Januari 2009

2010-02-17 - 18:24:18

Nu till något kul!

Måste ju berätta något positivt som hänt idag och det måste vara.. Hmm.. Jo men jag vet.. Jag brukar ju dammsuga soffan lite då och då för det hamnar ju rätt mkt skit i springorna och nu när vi ska kasta ut den så tänkte jag att jag skulle kolla om det fanns nåt längst ner i springorna dit dammsugaren inte når (ca 10-15 cm ner) och ja där fanns det massa kul.. Haha.. 50:-, en skruvmejsel, en skiftnyckel, ett litet rör av koppar, ett linne jag letat efter i ca 1 1/2 år.. Haha.. Ja såå mkt kul kunde man hitta där..

Nä nu är det dags att kolla kontot sen nanna..

Skrivet av Maddeliix 22 januari 2009 klockan 23:26

Skam den som ger sig!

Vilken dag!.. Jag är helt slut!..

Efter jag skrivit förra inlägget blev dagen typ 100 gånger värre och självklart har jag tröstätit som en gris idag, nästan en hel chokladkaka (mörkchoklad 70% med hallon i mitten) och färdiggrillad kyckling!..

Men iaf, insåg att jag slarvat bort min och Johans internetdosor och fick panik och letade som ett djur i hela huset flera gånger om, vände upp och ner på sovrummen, vardagsrummet, köket, skåp osv.. Dom är nämligen dyra att få nya så nej tack!.. Och efter ca 1 timmes konstant letande ringde jag Johan för jag fick en rejäl panikattack!. Inte kul när man är hemma själv med Micaela men som tur var så va hon jätte snäll och satt i sin gåstol.. Han lugnade mig så efter 5 min pratande så vart det lite bättre, pulsen gick ner och jag lugnade mig.. Så jag åkte och köpte kyckling och choklad. Sen kom jag hem, fixade resterande mat.. Johan & Emilio kom hem, vi åt sen vände jag och Johan tillsammans på huset upp och ner.. Hittade ändå inte dosorna, då kom nästa panikattack!. Tog en bra stund innan denna gick över.. men iaf vi letade KONSTANT mellan 17-20.30 ca sen gav vi upp.. Efter det la jag Micaela som somnade på stört sen kollade vi TV en stund, sen la vi Emilio kl 22 ca och då somnade Johan före Emilio men sen somnade han.. Så jag gick upp och tänkte att nu jävlar ska jag hitta dosorna annars kommer jag aldrig kunna somna.. Och sagt och gjort, gick igenom ett skåp jag gått igenom typ 3 gånger idag coh där ligger dom!.. Skönt det iaf men dagen har vart katastrof.. Har aldrig upplevt mina panikattacker så starkt som idag och jag känner mig helt mör nu!..

Ska strax ta ett stort glas kallt vatten och sen slänga mig i duschen, borsta tänder & gurgla Listerin (stavas?) och sen försöka sova. Vilken tog 3 timmar igår, 2 timmar i förrgår och ja ni fattar..

Men skriver mer imorrn. Förhoppningsvis kommer bilder åxå.. Bye bye!

Skrivet av Maddeliix 22 januari 2009 klockan 22:59

Jävla helvetes... Faan! Jag föll för frestelsen!

Gud va jag mår illa och dåligt nu.. Fan fan fan fan fan!. kan fortsätta hur länge som helst!.. Åh jag är så arg på mig själv..

Skulle hitta på nåt att äta tills ikväll men kom inte på något så jag ringde Johan och frågade om idéer så föreslog han hemmagjorda hamburgare (igen, haha) men iaf okej tänkte jag men sen ångrade jag mig och skulle lägga in köttfärsen och då ser jag en bit glasstårta (ca 2 cm tjock) och vad gör jag? Jo jag äter den!. Fan då!.. jag har vart så jäkla duktig men nu jävlar gick jag största misstaget på länge. Jag var inte ens sugen ändå åt jag den som en vana.. Ni tycker säkert jag är jätte barnslig men så känner INTE jag!..

Har iaf vart iväg på babysim, kom hem för ca 40 min och Micaela sover fortfarande, hihi.. Riktigt trött blev hon av badet. Hon var typ den enda bebben som inte grät nåt, eller det var väl nån till.. Hon älskade det, precis som Emilio. Lite tråkigt att börja om allt från början med alla grepp och sånt men vafan får väl köra det åxå.. Simläraren trodde iaf att hon hade badat många gånger förut för hon kunde "simma" så bra, det var verkligen jätte kul att höra..

Jag har fått några kommentarer och jag ska svara på dom men just nu mår jag inge vidare så ska komma på nåt att äta tills ikväll sen vila en stund..

Och förresten om ni skickade kommentarer för nåra dagar sedan och inte fått svar så visar det sig att folk har skickat kommentarer men jag kan inte se dom.. Så skicka igen!

Skrivet av Maddeliix 22 januari 2009 klockan 13:58
Ja

Underkläderna..

Har fått frågan var jag köpt dom neonrosa underkläderna med svart mönster och silvriga stenar. Det är från New Yorker. hade aldrig hört talats om affären förens Sussi som har en blogg la upp bilder på dessa underkläder och jag blev såld och åkte nästan på en gång och köpte sådana..

Skrivet av Maddeliix 22 januari 2009 klockan 11:03

Babysim, magsjuka och grinig bebbe!

Idag är det dags för första babysimmet för Micaela, tyvärr har jag missat att köpa nya badbyxor till henne så hon får ta emilios gamla och utslitna, jag ska köpa nya till nästa vecka.. Får vi se vad hon tycker om babysim.. Kanske som sin bror, LOVE IT!..

Magsjuka går det på dagis nu igen åxå och denna gång är det väl vår tur att få det, vi får se. Jag har tagit några vitpepparkorn för tur så jag kanske slipper det åtminstonde men vi får se..

Micaela gnällde heeeela kvällen igår, jag höll på att bli tokig, men hon var nog trött bara för när hon  somnade vid kvart i nio så somnade hon bara pladask i min famn. hahaha.. Emilio satt bredvid mig då också och tittade TV och snurrade i mitt hår sen när vi tittade på honom typ 5 i nio så sov han åxå.. mammagrisar är vad dom är, men sööööta såna!.. Mysigt när dom somnar sådär harmoniskt.. Jag däremot kunde inte somna förens runt halv 2 så idag är jag lagom trött alltså. Skulle helst bara vilja vara hemma hela dagen (fast det vill jag väl jämt) och bara sova och tycka synd om mig själv..

 

Skrivet av Maddeliix 22 januari 2009 klockan 10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0