Feb

2010-02-17 - 20:42:13

Föda hemma..

Satte igång tvn för en stund sedan, eller snarare gick till tvn för en stund sedan och då är det en tjej som håller på att föda.. Herregud, vad tänker hon med att föda hemma? Eller nä hon kan inte tänka för TÄNK vilka infektioner det kan bli utan kunniga personer på plats.. Alltså hon VALDE att föda hemma, utan sjukhus osv.. Nää ursch.. Deras äldste son var liksom i sängen precis bredvid! hur bra är det?!..

Bara en tanke från mig.. bye bye

Skrivet av Maddeliix 17 februari 2009 klockan 21:56

Nya ord..

Dessa ord ploppar ur Emilios mun blandannat!

- Bejbis (kom första gången idag när han fick se mms bild på lindas bebis)
- Lillen
- Mimilio (emilio)
- Dat (mat)
- Mlalala (Micaela)
- Mamma(s)
- Pappa(s)
- Hala (Handla)
- Bww (BMW)
- Sat (passat)
- Dit (musik)
- Bajs
- Titt (Kiss)
- Hupp, hopp
- Gong gong (gund gung)
- sko
- Alol (overall)
- Ejis (dagis)
- Vovvo
- Katt/tatt
- Taktor (traktor, lastbil)

Sen är det massa mer men nu vill han inte prata mer så kan inte skriva hur han uttalar förens nästa gång han vill prata med mig.. HAHA!

Skrivet av Maddeliix 17 februari 2009 klockan 21:22

Skabb!

Jag och Emilio har ju kvar våra prickar på händerna (och han även lite varstans på kroppen) men Micaela och Johan är tydligen av med sina.. Men iaf så fick jag höra imorse att det kanske är skabb!! Skulle jag och min son ha skabb, shit va äckligt tänkte jag.. Aja så äckligt är det inte men jag klarar inte sånt! Men iaf så jag ringde VC och fick sista tiden där kl 14.15 men vi fick INTE komma tidigare för smittorisk men vi var där ca 14.11 så bra tid men så fick vi komma in 14.30.. Det var bara jag och Emilio.. Läkaren ville hälsa och skaka hand men jag sa "nää, prickar" haha.. Men iaf så kollade han upp oss och säger "ni har inte skabb, varför skulle ni ha skabb?, har du vart med nån som har skabb?" osv "nää" svarade jag hela tiden och just precis INGET skabb (fast hon sköterskan i telefon på VC sa att det troligtvis var det) det var iaf "bara" eksem.. jag och Emilio är överkänsliga mot nåt och tydligen resterande familjen åxå så jag tippar på sköljmedlet jag köpte.. det där som doftar när man rör sig som går på reklam (jag är värsta reklamfreaket så jag testar allt). Fick iag två krämer som vi ska börja med innan vi lägger oss.. Skönt!...

Till middag åt vi pizza, jag åt en "ciao ciao" så sjukt god!.. Var och köpte några reglar till badrummet för imorrn kommer Johans arbetskompis hit och hjälper till och bygger..

Nu står Micaela här bredvid och leker i gåstolen och drar i datan, emilio åker bobby car och Johan fixar i badrummet..

Grattis Linda (ungarnas gudmor) & pontus som fick en son idag...

Skrivet av Maddeliix 17 februari 2009 klockan 20:47

Trött som ett svin!

Fuck va jag är trött.. Kollade på film inatt du som jag var så det blev sent, eller jag kunde ju ändå inte somna, har så sjukt ont i halsen och dessutom känner jag mig hungrig HELA tiden.. Äter hela tiden, det som är såå sjukt är att jag ena veckan knappt kan äta alls sen veckan efter kan jag inte sluta äta! Fattar det inte...

Jaja nog om det, under natten vaknade iaf Micaela och störtböla en bra stund.. Johan tog henne först *kors i taket* sen tog jag över och gav fan i att jag slutat amma på nätterna, gav henne mat och hon somnade om efter 15 min kanske..Sen vaknade hon igen vid 8... Även emilio vaknade inatt och kliade sig överallt stackrn.. Nu ligger Johan & Emilio fortf och sover vilket är skönt för jag har hunnit myst med Micaela, ammat henne, bytt blöja, klätt på henne, ringt dagis osv.. Skönt att ha allt sånt gjort innan vilden vaknar..

Nä idag händer ungefär lika lite som igår, några ärenden sen nada!

Vill baka men vågar inte med utslagen på händerna för jag vill inte heller dra på mig några handskar för jag hade t.ex såna där gula diskhandskar igår och efter det kliade det ÄNNU mer..

Skrivet av Maddeliix 17 februari 2009 klockan 09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0