Feb 2009

2010-02-17 - 20:46:26

Nämen är det inte MB vi talar om.. problem IGEN.. Alltså egentligen bryr jag mig inte när det är såna småproblem men det som stör är att dom är nästan dygns långa uppehåll/undehåll för att fixa men vad ändras? inget?!

 

Jäjä, Han som hjälper Johan med badrummet har vart här sedan ca 9 och dom fixar fortfarande... Min papi kommer hit strax åxå och hämtar gamla BMW fälgarna.. Han ska sälja dom till en kollega på jobbet så lackar han lite delar på BMWn åt oss, TACK!..

Ska strax ta fram lite bullar.. kaffe dricker dom redan, tredje koppen? Hehe..

Micaela sover och Emilio sitter i badbaljan och badar, hehe..

 

Nä skriver mer sen men lite bilder åxå..

Skrivet av Maddeliix 19 februari 2009 klockan 11:34

Ditt namn..

Regler: Det här är svårare än du tror!
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!
Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!
Lycka till!

1. Vad heter du? Madelene
2. Ett ord på fyra bokstäver: Mysa
3. Flicknamn: Micaela
4. Pojknamn: Milo
5. Yrke: Målare
6. Färg: Mörkblå
7. Klädesplagg: Morgonrock
8. Mat: Makaronigryta..
9. Sak i badrummet: Mugg (?)
10. Plats/stad: Mora
11. En orsak att vara sen: Mycket trafik!
12. Något man skriker: Meeen!
13. Film: Mamma Mia
14. Något man dricker: Mjölk
15. Band: Motörhead
16. Djur: Mus
17. Gatunamn: Malmskillnadsgatan (haha!)
18. Bil: Mercedes
19. Sång: Mercy - Dyffy
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Möte!

Jag utmanar er som läser detta! Skriv om ni antar utmaningen!

Skrivet av Maddeliix 19 februari 2009 klockan 08:03

Elektrikern..

Gick upp halv sju imorse för elektrikern skulle komma klockan 7.. Nu är han här, likaså Johan pappa.. Dom kollar på vårt badrum och pratar ström.. Jag lägger mig inte i för jag fattar noll. Tur att Johan är hemma denna vecka, hehe..

Igårkväll gjorde jag ju som sagt bullar, äppelbullarna blev SKITGODA, chokladbullarna kom på andra plats och sist kanel bullarna som jag såklart gjorde flest av, haha.. Men då har jag en anledning att baka bullar igen för äppelbullarna ska jag LÄTT göra massa till Micaelas födelsedag & till sommaren..

Bilder på baket kommer sen..

Idag ska dom fortsätta snickra i badrummet.. Får se när Micke kommer.. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med ungarna, kanske är vi här hemma eller så OM vi har råd åker vi till IKEA men det ekar rätt bra på kontot tyvärr!..

 

Nä dags att göra lite nytta.. Sätta igång kaffe och så..

Skrivet av Maddeliix 19 februari 2009 klockan 07:34

Dagens fråga dag 3 (svara gärna)

Okej, har kommit på en DAGENS FRÅGA även idag!

Fråga: Vilka tre saker har DU alltid i kylskåpet (iaf TYP alltid)?

Mitt svar är:

- Ketchup
- Flytande margarin
- Mjölk

Skrivet av Maddeliix 18 februari 2009 klockan 21:18

Deg..

Sådär ja, alla ärenden gjorda för idag.. lite inhandling av ytterligare material.. Så när vi kom hem städade jag undan allt som dragit fram idag, packade upp matvaror och så.. Sen ställde jag mig och gjorde iordning bulldegen eftersom jag ska baka nu tänkte jag, hehe.. Så nu står den och jäser och den sena middagen står på spisen.. Kommer bli en GOD kväll, hehe.. Ska kika om det kommer nåt på TV åxå..

Fan, jag hatar att steka kyckling, det tar såååån jäkla tid.. resten går fort men steka kyckling tar år..

Skriver mer sen.. CIAO!

Skrivet av Maddeliix 18 februari 2009 klockan 18:31

Mat jag ska göra idag..

Kollade i mat/bak tråden igår på familjeliv och hittade detta "recept" och jag som ääälskar jordnötter tycker verkligen att detta passade mig så idag ska jag testa det..

 


 

Lägg detta i en gryta (i mitt fall stekpanna)..

- Jordnötssmör
- Hackade jordnötter
- Rivet limeskal från en lime..
- Saften från halva eller hela limen
- Sambal Olek

Rör ihop på medelvärme och häll sedan på färdigstekta kycklingbitarna och slå på grädde..

(sedan står det även att man ska hälla i några bitar äpple men det hoppar jag över)..

Servera med antingen ris/couscous eller kanske t.om potatis? Och en sallad till!..

 


 

Alltså hur sjukt gott låter inte det?

Jag är frälst i jordnötter..

Jag skriver sen vad jag tyckte..

Johans jobbarkompis var här under morronen , kom kl 8.15  och jag och Emilio sov fortfarande men jag vaknade såklart då men låg kvar i 45 min och höll Emilio sällskap medans dom fixade i badrummet som ligger vägg i vägg med vårt sovrum.. Emilio vaknade precis när Micke åkte typ vid 10, SÖMNTUTA!..

Micaela sov jätte illa inatt, vaknade 2 gånger och grät förtvivlat och jag som slutat amma på natten gav till slut upp och ammade iaf båda gångerna och hon somnade en stund efter, antingen är det tänder eller bara mardrömmar för hon sover bra annars..

 

Skrivet av Maddeliix 18 februari 2009 klockan 11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0