Januari 2009

2010-02-17 - 18:26:50

Glömde ju..

Glömde ju skriva om resterande dagarna av veckan eftersom jag inte suttit vid datorn, ska även svara på alla kommentarer tänkte jag om jag hinner innan skruttis vaknar..

Jag ska åxå försöka hitta sladden till kameran så jag kan slänga upp dom fåååå korten jag tagit senaste dagarna.. Har ju även shoppat nya kläder till Micaela som jag kanske ska slänga upp bilder på men vi får se vad som hinns med..

Men iaf i måndags var jag heeelt trasig när Johan kom hem. var trött i varenda kroppsdel för ungarna hade vart såå jävliga under dagen men iaf Johan försökte pigga upp mig så vi åkte iväg till MIO och kollade lite på deras REA men otroligt nog hittade vi inget.. Sen gick vi runt lite på Heron och bara va lite, ungarna trivdes så..

Tisdagen så uträttade jag lite ärenden under dagen sen fikade jag med Elin innan jag åkte hem, Emilio & Johan hade redan kommit hem och han hade lånat en bil så vi kunde åka och köpa kaklet till badrummet och gips förstås.. Det tog några timmar men nu har vi allt vägggips (våtrumsgips & vanligt gips) som vi behöver hemma, eller det fattas nog två när vi kollade sen mend et löser sig.. Vi har inte bestämt färg på golvet i badrummet än så det blev inte köpt men nu har vi pratat igenom det så det blir troligtvis svart och en svart linje nånstans. Jag vill ha det riktigt modernt och rent så svart golv, vitt tak & vita väggar blir nog grymt, sen en jacuzzi/bubbelbadkar och svarta möbler inne i badrummet..

Men iaf sen köpte johan hem PIZZA, jag vet man ska inte äta det men klockan var mkt och hann inte med annat..

Igår var jag hemma & städade mest hela dagen sen gjorde jag lasagne till middag, gott som tusan blev det.. Maten hade jag klar när killarna kom hem så emilio var jätte duktigt under hela middagen sen myste vi bara hemma, förutom killarna som drog iväg 1 1/2 timme och fixade lite saker..

Nä nu vaknade skruttan så bäst att ta henne.. försöker uppdatera mer sen..

Skrivet av Maddeliix 29 januari 2009 klockan 12:46

Dåligt!

Jag har ju som sagt måt dåligt en längre tid nu och idag var jag ännu en gång hos en läkare, och vad hjälpte det? Ingenting! Men man får väl ta det för vad dte är tyvärr.. Fick iaf ta massa blodprover idag vad nu det är bra för men iaf 8 rör blev det med blod, uäck!.. Men iaf ska dit igen om ca 3 veckor, ska först på samtal hos kuratorn som hon skickade remiss till så vi får väl se vad som händer.. Men ingen utredning än och inga tabletter så ja jag står på NOLL IGEN!..

Kom hem för ca 45 min sedan, har ätit köttfärsås & fullkornspasta till lunch precis.. Jag hade läkartid 10 så jag passade på att handla innan lite smått sen hade Micaela läkartid 10.15 eftersom hon typ gråtit mest hela tiden senaste dagarna så trodde hon hade nån hals eller öroninfektion men nä bara snorig och mkt vax i öronen och så hostar hon så hon fick Ventoline (stavas?) ännu en gång..

Ikväll blir det nog något med kyckling, har tagit fram några filéer iaf men vet inte vad jag ska göra med det riktigt..

Jag vill shoppa shoppa shoppa alltså, är nog beroende men har verkligen inte råd med sånt just nu och ingen ork finns det heller..

 

Skrivet av Maddeliix 29 januari 2009 klockan 12:35

Dåligt!

Jag har ju som sagt måt dåligt en längre tid nu och idag var jag ännu en gång hos en läkare, och vad hjälpte det? Ingenting! Men man får väl ta det för vad dte är tyvärr.. Fick iaf ta massa blodprover idag vad nu det är bra för men iaf 8 rör blev det med blod, uäck!.. Men iaf ska dit igen om ca 3 veckor, ska först på samtal hos kuratorn som hon skickade remiss till så vi får väl se vad som händer.. Men ingen utredning än och inga tabletter så ja jag står på NOLL IGEN!..

Kom hem för ca 45 min sedan, har ätit köttfärsås & fullkornspasta till lunch precis.. Jag hade läkartid 10 så jag passade på att handla innan lite smått sen hade Micaela läkartid 10.15 eftersom hon typ gråtit mest hela tiden senaste dagarna så trodde hon hade nån hals eller öroninfektion men nä bara snorig och mkt vax i öronen och så hostar hon så hon fick Ventoline (stavas?) ännu en gång..

