Halloween 2008

2010-02-17 - 16:28:41

Min födelsedag och Halloween!

I fredags hade jag fixat lite Halloween mys här hemma, lite girlanger och spindelnät osv, jätte mysigt blev det.. Ungarna har ju vart förkylda i över en vecka nu så vi kunde ju inte göra mer än vara hemma men det blev lyckat..

Till Halloween middag i fredags gjorde jag:
 
Förrätt:
Paprika utskuren till pumpahuvuden fylld med skagenröra och rostatbröd på sidan om..

 

 

Varmrätt: Köttgryta med kantareller och ris..

Efterrätt: Frysta apelsiner (som jag gröpt ur innehållet på) utskurna till pumpahuvuden med glass och choklad i..

Jag VET att maten inte ser så god ut eller proffsigt gjord ut men jag skyller på min jäkla skitkamera.. Blev så dåliga kort..

Emilio älskar iaf min mat, hihi..

 

Ser dock inte så mysigt ut som det egentligen var..

 

Sen lördagen (All helgona) så var det min 23års-dag , hehe.. Jag hade gjort jätte god tårta *duktiga jag, haha*..

 

 

 

 

 

GOD va? Jag fick massa beröm iaf, hehe..

Först är det två paket färdigköpta bottnar och på två lager är det chokladmoussé med crisp och på två lager är det jordgubbsmoussé. Över hela tårtan är det sedan rosa grädde, runt om e det riven marabouchoklad och överst är det skivade färska jordgubbar som jag först blandat i limesaft och limeskal, MUMS!. Sen som en liten "piff" är det citronmeliss och Lime klyftor. GOTT GOTT GOTT!

 

 

 

 

Skrivet av Maddeliix 3 november 2008 klockan 13:24
Postat av: Kati

Gud vad din tårta ser god ut!

Den måste helt klart provas! =D

Har du gjort choklad och jordgubbsmoussen själv eller köpt på påse? =)

Kram!

2010-02-25 - 19:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0