...

2010-02-17 - 20:55:22

Vad tyckte ni?

Ville inte ha detta inlägg ihopkopplat med det förra negativa..

Men iaf, vad tyckte ni om "Den rätte för Rosing"? Vem tycker ni såhär långt borde bli hennes man? Vem var det som hade droger i sin packning?

Jag tyckte först LÄTT att hon skulle bli tillsammans med den där snubben som var stenrik haha, men efter en stund blev han mest skum och sliskig..
Den där unga "snygga" killen som han framstods som iaf går FETBORT, en riktig jävla player ser han ut att vara.. Han var väl förresten från tälje? Dessutom var det väl hans tabletter?

Men han "pappan", han som hade barn alltså han blev LÄTT min favorit till slutet.. LÖÖÖV HIM!.. Haha!..

Nä men annars brukar jag väl tycka att Rosing mest är jobbig att titta på men detta kan jag lätt börja följa, ett bra nöje på tisdagskvällar, hehe.. Sen skulle ju DH börja igen, nästa vecka var det va? YES YES YES!..

Micaela kryper omkring här på golvet och leker med lite allt möjligt, Johan & Micke renoverar i badrummet men Johan ska iväg till tandläkaren nu så Micke får helt enkelt arbeta själv.. Hehe..

FÖRRESTEN OM NI FÖRSÖKER SMSA MIG SÅ FÅR NI INGET SVAR FÖR JAG HAR NADA PENGAR PÅ MOBILEN!

Jag ska göra köttfärsås & spaghetti till lunch idag tänkte jag, är så sugen och det går alltid hem..

Idag tog det 40 min istället för 20 min att lämna på dagis eftersom dom stängt av vägen så man måste gå upp för en jobbig jävla backe, *suck*..

Emilio fick med sig en skridskohjälm så han kan åka pulka på dagis..

Nä nu ska jag fixa klart med bilderna sen kommer dom upp. BYE!

Skrivet av Maddeliix 25 februari 2009 klockan 10:28

Varför jag?

Varför just jag? Så känner jag på vissa punkter.. Hopplöst!..

Varför händer vissa saker bara mig? Negativa saker alltså.. Varför blir jag illabehandlad (av tidigare killar)? Vad gör jag för fel?

Varför kan jag inte få lita på folk?

Skrivet av Maddeliix 25 februari 2009 klockan 10:20

Vilken jävla dag!

Fan vilken jävla dag.. Ursch är helt slut och ja..

Borde fattat att dagen skulle bli en katastrof redan imorse men insåg det inte då.. Dagen började med att elektrikern kom, so far so good!

Men då kom Johan in till mig och sa att våderna (tapeterna med mönsterpassning) passade inte och han hade bara 2 våder kvar på fondvägen, jaja allt går ju att lösa men där började dagen från den mörka sidan!

Sen kl 8 skulle jag väcka Emilio för att åka till dagis, men nä, kaos utrbröt så jag sket i dagis idag..

Sen ringde läkaren ang Emilios kliande händer, fick tid kl 10.30..

Tog med Terror & resterande familj och åkte till Bauhaus för att lösa detta med tapeten.. Väl där fick vi först inte hjälp för vi inte hade kvitto men jag blev lack och Johan stod på sig så till slut fixade det sig, fick nya tepet MEN åka hem och riva en nästan HELT färdiga väggen, kul (not).. Men iaf försenade till läkaren men Johan kör fort, väl framme springer jag och Emilio in och gissa vad? Jo vi får vänta 20 min minst att få komma in.. KUL!.. Lagom glad är jag då.. Så skiter emilio precis när vi ska in till läkaren men det fick fan vänta..

Får tillsägelse att läkaren att emilio inte får äta / dricka choklad, mjölk eller välling, aaa men oj så bra eftersom han inte somnar utan sin välling..

