Juli

2010-02-17 - 23:17:29

Hornbach, bästa!

Idag har vi vart iväg endel, bland annat till Hornbach (stavas?) och köpt två stora vardagsrumslampor jag suktat efter LÄNGE, 995:-/st och SKITSNYGGA! Inte illa!..

Sen blev det även verktyg till Johan, en ficklampa och såna småsaker.. Och såklart Coca Cola glasen, hehe.. Missar ingen färg. Eller jo jag missade det limegröna och det irriterar mig fortfarande..

Nu är killarna iväg och fixar en sak medan jag och Mickis är hemma så jag tänkte sätta igång med muffins (choklas & citron) sen kanske göra nån sen middag. får se..

Senaste dagarna har jag inte mått bra alls därför har jag inte bloggat.. men nu börjar det bli lite bättre.. för stunden iaf.

Jag kanske kommer få VÄRLDENS BÄSTA 24 ÅRS PRESENT! Om jag får den blir jag värdlens lyckligaste, det lovar jag!!.. vad det är avslöjar jag inte än!.. Beror på om jag får den eller inte men det pratas om det!..

Klippte vår gräsmatta (med vanlig gräsklippare inte åkgräsklippare) häromdagen, det blev lite mer än halva gräsmattan klippt och jag är fortfarande trött i armarna, det blev totalt 1300kvm så ni förstår hur jobbigt det är.. Annars brukar jag inte ta mer än halva gräsmattan MAX!..

Nä muffins var det!

Skrivet av Maddeliix 4 juli 2009 klockan 19:24

Illa!

Ja, när man öppnade ögonen imorse var det ingen trevlig syn, REGN!! Jahapp det var som jag trodde, att vädret skulle bli sämre, ungarna fick på sig långbyxor & långärmad.. trist! Dessutom är jag trött som ett as idag, skulle kunna sova hela dagen men har lite viktiga saker att ta mig an, vilket jag inte har någon som helst lust med.

Har lämnat barnen på dagis & käkat frukost och plockat undan lite leksaker som låg över hela huset, mina trollungar som stökar ner extremt mycket när dom leker, hihi!..

Igår gjorde jag den väldigt populära Pasta/marinerad kyckling salladen, det är ju bara fööör gott! Skulle kunna äta det och Pasta/Tonfisk sallad JÄMT! Eller aa större delen av sommaren iaf!.. Skriver ett litet recept här om ni vill testa en varm sommardag!.

Pasta / Marinerad Kyckling sallad

Du behöver för ca 4-6 pers

1 kg kyckling filéer
Kinesisk soja
Olivolja
Paprikapulver
Mald vitpeppar
3 vitlöksklyftor
300-500 gram pasta (helst spenat, tomat & vanlig pasta blandat i en påse, ni vet såndär grön, röd & gulpasta)
1 gurka
1 paket mini plommontomater eller 2 stora tomater
1 krispsallad (eller annan sallad man tycker om)
1 burk majs (går att utesluta)
1 rödlök
Färsk basilika (går även det att utesluta)
Italiensdressing (som man själv blandar med 3 msk vatten & 3 msk olja, finns att köpa i trepack-påse)
Grädde
Lätt Cremé Fraish franska örter.

 

Häll en 1 dl Olivolja, 3/4 dl soja, parika pulver, mald vitpeppar och pressad vitlök i en frys påse, blanda ihop och lägg ner den tinade kycklingen. Låt ligga ca 2 timmar (vänd påsen lite då och då)

Ta sedan upp kycklingen och lägg på skärbräda och dela sedan kycklingfiléen i små tärningar och stek. Lägg in i frys en stund på tallrik tills det svalnat.

Koka pastan, häll av och häll sedan kallt vatten på och rör om tills pastan svalnat. Häll i en skål.

Skär upp sallad, gurka, tomat, rödlök, häll i majs och några kvistar färsk basilika och lägg i samma skål som pastan, rör om.

Ta fram kycklingen och dela den i mindre delar och lägg det i pastasalladen och rör ännu en gång om. Häll på italienskasallads dressingen och rör om.

Vispa lite grädde , blanda ihop det och creme frasichen och ha som dressing till salladen.

 

KLART!

Nä nu ska jag fixa lite sen kolla VBÅ..

Skrivet av Maddeliix 1 juli 2009 klockan 10:20

Vill bara säga..

Tänkte bara berätta för alla som läser min blogg att jag svarar på kommentarer i kommentarsfältet precis under era kommentarer (?!). Va dumt det lät men för er som inte har metrobloggen så går ni till inlägget där ni skrev kommentaren sen trycker ni på "Kommentarer" och där finns svaret på era frågor eller liknande.

Skrivet av Maddeliix 1 juli 2009 klockan 10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0