Nov 2009

2010-02-17 - 23:38:28

Onsdag - det snöar..

Jag sover ju numer med Emilio i hans säng och Johan sover i vår säng, snacka om att jag har ont i varenda kroppsdel, Johan säger att jag måste sova i vår säng men jag älskar trots alla smärtor att sova i Emilios säng, kanske ett jäkligt konstigt graviditets-craving ;-)..

Det har snöat lite här nu på morgonen, har en känsla av att det gått över till regn nu men jag vet inte, orkar inte kolla ens.. Brr!

Igår så kollade jag D H och upptäckte en sak jag inte tänkt på förut, det var när dom tog upp att man ska hålla ögonen på barnen HELA tiden när man leker, jag fick mig en tankeställare! Jag har endå barn på nästan 3 år och 1 1/2 år men jag släpper dom ofta ur mitt synfält när dom leker, jag vet ju att knivar, saxar och andra farliga saker ligger väl undan plockat, det finns stick-skydd i kontaktuttagen och dom flesta vassa kanter är skyddade, men nu undrar jag hur ni gör? Har ni koll på barnen HELA tiden när dom leker? Alltså i hemmet!

kanske är det bara jag som lämnar mina barn oövervakade?!

Nu vet jag att D H är ett tv-program men jag är ändå sugen på att höra hur just du gör!

 

Skrivet av Maddeliix 4 november 2009 klockan 10:03

Jag mår illa på dagens samhälle!

 

Läs detta så förstår ni!..

www.aftonbladet.se/nyheter/article6051605.ab

 

Det finns INGET som kan göra att man någonsin mår bra igen efter detta!!

Sjukvården i Sverige idag är fanimig skam!

Skrivet av Maddeliix 3 november 2009 klockan 11:00

Pojknamn..

Idag ska jag strunta i skolan, behöver verkligen det! Första och enda gången jag kommer göra det men jag är på tok för trött och känner mig på G att bli sjuk! har ju en lärare med en extremt cancer sjuk man hemma och man får inte smitta henne med något eftersom det kan ta livet av hennes man, så dels därför och dessutom för min egen skull är jag hemma idag.. Ska plugga inför provet imorgon istället, känner mig inte på hugget men man kan inte annat än försöka så det ska nog gå bra :-)..

Ska strax göra mig lite lunch så jag orkar starta med pluggandet, är sugen på köttbullar (köpta) och makaroner med massa ketchup, aldrig att jag är sugen på det annars ;-), hehe..

Middagen blir makaronilåda så det räcker till familjen imorgon när jag har provet under kvällen mellan 16-18.. På torsdag ska jag äntligen göra den efterlängtade pajen (Tack Fia för receptet), är sugen på pajer av alla dess slag!..

Men nu till rubriken, ha ni några bra och fina pojknamn som förslag, Johan & Emilio har ju bestämt Rasmus men jag vill så himla gärna Vincent eller Lias.. Så kom med lite förslag tack :-).. Annars blir det Rasmus Marcus Luis..

Kram på er!

Skrivet av Maddeliix 3 november 2009 klockan 10:19

Min födelsedag!

Tänk, igår var det MIN dag, hur ofta händer det att fokuset ligger på mig som mamma, typ aldrig! Hehe.. Inte för att fokuset var bättre igår men ändå, jag har en egen dag!.. Nu uppskattar man den hundra gånger mer än man gjorde förr, fick några fina presenter också.. Det blev blandannat en kamera/videokamera, en kladdkakebok (jag som ÄLSKAR att baka), choklad, en tidning, ljus, doftsaker till hemmet och blommor!! Superglad över alla saker!

Sen gjorde jag tårta eftersom Johan inte vågar mäta sig med mina tårtor ;-), jag hade faktiskt hellre uppskattat att han gjorde en tårta även om den inte var vacker , för det är tanken som räknas men iaf min tårta blev suverän! Jättegod!! Sen gjorde jag även god middag, det blev hemmagjord potatisgratäng, god sallad, fläskkotletter och rödvinsås! Namnam!!..

Idag har jag vart och lämnat barnen på dagis, ska strax dit och hämta en av dom och åka till BVC för vägning, mätning, kontroll och vaccination!.. Ska bli himla intressant..

Tror min lilla trollunge, Micaela har fått astma :-(, varför får mina barn det? Vi röker inte, varken jag eller Johan har det men ändå för mina gullungar det!! Jättejobbigt.. Känner mig som en usel mamma pga det!..

Nä men nu ska jag slänga mig i duschen.. Sen blir det några chokladbitar tror jag, har sånt himla sug!!

Skrivet av Maddeliix 2 november 2009 klockan 10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0