Ikväll blir det nog något med kyckling, har tagit fram några filéer iaf men vet inte vad jag ska göra med det riktigt..

Jag vill shoppa shoppa shoppa alltså, är nog beroende men har verkligen inte råd med sånt just nu och ingen ork finns det heller..

 

Skrivet av Maddeliix 29 januari 2009 klockan 12:24

Ännu mera fint!

Sitter igen och kollar inredning till hall, vardagsrum & Micaelas rum.. Det är ju såå kul att titta runt och planera.. men tråkigt att man inte har pengar till allt..

Det tapeten som fondvägg i Micaelas rum skulle jag nog vilja ha tror jag.. Men vet inte vad resterande tapet ska vara så vågar inte köpa den än ..

 

Denna matta vill jag ha i Micaelas rum åxå, 135*190 tror jag den är, perfekt men Johan vill inte den så vi får se.. Den är mer ljusrosa än på bild.. Jättefin färg!

 

Sånadär rosa kuddar vill jag ha i hennes säng, två guld och två rosa tror jag.. Vill även ha dom silvriga eller rosa i vår nya soffa, 4 stycken där och 1 i fotöljen, skulle bli jävligt snyggt!

 

 

Dessa kuddöverdrag är snygga åxå, man kan ju köpa och byta lite i rummen liksom..

 

 

Dom där lila kuddöverdragen vill jag ha i vår säng eller dom vita. Vet inte riktigt!

 

 

En sån tavellist ska jag ha i hallen precis vid dörren typ.. Och tänkte även ha en sån i vardagsrummet men det får vi se.. I vårt sovrum ska vi ha en sån ovanför sängen med bilder på ungarna.. Fin fint!

 

 

När jag tittade runt lite på IKEAS hemsida funderade jag faktiskt på denna säng trots att jag inte vill handla så mkt möbler där längre.. Men tänkte den sängen sen måla om dom där fyrkantiga ytorna i antingen magnetfärg eller guld eller griffeltavlefärg men vet inte vilket utav dom.. Skulle bli bra vilket som ju!

 

 

Denna tapet med vit spont har vi / håller vi på att få upp i hallen.. Snyggt som fan!

 

 

Skrivet av Maddeliix 26 januari 2009 klockan 14:45

Lite problem..

Ja därför jag inte skrivit på flera dagar är som dom som känner mig väl vet ganska mkt problem i "paradiset" så jag har varken haft lusten eller orken att sätta mig här..

Men iaf, nu sitter jag och kollar möbler till micaelas rum, hittar massa fint!.. Jag hade ju bestämt mig för att måla hennes rum men eftersom dom som gjorde detta hus inte kunde göra något ordentligt så är det sååå mkt som behöver fixas om man ska måla så det blir tapetsering så nu jag är tillbaks på ruta ett, vilken tapet och vilken fondvägg?! Vill ju ha något gul/beige, vit, rosa aktigt men det ska inte vara föööör mkt rosa för det ska mattan vara tror jag och gardinerna.. Sen ska ju sänghimeln vara ljusrosa åxå och jag vill inte ha för flick-flick i det rummet..

Här är iaf lite möbler jag vill ha!

Säng från MIO

 

Lekbord åxå från MIO

 

 

Och leklådan i samma serie då åxå från MIO såklart..

 

 

mer bilder kommer strax på möbler och inredning..

 

Om ni undrar hur det går med min diet så kan jag ju säga sådär.. Men har bestämt mig för att inte följa det såå noga för jag blir på så dåligt humör.. Men ska hålla mig ifrån läsk och bara försöka äta LITE godis på helgerna, sen ska jag försöka skippa grädde osv i maten.. Äta mörkt bröd istället för ljust, bara dricka vatten.. Och såna saker..

Har gått ner nåt kg iaf, vägde mig i torsdags och vägde då 59,4kg men har tyvärr ganska stort midjemått trots att ni kanske inte tror det..

 

Skrivet av Maddeliix 26 januari 2009 klockan 13:13

Hjälp mig! Passar denna i en hall?

Jag behöver hjälp, vi neroverar ju hallen bland annat.. men iaf där har vi en lätt beige/grå blank tapet med svarta blommor (skiiitsnygg) och sen en vit spont 95 cm upp från golvet men vi behöver lite förvaraing åxå, vi har en svart skohylla och likadan hatthylla (eller rättaresagt vi har hatthyllan men ska köpa skohyllan vilken dag som helst)

 

 

men iaf. Passar det att ha en sånhär byrå i hallen då?

 

 

Vi har ju egentligen slutat köpa IKEA möbler eftersom ALLA har likadana men jag älskar dessa byråar.. Så vad tycker ni?

Skrivet av Maddeliix 23 januari 2009 klockan 14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0