Okt 2008

2010-02-17 - 16:24:20

Snurrig småbarnsmamma eller vad?

Haha nu vill jag dela med mig av lite knasigheter jag gjort när emilio var liten..

 Jag utmanar alla ni andra småbarnsföärldrar att även göra det i er blogg om era små missar .. Skriv även till mig så jag får mig ett gott skratt!

Men iaf det jag brukar göra är att när vi hade Emilio sovande i sängen när han var under året så var jag alltid rädd att han skulle krypa iväg och trilla ner för att vi haft en skräckupplevelse innan och han verkligen trillat ner när jag i sömnen flyttat över honom på yttersidan av sängen.

Men så har vi ju en hund åxå som ni vet som sover vid våra fötter (han väger 45kg) och när han är påväg ner från sängen mitt i natten slänger jag mig i min trötthet efter och drar och drar i honom. väcker Johan och ber honom hjälpa mig dra upp honom som jag då tror är Emilio som är påväg att trilla ner.
Och jag kan ju tillägga att Emilio nu som nästan 2 åring väger ynka 12kg så det var konstigt att jag inte upptäckte att "Emilio" var alldeles för tung ;)..

 

Hehe jag VET jag är knäpp! Andra roliga saker har hänt åxå!

Skrivet av Maddeliix 31 oktober 2008 klockan 09:38

Julklappar..

Skulle beställa lite julklappar till Emilio idag, bla Teletubbies - filmer men GUD va många det finns.. Vet ju inte vilka jag ska välja.. Han pratar ju inte så värst mkt och teletubbies sägs vara bra så varför inte?

E kan ju prata men det är inte många fler än jag, johan, mamma, pappa & johans föräldrar som vet vad han säger, det kanske är vanligt? Annars säger han bla

- Pappa & Mamma
- Mimili (Emilio)
- Tack & ibland varsegod
- Hejdå & hej
- Terror
- Katt
- Tyst
- Gott
- i (alltså han vill hoppa i vattnet eller nått)
- Puss
- Daisss (dagis)
- Nej
- Ja
- Bobbo (oboy & Bobby car)
- Där
- Titta

Sen är det massa fler men minns inga fler just nu..

Men iaf, åter till julklapparna, är det nån speciell teletubbies film ni rekommenderar.. Jag ska beställa från Cdon.com

Sen ska jag nog beställa "Oz" serien.. men vi får se, ungarna i första hand..

När johan kom hem åt vi sedan dess (typ 17:30) har dom vart ute i garaget och byter till vinterdäck på båda bilarna (emilio hjälper till, hehe).. Jag har gett lillani gröt, duschat, satt igång diskmaskin, tagit undan från bordet, städat lilla badrummet, städat köket och städat undan allt på golven plus betalat in sista räkningen..

Nu ska jag nog mata lillan sen ska hon nog sova, det ser ut så , hihi. Gullunge!

Skrivet av Maddeliix 29 oktober 2008 klockan 19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0