Juni

2010-02-17 - 23:14:24

Vilken värmebölja..

Fy tusan så skönt det varit dessa dagar, ibland lite för varmt men man ska njuta och njuta för strax är det väl över, hehe..

jag har fått skiiiitmycket färg, tycker jag själv ser ut som en pepparkaka men det är för att jag aldrig annars får nån färg, hehe..


Hela förra veckan var Ela (micaela) hemma från dagis för hon fick en hörntand och hade hög hög feber pga det.. jättedålig var hon ända tills i fredagskväll.. Var asjobbigt, för alla i familjen och speciellt då för henne..

Men iaf lördagen spenderade vi (inkl hund) på stranden, åkte hemifrån vid 7 på morronen, hämtade vagnen sen till stranden, är en bra bit att gå så vi var väl framme runt halv 9 kanske.. hade med matsäck med massa gott, blandannat köttbullar, risi frutti, pasta/tonfisksallad, hemmagjorda citron muffins m.m.. Så jäkla gott.. Åt och åt mest hela dagen så några kilo har man gått upp, det ser jag på magen om inte annat, hehe.. Men får ta igen det i höst.. badade i havet, solade, busade, åt osv.. Så såg dagen ut fram till ungefär halv 4 eller så, då tog vi vårt pick och pack och drog oss hemåt.. Vi var väl framme vid bilen runt halv 5 kanske.. Då åkte vi hem, slängde in ungarna i duschen gjorde jag direkt eftersom jag blir så nojjig för fästingar.. Sen drog vi och lämnade tillbaka hyrfilmen och hyrde en annan..

Söndagen spenderades mestadels hemma, åkte vi och köpte nya ventilhattar till bilarna eftersom vissa barn med icke svenskt påbrå inte kan låta andras bilar vara!!! Inte första gången det händer om man säger så.. Drar inte alla över en kant men dessa gånger det hänt har det ENDAST vart icke svenskar runt bilen så jag är säker på min sak. Sen handlade vi en ny vattenspridare & en el-motorcykel till Emilio som han ÄLSKAR, har åkt med den flertalet timmar igår och idag.. Sen när vi nkom hem fyllt vi upp poolen (mini) och tog fram bord och stolar och jag satte mig faktiskt i skuggan.. Annars avled man nästan.. Sen slängde jag ungarna i duschen sen var det godnatt för samtliga med Emilio vägrade somna (as usual) så var uppe en stund med honom.. Sen blev det lite shrek i sovrummet sen godnatt..

Idag har jag spenderat nästan hela dagen ute med barnen, eller aa iaf från halv tolv ungefär då traskade vi ut, sedan dess har vi (läs; Emilio & Micaela) badat, jag har doppat fötterna och blivit nerskvätt.. jag har även försökt solat lite men har afktiskt hållt mig i skuggen stor del.. Har ätit pyttipanna till lunch och polarbröd med mjukost & kaviar till mellis.. Jag och Emilio har även sprungit i vattenspridaren.. Hehe..

Nä nu sover Emilio en stund och Micaela traskar runt här på gräsmatten så ska ta hit henne, sätta henne i skolan och lägga mig själv i solen en stund och få lite mer färg..

 

 

OM DET ÄR BRA VÄDER IMORRN, ÄR DET NÅN SOM VILL MED TILL TROSA & BADA DÅ?

Skrivet av Maddeliix 29 juni 2009 klockan 15:40

Underbara kusin..

Titta vilken underbart fin header min kära kusin fredrika gjort.. Visst är den bara såå fin?!!! tack tack tack!

 

Åh vad den är fin..

 

 

Skrivet av Maddeliix 24 juni 2009 klockan 23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0