..Mars..

2010-02-17 - 21:17:38

Jäjä!

Ja, nu har jag redan hunnit göra två korta inlägg ändå har jag mer kvar att skriva, sjukt! Jag som helt hade tappat blogglusten..

Alltså ibland får jag er att tro att jag hatar mitt liv känns det som och att ni kanske sitter och tänker; men är hon aldrig nöjd eller GUD va hon gnäller.

Men jag älskar verkligen mina barn & ångrar absolut inte att jag skaffade dom, men vissa dagar känner jag bara att jag kanske kunde gjort det på ett annat sätt, tex sett till att vi hade det jämnställt i vårat förhållande INNAN nr2 kom till, eller att jag hade fått sova lite innan.. Jag är så trött, utmattad osv.. Hjälp? Jadu den hjälpen vet jag inte vad jag kan finna. Finns några få männsikor som kan tänka sig vara barnvakt men jag trodde faktiskt det skulle finnas fler, riktiga vänner osv men nä dom syns inte till. En person är jag speceillt besviken på men jag kommer inte måla ut vem det är här..

Men iaf, gårdagen var som sagt inget att hurra för, det ända som fanns att hurra för är att jag nästan hann klart med all städning förutom badrumshyllorna i lilla badrummet men det fixar jag idag, det tar max 1 timme att tömma, damma, kasta & ställa tillbaka det jag vill ha kvar..

Sen kanske vi ska till veterinären och se hur det är med minsta kattungen, den står på 75gram dom andra på 99gram så man kan ju bara anta att den inte lever särskilt länge till sen har dennes öga svällt upp som en liten kula och jag vet inte vad det kan tänkas vara. kanske blir det bra när dom öppnar upp ögonen?

Inatt fick jag inte sova mkt, först vägrade Emilio somna, han somnade kanske vid 22-tiden sen var jag tvungen att släppa ut hunden, dricka mina äckliga tabletter som ska bubbla i vatten, dricka thé för jag hade så sjukt ont i halsen, var inne och matade katterna med Johan sen la vi oss, så jag somnade kanske runt 23.30 snåret sen vaknade Micaela nångång efter 2 tror jag, skulle ha mat, kissig, grät osv.. jahapp bara gå upp, amma , byta och trösta.. Sen somnade hon och jag la henne i sin säng, då vaknade Emilio för han stördes och då bytte jag hans blöja sen klockan ca 5 så vaknade Micaela ännu en gång, kissig och grät, ammade lite, bytte blöja och trösta, hon somnade om och så ringde väckarklcokan för Johan 5.45 och ja jag var ju överlycklig eller vad tror ni? Sen ringde den igen kl 5.55 sen igen 6.05 då var jag lagom glad, sen gick Johan typ 6.15 (han var alltså redan uppe när väckarklockan stod och ringde) och så vaknade Micaela och vägrade somna om, gick upp vid 7 och satte på henne lite kläder och då vaknade Emilio.

Dukade fram frulle, Emilio fick ost & marmelad mackor & jag jordnötssmörmackor & Micaela havregröt med blåbär. Då kom elektrikern och började fixa och Emilio vägrade äta, slickade bara av marmeladen sen sprang sprang & sprang och pratade med elis om vartannat. Sen var det dags för klädpåtagning, Emilio vägrade ha på sig nåt, ovanligt? nää.. Alla klara & elektriken precis klar, vi ut i bilen och till dagis. kom hem har umgåtts med min gnällfia.. Ska strax plocka undan sedan frullen imorse, alla smulor & emilios tallrik sen ta mina tabletter.. SEN ska jag lägga in bilder i datorn om min tjurmaja låter mig göra det..

 

detta blev ett fummligt inlägg men pallar inte annat, är så trött!

Skrivet av Maddeliix 19 mars 2009 klockan 10:17

Okej..

Har ju fått massa frågor om jag inte kan slänga upp lite bilder på kattungarna, bland annat från Malin har jag fått denna fråga men åxå från flertalet andra så håll ut gott folk, idag kommer dom.. inga jättebra kort eftersom jag inte vill störa kattungarna mer än vanligt för den ena mår inte ens bra och vi vet inte om den kommer överleva..

Skrivet av Maddeliix 19 mars 2009 klockan 09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0