Nov 2009

2010-02-17 - 23:39:44

Aa denna vecka blir det skola för hela slanten, måste dit hur jag än känner mig.. har mycket att ta igen, VÄLDIGT mycket.. Ska göra klart historian som är extra stor denna gång, sen har jag två inlämningar i psykologin men den ena har jag mest renskrivning och tillägg på men en hel psykologiinlämning att göra. Så jag har ca 4 veckors arbete att göra på en vecka, wish me luck! Men så går det när man blir dålig mitt i allt.. När allt det är klart så ska jag göra min stora inlämning i historian , phu, vet fortfarande inte vad jag ska skriva om men något ska jag väl hitta på sen har jag även en psykologi inlämning och en historieinlämning, ett prov i människan socialt & kulturellt och ett STORT prov (på hela boken) i historian och allt detta ska vara gjort inom 3,5 vecka, Magsår nästa!! Men sen är det lugnare.. Eller nä har 2 prov och två större inlämningar kvar efter det som ska göras.. Och allt detta inom 4 veckor.. Jäjä men sen är skolan klar för termninen och jag ska vila eftersom det ser ut som jag blir sjukskriven pga lite olika krämpor i graviditeten, inge kul att bara vara men det är nog välbehövligt.. Sen kommer jag fortsätta vara sjukskriven för foglossningen (om det inte går över vill säga) men det lär det ju inte göra , men på det blir det distansstudier också..

Sen kommer bebis..

Helgen har vart lugnt, börjar ju få ont överallt som vanligt sista 15 veckorna fram till graviditeten.. okej denna gång börjar det tidigare men de är inte så konstigt med 3 graviditeter på 3 år.. I fredags var johan ledig iaf så jag åkte och handlade barnens julklappar, skönt att ha det klart, har några beställningsvaror kvar men i stort sätt är allt klart..

igår fixade vi lite småsaker och började med renoveringen av mickis rum och det har fortsatt även idag (jag har dock mest suttit och kollat och sorterat kläder, är ju mest som en flodhäst ;-)..

Nu på kvällen har jag gjort en fars-dag tårta som vi ska äta när dom andra badat klart. Namnam!! Det blev färdig tårtbotten med första lagret vaniljkräm och andra lagret mosade hallon & blåbär blandat med lite saft och hallonsylt, sen grädde ovanpå med hjärtströssel och bananskivor runt om och kiwi på toppen.. yummie!!

 

 

Skrivet av Maddeliix 8 november 2009 klockan 18:04




What to do!

allt jag skrev försvann och med mina graviditetshormoner skriver jag INTE om allt igen, testar igen ikväll..

Skrivet av Maddeliix 5 november 2009 klockan 14:43

En ny favoritblogg!

Jag har en ny favoritblogg, jag som älskar att laga mat och baka älskar att läsa t.ex Fias blogg och nu har jag även hittat denna, mat & bak blogg!

 

Gå in på dessa om ni gillar att baka eller laga mat, i Fias blogg finns det även shopping och annat kul, bland annat tävlingar!

Skrivet av Maddeliix 4 november 2009 klockan 10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0