Hemma hade jag sååå sjukt ont i huvudet Johan likaså, jag var totalt less på allt, grät en skvätt, trött och sliten så Johan lät mig sova mellan 13.30-15.15 skööönt! Sen kom Emilio in och deckade på två röda (ungarna hade skrikit, bråkat & gnällt hela tiden)  så jag gick upp, då kom dom som levererade vår nya soffa.. Den är nog det enda positiva idag iaf. johan och jags atte ihop den (eller Johan mest kanske, hehe).. Sen vakande Emilio och ännu en gång utbröt kaos, ungarna bråkade bråkade och bråkade. Vem skulle sitta i mitt knä var största fighten..

Jäjä, startade med blodpuddingen, Johan orkade knappt sitta vid matbordet för han har nog fått en migrän attack så nu ligger han och sover istället.. Ungarna är apjobbiga!.. Fan vet inte vad det är med dom.. Eller just nu är dom relativt lugna, Emilio står med sitt "vapen" och kör den i väggen och Micaela sitter i gåstolen bredvid mig och babblar..

 

ÄH gnäll gnäll gnäll, ska förminska bilder nu..

Skrivet av Maddeliix 24 februari 2009 klockan 19:18

Tänkte blogg..

Jag är nog bloggoholoic eller hur man nu stavar.. Hehe.. Hela dagen har jag tänkt, blogg, bloggrubrik, bloggtext, bloggbilder etc.. Har dock inte fått tid att sitta vid datorn och har det inte nu heller eftersom ungarna inte somnat.. Jäjä.. Ska försöka få in bilder under kvällen men just nu ser det mörkt ut men imorrn har jag tid.. Hehe.. Man får tänka positivt!..

Jag och Emilio var iaf ute och lekte idag, gjorde klart snöbubben, tog kort och rullade i snön, fan jag hade riktigt kul!.. Haha!.. Hoppas snön är kvar imorrn så ska jag ut med honom då åxå, vi passade på när Micaela sov eftersom hon ändå inte kan leka i snön blir hon bara sur i vagnen..

Har även vart och handlat lite mer mat , Gör jag inte annat? Nä men det blev lite billigt skit och massa barnmat till Micaela, sen var jag tvungen att gå förbi apoteket eftersom Terror drar rumpan i mattan hela tiden antar vi att det är mask och då ska vi avmaska katterna åxå.. Florentina är dräktig märkte vi idag, YEAH!.. Sen letade jag efter en skridskohjälm till Emilio som han ska ha med till dagis när dom åker pulka, gick först in på ICA Maxi, men nix dom hade inte fått in några efter branden, efter det blev det Coop men nää där va dom slut för dom hade extrapris på dom nu, sen gick jag till Intersport åxå helt slut och sista försöket Stadium och där hade dom några stycken kvar, dock inte många , hehe..

Någon som vill köpa en helig birma? Hör av er isåfall!.. Så vackra katter.. Tog värsta bästa kortet på Florentina idag åxå, ni får se det så fort jag fått in bilderna..

Imorrn kommer elektrikern igen iaf, minns inte tiden så antingen kommer han 7 eller 8 *gäsp*.. men men..

Sen kommer väl han som ska flytspackla badrummet, vet dock ingen tid där, det beror helt på elektrikern, vet inte vem av dom som ska lägga golvvärmen men det märker vi..

 

Nä dags att vara social, uppdaterar igen så fort jag hinner..

Skrivet av Maddeliix 23 februari 2009 klockan 22:23

Pippi!

Hinner inte skriva så mkt nu, ska svara på alla kommentarer senare idag men just nu tittar jag och Emilio på "pippi på de sju haven" Micaela sover och Johan målar tak.. Började på en stoooor snögubbe igår som jag ska göra klar idag plus en snölykta har jag tänkt göra.. SÅÅÅ fint med denna snö.. Ska ta massa kort idag åxå om Emilio tillåter mig..

Vi har haft en helvetesnatt så idag är vi alla lite sega.. trots att barnen somnade 20 (emilio) - 21 (Micaela) igår men det var typ 5 skriktimmar.. Eller nåt..

Skrivet av Maddeliix 23 februari 2009 klockan 13:26

Pe-pel!

