Jan 2009

2010-02-17 - 18:29:33

Enchiladas

Har ju glömt berätta om maten jag gjorde igår (onyttig men orkar inte tänka på det)..

Det blev iaf enchiladas (tydligen inte som man brukar göra enl recept-sidorna) men det var helt okej, jag fick dock jätte ont i magen efter, tror jag är laktosintolerant alltså.. Johan ääälskade det iaf! Hehe..

Det var faktiskt Jimmy som gav mig idéen och receptet igår på nätet och jag föll direkt , hehe..

Men iaf tog 900g kyckling filéer och stekte dom i matfett..
Sen satte jag på ugnen på 200c och medans ugnen blev varm hackade jag lök och hällde ner det i kycklingen och stekte allt sen höllde jag i 5 dl creme fraishe och lät puttra en stund sen hällde jag på några teskedar SambalOlek (stavas? Heter?) nån chillipasta läste jag att det var iaf.. Sen tog jag fram tacobröd (mjuka) la en rad med blandningen på det och rullade ihop och la i en form och så gjorde jag med 6 stycken sen hällde jag massa riven ost på och sen in i ugnen tills osten var smält.. Serverade detta med gurka, tomat, avocado till för det var allt jag hade hemma..

Men som sagt gott och lätt!

Tack Jimmy! Yummii (e), det stämmer ju med maten förresten! Haha..!

Det är väl sådär det borde sett ut men mitt var mest kladdigt och jävligt men spelar roll så länge det är gott? Nää!

Skrivet av Maddeliix 30 januari 2009 klockan 17:00



Hjälp mig, kom igen nu!

Kom igen nu hjälp mig med mina kläder för utgången den 7e, har verkligen ingen koll om detta verkligen är snyggt till krogen.. Det kanske är för vardagligt och det vill man ju inte..

Först dom leggingsen jag beställde igår (se; tidigare inlägg) och sen en svart tajt polotröja i tunnt tunnt tyg, snygg som fasiken på tyckte jag.. Och sen vad för skor? Vill ju helst ha några som inte är såå svåra att dansa i, hittade skiiiitsnygga på din sko igår, skitläckra men det var 10cm klack så det funkar inte..

Är det alldeles för vardagligt med dom kläderna?

 

Ja hoppas denna beskrivning hjälper för jag har inga bilder än eftersom byxorna (leggingsen) inte kommit..

Skrivet av Maddeliix 30 januari 2009 klockan 13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0