Nov 2008

2010-02-17 - 16:42:44

Ugnen och frisyren!

Nu har ännu en dag traskat förbi och jag har som vanligt knappt bloggat, men jag ska bli bättre från och med imorrn eller kanske redan ikväll ?! Vi får se!! Hehe..

Har lagat mat nu eller jag stekte kyckling, rörde ihop creme fraish (stavas?) med tacokrydda, rev ost och skar tomat sen la jag kycklingen, osten, röran och tomaterna i en ugnsfastform och där står det nu, det blir det med ris, undrar om det blir gott.. Ingen aning om det blir det hehe..

Frisyren blir nog lugg, men vi får se när eftersom jag ALDRIG får barnvakt eller folk ser det som ett besvär, men en sak kan jag lova.. Jag kommer aldrig ställa upp på någon när dom har det jobbigt eller får barn, thats it!.. Kom inte och be om ursäkt nu för det godtar jag inte för Emilio är fan 2 år strax och ingen har ställt upp hittills så ni behöver inte göra det nu heller.. Eller jo EN människa fick jag mkt hjälp av innan jag flyttade, hon vet vem hon är, trots att vi inte umgås längre..

Nä nu är det dags att kolla maten, försöker skriva mer sedan..

Bye!

Skrivet av Maddeliix 25 november 2008 klockan 18:13

Livet!!

Varför är det såhär? Varför är man ena dagen huur glad som helst och sen nästa dag helt nedstämd. Eller är det kanske så att varför är man på strålande humör på förmiddagen sedan på eftermiddagen är han på uruselt!..  Jag är så trött på all ångest, hatar ångest!.

Det är därför jag inte bloggat för jag har mått DÅLIGT!

Idag borde jag ha åkte och handlat, lämna tillbaka tröjan, beställt lite saker, betalat in resterande räkningar osv men har jag gjort något? Nej!. Jag är helt slut..

Igår var vi hos Anna, ungarna och jag.. Ungarna som är i samma åldrar fick leka men Emilio var jätte elak , blev jätte besviken på honom, han som alltid är så snäll mot andra barn annars (utom sin syster), ger alltid bort sina leksaker, klappar, kramar pussar men det bytte han ig¨r ut mot slag, knuffar, ryckningar i håret osv.. Har aldrig sett honom så förut (ännu en gång, förutom mot hans syster)..

Lillan har även hon förvandlats från Ängel till djävul, vet inte vad det är med dom.. Hon har blivit som E, riktigt skrikig och gnällig och vägrar allt mellan himmel och jord, t.om att äta. Ringde BVC idag ang det och hon trodde det berodde på kanske halsont eller öroninflammation så jag skulle vid första gnället idag direkt ge alvedon och se om det gick över sen skulle vi gå vidare men det..

Ska ta lite kort idag, ska visa er hur mkt snö jag har här, hehe..

Just det jag behöver er hjälp! Jag ska klippa mig, men HUR? Ska jag klippa lugg och etapper eller ska jag bara klippa etapp? Vill ju ha lugg, har haft det förut men Johan tycker inte det och jag är osäker om det är så att jag kanske är självblind och tror jag är FIN i det eller om jag verkligen kan vara det?

Nä nu ska jag väcka M.. Bye bye!

Skrivet av Maddeliix 25 november 2008 klockan 13:14

Tack tack!

Tack alla ni som kommit med lite kommentarer, nu känns det genast mkt roligare, hehe..

Vi var hos örondoktorn idag iaf, Johan var snäll och tog ledig en timme och följde med mig dit, jag var sååå stressad. Ungarna lyckades somna en halvtimme innan vi skulle åka så det blev lite sent men iaf det gick bra. Vi pratade om rör till Emilios öron, vi skulle få tänka på det så nu tänker vi..

Nu får Emilio lillan att gråta så det är bäst att gå. skriver mer sen..

Skrivet av Maddeliix 20 november 2008 klockan 16:15

Rosa benvärmare och playhouse disney..

Varför får jag inga kommentarer? Har ni ledsnat på min blogg kanske?

Försöker ju uppdatera med alla slags grejer plus bilder.. Trodde det var liiite intressant iaf , hehe.. Dåliga läsarsiffror har jag denna månad åxå!.. Inte för att det gör allt men skulle vara kul om flera läser..

Natten var hemsk, Emilio och Lillan sov rätt bra men jag kunde inte sova.. Så jäkla typiskt. Vaknade massa gånger, kissnödig, törstig, ont i benen, ont i ryggen osv.. Hehe. Man skulle kunna tro att jag är gravid. Men nej det är jag inte så inga spekulationer i det..

Johan sov med ILLROSA glittriga benvärmare inatt, gissa om han var sööööt! Haha.. Det var jag som tvingade på honom dom för han har gjort illa sitt ena ben, han har kramp i det och det släpper inte, någon som vet vad det kan vara?

Emilio har suttit här och tittar favoriten "PLAYHOUSE DISNEY" (hur får man den kanalen när man har boxer? nån som vet det åxå? Vi har ju det på Disney Channel men vill ha den flera timmar per dag..
Nu börjar "Musses klubbhus"eller vad det heter, det älskar Emilio åxå! Han bara ler och dansar. Haha..

Idag är det iaf öron / näsa & hals som gäller. Hade ju fått remiss till E dit så idag har vi tid.. Skönt för han verkar ha ont i öronen, kliar och gnäller..

Jag har ju självklart fått tillbaka mitt ryggskott som jag trodde försvunnit till viss del men såå fel jag hade, men dte är mitt eget fel som inte hunnit på till naprapaten (stavas?!) men ungarna har ju vart magsjuka och E har ju inte vart på dagis så det har vart lite svårt att hinna med något sånt..

 

Skrivet av Maddeliix 20 november 2008 klockan 09:53

Att jag ens ska behöva ta upp detta igen!

Dom som tycker min blogg suger behöver och bör inte läsa den, så enkelt är det! Läs inte så slipper ni störas av det jag skriver!..

Bry er mindre om mitt liv och mer om ert eget är mitt råd!

Skrivet av Maddeliix 19 november 2008 klockan 23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0