Hihi, Emilio har ju värsta söta ordet jag glömt berätta om, Pe-pel vilket betyder Tv-spel.. Han är sååå söt.. Pela Pe-pel.. Idag har jag även sagt age (garage) det sa han UTAN att jag ens behövde säga det.. Sen sa han hanla (handla) mamma och det var för att han och jag åkte och handlade på förmiddagen.. Han säger så många ord. det låter sjukt gulligt!.. Ada (bada) osv.. Hihi..

Ska skriva en lista av det imorrn.. Imorrn kommer även kort upp, orkar inte fixa det idag, är äckligt trött men vem skulle inte vara det?

 

Var ju hos min farbror idag och firade honom sen har vi vart ute i snön och lekt.. skriver mer imorrn. natti..

Skrivet av Maddeliix 22 februari 2009 klockan 20:40

Aa, det är lätt att säga ja för att få sin vilja igenom!

Jahapp, nu sitter jag här (läs;ligger) som en jävla död pungråtta! Är så sjukt trött, Johan frågade igår när Emilio somnat (efter att ha vart vaken 13 1/2 timma i streck) om vi inte kunde titta film iaf.. Jo men okej sa jag men på ett villkor: Att du tar Micaela när hon vaknar imorrn "jadå, jag ska ändå måla och fixa" .. JO TJENA! Vem är vaken och har vart vaken i 45 min nu, jo jag!.. Arg som ett bi är jag åxå.. Micaela sitter här i sin stol bredvid och skiter & tittar "teletubbies".. Hon är på ganska dåligt humör idag kan jag tala om.. Suck!..

Aa men iaf igår när vi lagt oss, vid 2 tiden så vaknade båda ungarna av sina hostor, och ja inte somnade dom om heller, jo kanske vid 3, sen har Emilio vart vaken typ en gång i timman sedan dess så jag har väl sovit sisådär max 3 timmar med 3 uppehåll.. Så idag blir det en skitjobbig dag,.. Ska ju iväg med ungarna på kalas åxå, gud va jag känner mig taggad (NOT).. Funderar på att bara ta medMicaela men jag får se.. Vill ju ha med min storaplutt åxå..

Nä fyfan jag är för trött för detta..

BYE!

Skrivet av Maddeliix 22 februari 2009 klockan 07:27

Bra va?

Idag var delfinalen till melodifestivalen jävligt bra tyckte jag, defenitivt bästa hittills, eller vad tycker ni?

Jag tyckte dom där Rigo & The Topaz Sound feat Red Fox & EMD var bäst!.. Hon unga tjejen var åxå riktigt bra, Molly va? Men hade hoppats på Rigo & EMD till golben, i vanliga fall klarar jag inte av att lyssna på EMD så jag var väldigt anti innan men denna låt var sjukt bra!. Har nog stor chans att vinna i globen och sen..

Aa iaf efter jag skrev sist har det inte hänt så mkt, matade Micaela med en skål gröt och en katrinplommonpuré (nästan en hel) och sen fick hon lite vatten, försökte amma nu innan hon skulle sova men hon ville bara ha lite sen la jag henne, klappade på kinden i två min sedan sov hon, då var klockan typ 10 i 8 men Emilio sover inte än trots att han vart vaken i 12 1/2 timme .. Att killen orkar!..

Johan håller på att slipa det siat på väggen där fondtapeten ska upp, Emilio hjälper till och jag bloggar, hehe.. När Emilio somnat (om inte Johan somnar) så blir det chokladbullar, ostbågar & läsk! MUMS MUMS MUMS!. Och en skräckfilm från boxen tror jag.. Men vi får se när han somnar åxå.. För imorrn är det ju kalastime!..

Det går mkt inbrott här i området just nu, även om man är hemma kommer dom tydligen in, dom får ut en på nåt sätt sen kommer några andra in och tar allt av värde, beväpnade eller inte vet jag inte.. FAN VA LÄSKIGT! Tur att vi har Terror!..

Skrivet av Maddeliix 21 februari 2009 klockan 21:39

Ligger..

