Farmor m.m

2010-02-17 - 23:29:43

Farmor!

Denna låt är tillägnad min farmor som skulle fyllt år idag, jag valde denna låt till hennes begravning eftersom vi några veckor innan dödfallet lyssnade på denna ihop. Jag saknar henne dag som natt!. Tänker på henne ofta ofta..

 

 

Tears in Heaven

 

Would you know my name
If I saw you in heaven
Will it be the same
If I saw you in heaven
I must be strong, and carry on
Cause I know I don’t belong
Here in heaven

Would you hold my hand
If I saw you in heaven
Would you help me stand
If I saw you in heaven
I’ll find my way, through night and day
Cause I know I just can’t stay
Here in heaven

Time can bring you down
Time can bend your knee
Time can break your heart
Have you begging please
Begging please

(instrumental)

Beyond the door
There’s peace I’m sure.
And I know there’ll be no more...
Tears in heaven

Would you know my name
If I saw you in heaven
Will it be the same
If I saw you in heaven
I must be strong, and carry on
Cause I know I don’t belong
Here in heaven

Cause I know I don’t belong
Here in heaven

Skrivet av Maddeliix 1 september 2009 klockan 21:59

Barnuppfostran..

Ja, jag ska inte vara sen att erkänna mina misstag men vafan har jag gjort för fel i barnuppfostran alltså?

Emilio har ju alltid varit en energiknippe med otroligt humör och temprament, det vet alla som känner oss om. Men sedan igår (tror jag) har han börjat med en otroligt ful grej. ALLT jag säger ignorerar han, alltså då menar jag totalt (det har han gjort förut men nu är det på ett helt annat sätt), han säger till mig t.ex "Micaela sovit klart" och vill gå och väcka henne, då säger jag "Nej Emilio, Micaela behöver sova för hon sov dåligt inatt när du sov" och då börjas det "han börjar slå och sparka mig (jag sitter på golvet) och säger "fattar du, hon har sovit klart" och jag svarar att "sådär gör man bara inte Emilio, det är dumheter, man får inte göra illa andra" han fortsätter sparka & slå och jag upprepar mig med vassare ton och tar även tag i armen så han inte kan slå mig åtminstone, men då utbryter det värsta, han slänger sig över mig och försöker på alla sätt vara dum genom allt slå, sparka skrika osv. Vad tusan är detta? Den enda gången jag säger "fattar du" är när jag förklarar något för johan han inte kan och frågar "fattar du", det låter kanske dum att jag inte säger "förstår du" men så är det. Men att han slåss, sparkas och beter sig allmänt illa, whats up with that?

Visst har han slagits tidigare, det tror jag alla barn gör nån gång, eller flera gånger, vi har sedan han vart liten försökt få honom att sluta med dessa dumheter men nu har det verkligen gått överstyr. Jag blir så ledsen när jag ser detta så jag vet inte ens hur jag ska bete mig mot honom.. Förslag?

Skrivet av Maddeliix 1 september 2009 klockan 15:03

Ett tag sedan..

Nu har jag vart urusel på att blogga ännu en gång men har åkt på en riktig influensa och har försökt vila så mkt som möjligt, trodde det var en vanlig förkylning så jag försökte fixa några ärenden i helgen vilket jag såå ångrar nu, det kan ha gjort mig sjukare än vad jag egentligen borde vara..

Var igår och testade mig för svininfluensan eftersom vårdcentralen ville det så jag var och gjorde ett såntdär vidrigt näsprov, så jäkla äckligt och obehagligt. Imorrn får jag reda på resultatet om det bara var en vanlig influensa eller svininfluensan, hade väldigt högt infektionsvärde iaf men det kan bero på mycket mer än vanliga svininfluensan. Lite jobbigt att vara hemma med barnen själv när jag mår såhär.. trodde min hosta lagt sig imorse när jag vaknade sen satte jag vattnet i halsen när jag ringde dagis och sedan dess har hostan vart i full gång och under tiden har jag försökt plugga och ta hand om barnen, är helt jäkla slut och det är MÅNGA timmar kvar av denna dag..


Ska strax renskriva det jag hunnit plugga under tiden när jag vart sjuk sedan blir det väl lunch sen vila kanske? Kan ju hoppas på det iaf..

På torsdag blir det nog skola igen, vill egentligen gå imorrn men för andras skull borde jag nog stanna hemma fram till torsdag iaf även om det så bara är den vanliga influesan för jag antar att inte många har tid att vara sjuka under tiden man pluggar eller jobbar..

Jaja, åter till skolarbetet..

Skrivet av Maddeliix 1 september 2009 klockan 11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0