Maj 2009

2010-02-17 - 23:03:42

Jag trodde faktiskt jag skulle få mer reaktioner på mitt tidigare inlägg om att skaffa barn när man själv är barn men nää, nästan inga alls. 3 stycken ang det, jag vet inte om det är att folk inte har någon uppfattning av vad dom tycker eller om det faktiskt är så att folk inte vill dömma andra genom att inte skriva vad dom faktiskt tycker men helt seriöst, man får ha egna åsikter, det jag skriver i min blogg är mina åsikter, ni andra behöver absolut inte ha samma åsikt som mig men i detta fall finns det nog dom som faktiskt har samma åsikt som mig, Fia & Malin förstår vad jag menar..

 

Jag vet att jag är urdålig på att uppdatera min blogg men jag gör det endast när jag vill, inte för att jag måste för då blir det bara massa dravell, det kanske det blir ändå men detta är åtminstonde en aning genomtänkt, hehe..

Micaela har ju börjat med inskolning på dagis, än sålänge går det strålande, vi får se hur det utvecklar sig.. Min lilla prinsessa.. Idag har hon målat sig med röd tusch (stavas?) penna i ansiktet så hon är ubersöt!..

Vi har ju köpt en ny bil, gillar den fast jag inte är så stort fan av SAAB, det blev iaf en Saab 9-3 - 03.. idag har den fått sina rutor tonade så vi ska åka och hämta den sen..

Nä nu vill min pillfia vara med och skriva här så jag får väl avrunda innan hon lyckas radera allt..

Bilder kommer iaf inom kort. ikväll eller imorrn.. Har massa nya.. Yey!

Skrivet av Maddeliix 19 maj 2009 klockan 15:39




Skaffa barn vid 14-15 års ålder. INTE okej!

Jag fattar inte hur dessa barn/människor tänker.. Hur kan dom behålla ett barn när dom blir gravida i 14-15 års ålder. Alla säger att åldern inte har betydelse men allvarligt talat, kom igen.. Man är inte mogen för barn innan man är 20 anser jag. Eller endel är inte mogna då heller men du kan göra allt lagligt och det är ju ett setg ut i vuxenlivet.. Du får gå på krogen (du har hunnit testa det), du får köpa cigg, snus etc, du får gå på bolaget, du har troligtvis hunnit utforska allt sådant då.. Men som sagt bara för man har gjort det är man inte mogen men det är ett steg på vägen.. Sen har man dessutom gått ut grunskola & gymnasium då.

Jag tycker det är otroligt oasvarigt av dessa barns föräldrar (dom som är/blir gravidas föräldrar alltså) att ens tillåta barnet att behålla barnet dom väntar. Visst kan man inte tvinga någon till abort enl svensk lag men kommer barnen verkligen få den första tid i livet dom förtjänar med en mamma & pappa som inte ens blivit byxmydiga eller inte ens får skaffa körkort osv. Nää det är inte rätt mot barnet i magen/det nyfödda barnet.

Visst behöver man inte ha festat, skaffat körkort, köpt cigg/snus för att skaffa barn, det är inte det jag menar utan det är att man ska ha haft möjligheten att ha gjort dessa saker.

Jag blir så arg när det startas bloggar där det står 14, 15, 16, 17 år och gravid , det kokar inom mig. Åh va arg jag blir..

Ända tills det står 20 år och gravid blir jag arg!..

Jag ville skaffa barn redan när jag var 15 år när jag då blev gravid första gången, det kan jag erkänna och självklart skulle jag aldrig ångrat mig men var hade jag stått idag då? vad hade mitt barn haft då? Antagligen separerade föräldrar, en mamma som troligtvis bara gått ut grundskolan, en mamma som ville vidga sina vyer, festa, testa olika saker i livet, som inte orkade ta sitt ansvar och likaså pappan.. Nä gud va glad jag är att min mamma inte tillät mig!..

Visst än idag kan det vara en utmaning att ha barn men jag har hunnit festa, har testat på det mesta, har körkort, har en framtidsplan etc. Sen har jag inte kanske inte det bästa förutsättningarna att kunna ge mina barn allt dom vill ha då jag inte har annat än en timanställning där jag kanppt får några arbetspass och jag tycker att det är otroligt jobbigt med två barn ibland och vill helst bara lägga mig ner och slippa allt vad ansvar är men det är inte det jag menar det jag menar är att jag hunnit vara barn/ungdom..

Nä nu ska jag sluta babbla..

 

vad tycker ni om detta?

Skrivet av Maddeliix 15 maj 2009 klockan 11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0