Dec 2008

2010-02-17 - 17:21:38

Fan fan fan!

Blev inte den där heldressen eller hemligt plagg för det var slut, jag som sååå gärna ville ha heldressen, gud va besviken jag blev nu, suck!.. Funderar på att ringa henne och säga att jag vill beställa ett par till byxor isåfall men jag pallar inte.. Vi får se senare idag om jag gör det, isåfall blir det sånadär med röda stjärnor på fickorna även till Micaela..

Ursh jag mår inge vidare alls, hungrig men går inte att äta.. försöker men får endast ner några tuggor sen är det stopp och efter 30 min är jag hungrig igen men är för lat för att göra mer mat. Ungarna sover, lite för sent men äh!..

Nä ska kika lite saker nu och förminska bilder sen i nästa inlägg får ni lite bilder..

Skrivet av Maddeliix 1 december 2008 klockan 13:43

Wok!

Gjorde lunch för ett tag sedan, blev som jag skrev tidigare kycklingwok, blev dock inte lika god som Johans men den dög.. Emilio går runt här och fixar och lillan går runt i gåstolen och mest gnäller, eller just nu är hon faktiskt tyst.. Och jag är trött trött trött.. Blev ju inget klippa mig förra veckan så kanske blir det denna vecka, vi får se vad som hinns med eftersom Johan ska på julbord med jobbet på torsdagkväll och kommer väl inte hem förens 23 tiden eller nåt och Emilio brukar vägra sova om inte båda är hemma så vi får väl se vad man orkar med också..

Nä dags att byta blöjor!

Skrivet av Maddeliix 1 december 2008 klockan 12:50

Mysstund!

Aa ska skriva lite om gårdagen tänkte jag men börjar med morgonen..

Vi vaknade till och från hur många gånger som helst inatt men ärligt talat gjorde inte det så mkt för vi la oss väldigt tidigt igår, Emilio somnade 19:30 igår, Lillan somnade 19:45 och sån la vi oss i sängen runt 20-tiden men somnade väl runt 22:30 kanske, jag var uppe och åt en mandarin vid 22 för jag var så hungrig.. Och som sagt vaknade ungarna till och från hela natten, vet inte varför men båda var ledsna så det var gråt gråt gråt.. Johan åkte till jobbet kl 6 men jag märkte inte det förens Emilio vaknade och grät och strax efter det ville lillan ha mat men vi alla somnade om till och från så vid kvart i nio gick vi upp iaf (jag och emilio).. Jag mår så jäkla illa idag, ingen aning varför..

Väntar på att BVC ska ringa, hon skulle göra det så fort hon pratat med rektorn på förskolan.. Emilio sitter här bredvid med lite oboý och en mysig filt över sig och tittar på Playhouse Disney och lillan ligger inne i sovrummet och bubblar.. Låter så gulligt men låter henne ligga kvar där inne tills hon inte vill mera..

Ja igår gick vi upp skaplig tid, klädde på oss, åt frulle och åkte till Johans föräldrar och duschade och lämnade tvätt eftersom vi inte kan duscha eller tvätta hemma IGEN!..

Sen kom jag hem, plattade håret, matade lillan, sminkade mig, klädde på mig osv.. Sen drog jag iväg, kom hem 3 timmar senare ungefär.. Åt lite adventsfika på gangstar visningen.. Gott gott!.. Måste köpa hem lite pepparkakor åxå, det var ju såå gott. Blev aldrig att jag drack nån glögg igår fast jag var sjukt sugen just för jag hade lite svårt att äta hela dagen igår, likaså i förrgår. Vet inte heller varför.. Men ska köpa hem glögg nåndag när jag mår bättre för jag är sugen på det med massa mandlar och russin i.. Mumma..!

Johan hade gjort jättegod kycklingwok tills jag kom hem, åt mig mätt sen lekte vi massa med ungarna sen la sig alla i soffan förutom Micaela som gick runt i gåstolen och gjorde hyss tills Emilio blev arg på henne för hon gick in i hans rum och tog massa leksaker, haha..

Sen däckade alla som sagt. hehe..

Måste ta fram nåt ur frysen så vi kan få i oss lunch och middag idag åxå.. Vill faktiskt ha kycklingwok till lunch, Emilio älskade åxå wok, det trodde jga inte för det har han aldrig gjort förut..

Nä nu ska jag fixa här hemma..

Skrivet av Maddeliix 1 december 2008 klockan 09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0