Åh vilken bra dag eller iaf till mestadels.. Är helt nöjd med dagen som vart.. Imorse gick jag upp först med Micaela och matade henne och så.. Sen vaknade Emilio och kom upp, myste lite sen gick han in och väckte Johan, klockan var då redan halv 10-kvart i 10.. Jag hade redan ätit frulle så jag dukade fram till dom andra.. Alla åt iaf!.. Matade samtidigt Micaela med gröt som hon älskar..

Sen började vi städa, jag tvättar idag så det har blivit tre maskiner, en sista ska in strax så fort denna är klar.. Sen fixade vi lite annat och åt Lunch (fiskbullar & mos). Och Micaela fick en burkmat (pasta med basilikasås).. Jag dammsög, Johan fixade massa annat och så städa vi lite till.. Ammade Micaela sen la henne för middag, vi fortsatte städa, Emilio kollade "Emil" en stund.. Sen vek jag tvätt (eller det gjorde jag när M va vaken)..  sen klädde vi på oss och gick ut jag och Emilio, gick runt på tomten och kollade, kollade i boden osv.. Vi har ju väldigt stor tomt så det finns en hel del att kolla på hehe.. Sen kom Johan ut och jag gick in och hämtade Micaela som fortfarande sov och självklart vaknade när jag la ner henne i liggvagnen , tänkte att jag skulle vara smart och ta liggdelen så hon kunde fortsätta sova men icke.. Sen var vi ute en stund till men sen gick jag in, satte in en ny tvätt, la in mina & Johans kläder i garderoben och småplockade lite annat, bäddade Ms säng bland annat..

Sen kom resterande familj in när Johan vaxat klart bilen.. Då dammsög jag ännu en gång eftersom ungarna fått kakor & smörgåsrån innan.. Sen började vi riva tapet i sista delen ivardagsrummet.. Matade Micaela med en burk efterrätt (mellanmål). Sen satte jag henne framför "Teletubbies" i Emilios rum och efter en stund åkte jag och Emilio till affärn och köpte läsk för jag var såå sjukt sugen, blev även ostbågar till mig & en lördagspåse (Tom & Jerry) till Emilio...

Sen kom vi hem så började jag med maten , som blev hemmagjorda hamburgare som gick hem.. Emilio fick ännu en gång fiskbullar eftersom han inte tycker om hemmagjorda hamburgare.. Micaela fick 1/4 burk och en hel burk med frukt..

Sen dess har vi lekt och Johan spelat TV-spel, nu la jag mig i saccosäcken och väntar på att klockan ska bli åtta för då är de "melodifestivalens delfinaler" och så hoppas jag på att ungarna somnar däromkring..

Detta blev alldeles för lång men ville berätta om vår dag bara!

Skrivet av Maddeliix 21 februari 2009 klockan 19:04

Är detta normalt?

Seriöst.. Jag är FÖÖÖR trött! Börjar nästan böla när nån av ungarna slår upp ögonen.. Inatt vaknade Micaela en gång , har jag sagt att hon fick en tand i onsdags? det är därför hon gnäller sååå mkt! men iaf hon vaknade en gång inatt och fick mat, orkar inte ens försöka sluta ge mat på natten längre.. Sen vaknade Emilio ett antal gånger för att det kliar i händerna, jag blir galen.. Stackars Emilio!.. Sen skulle Terror ut åxå mitt i natten, dålig i magen eller nåt men Johan fick släppa ut honom men jag var ju vaken ändå.. Aa det var natten, OM alla sovit hela natten så hade jag sovit 10 timmar!!! Fatta skönt.. Men jag borde vara rätt pigg med tanke på att jag första gången fick sova 5 timmar i sträck, eller?

Är såå trött på att vara trött..

Skrivet av Maddeliix 21 februari 2009 klockan 08:52

Säg någon bra film.. (dagens fråga)

Jag vill se en bra film så jag använder nu denna fråga som dagens fråga..

Så frågan: Vilken ny film skulle DU rekommendera?

 

Jag har inget svar, hehe..

