag.. Det är endel annat som ska göras i veckan men inget direkt jobbigt eller tidskrävande så det löser jag, på torsdag har barnen fotografering på dagis, det blir jättekul!!..

Båda barnen älskar dagis, ingen vill gå hem när man kommer men dom vill heller inte stanna, det bästa i deras ögon är nog om jag kunde vara med dom på dagis när jag slutat skolan varje dag , om så vore!!..

Nu kollar barnen "pippi långstrump" som går på TV4Film.. Jag ska väl strax ta tag i pluggandet..

Idag blir det tacos här hemma, längesedan vi åt tror jag.. Det ska bli gott..


Denna veckas matlista ser ut ungefär såhär är det tänkt (inkl grönsaker, vatten & mjölk):

Måndag - Kycklinggryta (ett nytt recept jag aldrig testat tidigare)
Tisdag - Köttfärsås & spaghetti
Onsdag - Förslag önskas (gärna något lätt eftersom jag har mkt denna dag!!
Torsdag - Korvstroganoff med ris
Fredag - Rullad lövbiff med champion & philadelfiaost (stavas?)
Lördag - Fläskkotletter med potatis-skivor & Bea
Söndag - Färsk tomat & Spenatpasta med bacon, broccoli, ärtor, majs blandat med creme fraish, vitlök och en liten klick senap (detta kan jag starkt rekomendera)

 

vad äter ni denna vecka? (Förlåt Fia för att jag har liknande inlägg som dig)

Skrivet av Maddeliix 27 september 2009 klockan 15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0