...

2010-02-12 - 09:43:40

TV4 Fakta..

Igår kväll den här tiden satt jag och Johan och kollade på Tv4 fakta på ett program om KAMPHUNDAR (då American Pit Bull Terriers.. Fy fan vilken äcklig värld det finns... Hundarna kampade för sin husse, slogs för sitt liv i 45 min, blödde, dregglade men gud va söta dom var (alltså som hundar inte när dom var blodiga osv).. Sen efter att hundarna slagits dvs kampat så tog den ena ägaren ut sin hund till bakgården där han satt fast hunden med två krokodilklämmor och sprutade vatten på den sen satte den vid ett elskåp så det fick elchocker och nästan dog och sen tog han det sista livet ur den. FY FAN, jag grät!.. Hur i helvete kan man behandla sitt älskade djur sådär? Kunde inte somna efter det, jag var så ledsen.. Stackars hundar!.. Hundar BLIR kamphundar dom föds inte till det..

Skrivet av Maddeliix 19 augusti 2008 klockan 23:42

ORM!

Ja, har inte vart på humör det senaste dygnen men tänkte slänga in ett inlägg ändå..

Idag vaknade vi väl runt 9, gav lillan mat, lekte lite med Emilio. Sen gick jag väl upp vid halv 11, gick och duschade sen matade lillan. Så föreslog Johan att vi alla skulle gå en "liten" promenad, så ja vi promenerade iväg 7 km, jätte skönt.. Brukar annars mest gå en 2,5 km runda.. Terror gick och sniffade omkring som vanlig men som tur var så gick Johan med vagnen framför mig och Terror en stund för där låg en orm, vet dock inte vad för orm.. Bild kommer på den i nästa inlägg då får ni hjälpa mig med vad det är för sort.. Svart var den iaf.. Sen kom vi hem, vilade och myste lite. Sen kollade jag självklart TOPMODEL igen, hehe.. Löööv it!.. Sen åkte jag och handlade lite gott, två chiquita drycker, äppeljuice, bröd, morötter och gurka.. MUMS!.. Slank även ner 5 små chokladbitar (jag som försöker hålla vikten LIIITE iaf).. Så kom jag hem och gjorde middag, fiskpinnar med ris, avocado, rivna morötter, majs, ärtor och knäckebröd till, riktigt gott.. Var såå sugen på FISK!.. Sen har vi mest tittat tv och plockat undan lite.. Städade huset imorse åxå, inte att förglömma. Men på 1 jäkla dag ser det ut som katastrof.. höhö.. Imorrn ska vi iväg till stan iaf.. Sen BVC!..

Nä bilder kommer sen eller imorrn..

 

Skrivet av Maddeliix 19 augusti 2008 klockan 22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0