Mars

2010-02-17 - 21:15:55

Städdag!

Idag är det en riktig städdag men städväder, har lyssnat bra musik, dammat, dammsugit, ska strax torka golv, slängt ut alla mattor, ska strax mata en av kattungarna eftersom den bara går ner i vikt *snyft*..

men iaf, solen lyser, har vädrat men allt känns ändå som "whatever".. Fan jag vill bara känna glädje, som jag gjorde förut ibland, dessa två dagar har vart bra men ändå känner jag inte det där, yes!

Blir rester till middag idag hur tråkigt det än låter men jag har glömt tagit fram kycklingen så den hinner tina och dessutom känner jag inte för att laga mat..

Men men köttfärsås går alltid hem, hos stora & små så varför inte?

Imorse blev det havregröt med blåbär till madam sen åt jag 4 rostade mackor med jordnötssmör *slår på figrarna*, det är andra dagen i rad men jag e verkligen inte sugen på nåt annat. Inte ens glass eller smoothie och då är det nåt som inte stämmer.. Men jag är ju inte helt bra än så det är väl därför..

Ska strax torka golvet eftersom Micaela sover middag nu annars hjälper hon till på sitt eget lilla sätt . haha!..

Gud vad den lilla damen växer, och hon älskar mat!. det är sjukt. Emilio får man kanppt i något eller jo till middag igår åt han som en hel karl. Men micaela kan man ge allt utom potatis nästan och hon äter , hehe.. Näsan alltid en halv burk mat & en halv burk efterrätt, duktig duktig!.. kanske inte låter så mkt i era öron men jag kan tillägga att Emilio ALDRIG tills han var 1 år & 2-3 månader åt mer än 1/4 dels burk (eller hemmagjord mat). så jag är i extas för att Micaela äter..

Och förresten, vi som smsar mig, vänta er inga långa svar eller svar alls för det tog typ 10 min för mig att skriva ring mig till Johan igår , hehe..

Nä städa var det!

Skrivet av Maddeliix 18 mars 2009 klockan 13:12

kan någon hjälpa mig med design?

jag äääälskar min header men jag känner att jag vill ha något sommrigt.. någon som är villig att hjälpa mig?.. jag har inga kort tagna än men ska försöka ta om det blir bra väder under veckan :)

Skrivet av Maddeliix 17 mars 2009 klockan 15:02

Nu har jag svarat..

Nu har jag svarat på alla kommentarer och jag tänkte även skriva ett inlägg, effektivt va? Nämen seriöst, jag är fortfarande sjuk, man hör inte så bra vad jag säger och jag har svårt att andas för jag hostar så mkt trots medicinen och tillråga på allt så blir jag äckligt trött av ena tabletterna.. Appropå tabletter, måste ju för tusan ta 2 nu..

A men iaf detta har vart en bra dag fast det har vart fullfart sedan 6.25 imorse, hehe.. Började med att mata Micaela (amma), sen satte jag henne i stolen så fick hon titta på medans jag duschade, sminkade mig osv. Efter det så satte jag håret i en knut och gav Micaela frulle, uppskattades, hehe.. Hon är ett riktigt matvrak den lilla tjejen. Sen vaknade Mr E och kom upp.. Bytte blöja på honom, började klä på honom litegranna sen fönade jag håret, klädde klart ungarna och gick ut till bilen, klockan var då bara 7.55, snacka om effektivt!.. Men klara var vi så vi åkte iväg till öron näsa hals där Emilio går på kontroller, skulle vara där 8.40 och var väl inne vid 8.30 så det var bra, Emilio hann bara börja leka innan vi skulle in, han hade en infektion (nästintill öroninflammation) i båda öronen men var fullt kapabel att gåt ill dagis sa läkaren så han fick sin medicin sen frågade jag honom om han ville till dagis, svaret blev "error" jahapp då frågade jag "vill du hem till error (hunden)" svar : "jaa" så vi ringde dagis sen åkte vi hemmåt.. väl hemma var jag helt slut men städa iordning allt som jag hade och göra denna dag, klar!. Då satte jag mig i soffan, klockan var väl 10.30 sen vid 11.30 gav jag Micaela lunch och ungarna lekte vidare (emilio ville inte ha mat eftersom han tar medicinen).. Sen bytte vi lite blöjor återigen, typ 10onde blöjan idag, hehe.. Sen somnade Emilio i soffan och håller på att vakna nu.. micaela la jag i rummet halv 1 så hon vaknar säkert vilken sekund som helst åxå..

Nu ska jag strax byta blöjor sen kanske ungarna och jag kollar film sen kommer johan hem då ska jag göra köttfärsås & spaghetti tänkte jag *yummiie*..

Nä nu ska jag ta hand om barn..

Skriver kanske mer sen och kanske t.om laddar jag upp några kort..