Skrivet av Maddeliix 20 februari 2009 klockan 20:55

Dagen..

Iadg gick vi upp , Johan och Micaela gick upp vid sju, jag låg kvar med Emilio för han hade sovit och sov så dåligt (för det kliar och han hostar). Johan kom in vid 9 typ eller kanske halv tio, jag hörde att Micaela var arg mest hela morgonen så det gick inte att slappna av men jag fick mysa med milisen.. Men iaf Johan kom in för att jacuzzibudet var påväg.. Yeah! Så nu har vi den här hemma. Blev inte den vi skulle ha från början för det var alldeles för oseriöst och vi blev osäkra så valde ett annat med ca 9 veckors kortare leveranstid , hehe.. så det tog 4 dagar enbart att gå hem det..

Sen åt vi lite lunch, micaela sov.. spelade tv-spel osv.. Sen var det dags att göra oss klara och åka iväg och handla lite och lämna ett viktigt papper hos Johans chef.. Vi handlade lite blöjor iaf och lite annat smått.. Blir pizza idag (big grandiosa) LÖÖÖV IT!..

Sen när vi kom hem så fortsatte jag med avfrostningen av frysen som jag påbörjat under morronen/förmiddagen sen när jag blev klar så städade jag badrummet (lilla) och köket.. så nu är allt rent igen.. ska strax ta in frysvarorna från baksidan..

sen ska maten in i ugnen sen blir det en lugn kväll!. skriver mer sen..

Skrivet av Maddeliix 20 februari 2009 klockan 18:03

Misshandel..

Fan, stackars Rihanna säger jag bara.. Så jävla vidrigt men såna slem som misshandlar sina flickvänner gula & blåa.. Avrättning?

Skrivet av Maddeliix 20 februari 2009 klockan 17:52

Vill ha vill ha vill ha!!!

Dessa vill jag bara ha!.. Skulle göra typ allt för dom.. Haha

 

Skrivet av Maddeliix 19 februari 2009 klockan 22:32

Sex, hur ofta?

Kom att tänka på en sak (idag igen) så detta blir dagens fråga (nr4)..

Ni som har levt i en relation eller lever i en relation (som varat minst 1 år), hur ofta tycker ni är rimligt att ha sex?

Eftersom jag inte frågar: hur ofta har du sex så svarar jag istället på frågan om hur ofta som är rimligt): Jag tycker ca 3 gånger i veckan är rimligt.. Sen beror det ju på omständigheter åxå men om allt är om det ska så ja; 3 gånger i veckan..

Skrivet av Maddeliix 19 februari 2009 klockan 19:44

Duktigt Madde..

Fan idag har jag bloggat helt utan att jag känt att jag "MÅSTE".. Har liksom bara fallit sig naturligt.. Vi har ätit middag TACOS, köket är helt städat, kaffebryggaren rengjord, huset nästan helt rent (bara lite leksaker på golvet här i vardagsrummet och emilios rum)..

Idag har jag vart effektiv igen! Medans killarna fixade badrummet så har jag hunnit, ta hand om barnen, fixat kaffe / fika, städat upp i alla rum inkl garderoben i micaelas rum, dammsugit, handlat på både K-rauta och två gånger på närlivsen här.. Sen har jag hunnit med massa småsaker åxå, skööönt! Allt är rent och jag är nöjd.. Har dock fortf sjukt ont i halsen.. måtte det gå över strax..

på söndag är det födelsedagsfirande hos min farbror som fyller 34, det ska bli kul. Dom ska ju ha bebis om några veckor så jag ska fråga om dom behöver låna babysittern som vibrerar och nya gåstolen som typ aldrig är använd.. Antar att dom fixat allt redan men tänkte ändå.. Kläder har dom säkert för mkt av redan så jag behåller mina här..

Mkt bebis här omkring, t.om så jag blir sugen på en till!.. Lindas lilla Oliver är tydligen en riktigt snäll bebbe!..

Jäjä skriver mer när jag har nåt att skriva om!

Skrivet av Maddeliix 19 februari 2009 klockan 19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0