Förrsten vi åkte och köpte ny tele till mig igår så nu är jag fullt kapabel att nås .. tyvärr ingen värsting mobil men duger GOTT och VÄL!.. Rätt snygg!

Skrivet av Maddeliix 17 mars 2009 klockan 14:24

Fitta!

Ursäkta mitt dåliga ordval till rubriken. Har vart iväg på VC och fått medicin men iaf när jag skulle hem tappade jag tydligen mobilen och kom påp det när jag åkt iväg så kör jag tillbaka till parkeringplatsen så är den överkörd av mig eller nån annan bilist :(, jag är sååå pissed of på mig själv. Har tappat lusten för allt just nu. så folk! Det är ingen idé att messa mig, ringa går och ni som smsat efter klockan 12, era mess kan jag inte se..

FITTA!!!

Skrivet av Maddeliix 16 mars 2009 klockan 13:30

Fan va jag är dålig!

Herregud nu har vi vart sjuka i 1 vecka och 2 dagar, jag är fortfarande sänkt, ungarna och Johan är typ friska, lite hosta bara men det har väl alla denna årstid?

Men aa vi har åkt på det mesta så efter detta hoppas jag vi slipper sjukor ett bra jävla tag.. Först i lördags åkte ju Emilio på ögoninflammation & fick feber, tvättade så gott det gick fram till måndagen men måndags eftermiddag var båda ungarnas ögon helt igensvällda och Emilio hade hög feber och sa ajaj om öronen, grät osv.. så vi bokade tid på jouren och var där vid 17-tiden.. Fick ögonmedicin och antibiotika för öronen (som förövrigt inte gick att få i honom mer än tre doser men vi ska till öron näsa hals imorrn), sent på måndagskvällen började Micaela spy i kaskadspyor men vi trodde det hade med ögonen att göra bara men det fortsatte flera gånger..

Jag kände mig illamående men trodde det berodde på spyorna från Lillan!.. Lördag natt sov jag typ inget alls.. Vaknade massa gånger och sprang på toa för jag trodde jag skulle spy men inget kom, men så vid 5 small det och ja ut kom allt i två timmar.. Kul!. Vinterkräksjukan omgång 2 på ca 1 månad..Jag låg helt däckad hela tisdag, Emilio åxå för öronen.. micaela var lite bättre..

Onsdagen hade jag magknip som hette duga men kunde inte käka (det tog tills i lördags innan jag kunde), alla började snövrla på onsdagen och onsdag kväll var influensan ett faktum, feber, hosta, ont i halsen, snoriga osv.. torsdag, fredag helt slut allihopa men MKT gap & skrik.

Lördagen var ungarna bättre, jag hade dock tappat rösten och hade skyhög feber under natten och jag hade även under natten tjaffsat med Johan om hur trött jag var fast jag inte kunde sova och då trillade jag bara ihop rakt ner på golvet och började skaka men iaf åkte iväg till kista en snabbis och inhandlade en mössa från Polarn & pyret jag ville ha till honom (under lördagen).. Sen åt vi på donken (första maten jag fick i mig), sen kollade vi lite melodifestivalen men la oss i sängen innan det slutade..

Söndagen så hade jag tappat rösten nästan HELT, jag kunde bara viska jätte jätte tyst större delen av dagen.. feber åxå men ungarna fortfarande bätter och rätt snälla hela söndagen, gud va skönt.. Idag måndag jag är fortfarande sjukt dålig, hostar & har nästan ingen röst men har ringt vårdcentralen och dom ska ringa upp vid 10 men vi får se vad dom säger och OM dom ens hör vad jag säger, men det är värt ett försök..

Och ja nu sitter jag hör, helt trasig.. Känner mig hemsk, trött, ont överallt, hostar mest hela tiden, ingen röst nästan så kan inte prata med ungarna och så tycker jag allmänt synd om mig själv, haha.. Men detta har fan vart det mest intensiva veckan på LÄNGE!

Imorrn ska iaf Emilio till dagis.. Den saken är klar, nu när han vart hemma såhär länge klättrar han fanimej på väggarna och skriker mest hela tiden..

Just nu tittar han dock katten gustav *kors i taket*.. Micaela gnäller i sin gåstol..

Nä dags att vila lite i soffan..

Skrivet av Maddeliix 16 mars 2009 klockan 09:14

Ber så mkt om ursäkt..

Gott folk, ber om ursäkt att jag inte svarar/svarat på era kommentarer men orken finns inte just nu, har haft feber sedan i måndags kväll precis som resten av familjen till och från, Emilio har ögoninflammation, influensan & öroninflammation, Micaela har ögoninflammation & influensa (har blivit av med vinterkräksjukan), Johan har influensa (men jobbar idag), jag har influensan (har blivit av med vinterkräksjukan) så ja det är därför jag inte orkar/hinner..

Skrivet av Maddeliix 13 mars 2009 klockan 08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0