Dec 2008

2010-02-17 - 17:42:42

Listan är nästan klar..

Sååå 3 saker kvar på listan som jag kommer göra idag dom sista 2 får fan vänta tills i mellandagarna nu orkar jag inte stressa mer..

- Köpa några julklappar. (Har dock till syskonen kvar..)
- Slå in alla julklappar- Göra köttbullar
- Storhandla julmat
- Måste till panduro och köpa saker till cupcake´s jag ska göra.. Eftersom jag ska göra christmas cupcake´s. (Räckte med Maxi..)
- Fixa kläder till mig själv till julafton.
- Göra potatisgratäng till jul istället för Jansson..
- Göra ischoklad (dock inte vanliga)
- Göra knäck (skiter i knäcken i år.. Tycker det är för läskigt att göra..)
- Baka lussekatter
- Göra saffransrutor med russin och mandel.. (Skiter i det. har tillräckligt att göra..)

- Baka bröd (Skiter i det åxå)
- Till babyland och köpa en ny gåstol till Micaela
- Ringa massa viktiga samtal ang ostlänken..
- Till kronofogden och lämna in ett papper ang X-et..

Skrivet av Maddeliix 22 december 2008 klockan 14:44

Jahapp och så har jag tagit på mig föör mkt igen!

Ja nu sitter jag här lika slut som alltid för att jag gör för mkt. Men jag vågar inte slappna av för då faller jag till botten lika snabbt som en sten..

Ja, just det i fredags så skulle jag ju vara så smart och åka till Babyland och köpa en gåstol till lillan eftersom den gamla är trasig eller snarare vinglig.. Men iaf drar upp ungarna, klär på oss åker dit lagom till dom öppnar , FULLT med folk.. Men ja jag gick in hämtade gåstolen och Emilio flippar ur och skriker, slänger sig, vägrar sitta kvar i vagnen ja som det brukar alltså men jag tänker att denna gång ska jag fanimej inte ge mig och det gör jag inte. Så jag handlar det jag ska handla, betalar sen åker jag vidare mot skärholmen, vi går till banken sen till Donken där Emilio får lunch och han älskade det, åt massa och drack mjölk.. Sen gick vi vidare till H&M där mötte jag en gamal jobbarkompis som jag ska fika med nåndag bestämde vi, Emilio strejkade dock värre nu så vart tvungen att inhandla mina tröjor sen började jag gå mot bilen och så mötte jag Johan i tälje sen åkte vi alla hem.. Senare på eftermiddagen så lämnade jag ungarna hemma sen drog jag och storhandlade maten inför jul..

Ja det var fredagen det.. Kände mig stolt att jag stod ut trots att emilio betedde sig som trotsigaste 2åringen i världen typ. haha.. Lillan var ganska lugn under hela dagen, skönt det iaf..

Skrivet av Maddeliix 22 december 2008 klockan 14:39

Lite gjort..

Har hunnit gjort lite på listan nu , yey!..

- Köpa några julklappar. (Har dock till syskonen kvar..)
- Slå in alla julklappar- Göra köttbullar
- Storhandla julmat
- Måste till panduro och köpa saker till cupcake´s jag ska göra.. Eftersom jag ska göra christmas cupcake´s.
(Räckte med Maxi..)
- Fixa kläder till mig själv till julafton.- Göra potatisgratäng till jul istället för Jansson..
- Göra ischoklad (dock inte vanliga)
- Göra knäck (skiter i knäcken i år.. Tycker det är för läskigt att göra..)
- Baka lussekatter
- Göra saffransrutor med russin och mandel.. (Skiter i det. har tillräckligt att göra..)
- Baka bröd (Skiter i det åxå)
- Till babyland och köpa en ny gåstol till Micaela
- Ringa massa viktiga samtal ang ostlänken..
- Till kronofogden och lämna in ett papper ang X-et..

Ja som ni ser har jag endel kvar men imorrn ska jag försöka göra köttbullar, julgodis och baka lussekatter..

Sen på måndag ska jag med Papi och köpa sista julklapparna till syskonen så det ordnar sig. Hjälp med julklapps tips till min bror på 21 år typ och till min andra bror på 13 och sen till syrran på 16 önskas.. hjälp hjälp hjälp!

Sen tisdag ska jag fixa sånt jag inte hunnit med, typ Cupcake´s och annat mumsigt plus att städa det sista inför julafton!.. Elin kommer hit och hjälper till.. Tack gode gud!

 

Skrivet av Maddeliix 21 december 2008 klockan 00:20

Önskelista uppdatering december!

 

Jag sa ju att jag skulle fylla på i önskelistorna så här kommer dom med lite nytt IGEN! Stryker även över det som redan är köpt, hehe..

MIN- Presentkort på h&m
- Presentkort på ikea
- Pengar till systemkameran
- "OZ" boxen på www.cdon.com
- Presentkort på MIO

EMILIO`S- Nya kläder, speciellt snygga Jeans som väljs ut av mami
- En tripp trapp matstol
- Nytt påslakan-sett
- Överkast
- En cd-spelare
- En mini-tv med DVD
- Vägglampa som passar med hawaii-temat i hans rum
- En snygg Jacka som väljs ut av Mami
- Teletubbies filmer
- Halkmatta till badkaret- Badleksak som simmar
- Saccosäck


MICAELA´S
- Påslakan-sett (till hennes stora säng)
- Överkast
- En cd-spelare
- En rosa vagn
- Mkt fina kläder (presentkort helst eftersom mami är kräsen)
- Möbler till nya rummet
- En rosa MAM nappflaska (såndär bred fin)
- En fin filt, typ nåt prinsessaktigt på

- Sänghimmel som mami redan hittat på nätet
- Badleksak som simmar

Denna lista kommer även gälla (för barnen) till deras födelsedagar!

Och jag VET att jag är för stor för julklappar men kanske finns tomten, haha!

 

Skrivet av Maddeliix 18 december 2008 klockan 15:30

Fredrika..

Om du läser detta så skriv ditt nr till mig på msn även om jag är offline.. Kommer inte in där nu men som sagt när du läser detta så skriv iaf. Kanske behöver hjälp med en sak i helgen men vet inget än.

kram!

Skrivet av Maddeliix 18 december 2008 klockan 15:06

Vad är det med mig?

Varför i helvete kan jag inte bara lägga mig ner och ta det lungt när jag är såhär trött? Alldeles för mkt snurrar i huvudet.. Allt jag ska ha fixat inför jul så den blir så bra den kan bli..

Jag ska baka, laga mat, slå in paket osv.. Och det jag har kvar är..

- Köpa några julklappar
- Slå in alla julklappar
- Göra köttbullar
- Storhandla julmat
- Måste till panduro och köpa saker till cupcake´s jag ska göra.. Eftersom jag ska göra christmas cupcake´s.
- Fixa kläder till mig själv till julafton.
- Göra potatisgratäng till jul istället för Jansson..
- Göra ischoklad (dock inte vanliga)
- Göra knäck
- Baka lussekatter
- Göra saffransrutor med russin och mandel..
- Baka bröd
- Till babyland och köpa en ny gåstol till Micaela
- Ringa massa viktiga samtal ang ostlänken..
- Till kronofogden och lämna in ett papper ang X-et..

Ja ni fattar.. Så jag kan inte somna för det mesta skulle jag behöva göra idag eftersom jag inte får nån hjälp hemma annars och det är omöjligt att hinna allt med två barn ensam.. 
Elin ska dock hjälpa mig storhandla julmat på tisdag troligtvis.. Om jag inte gör´det i helgen men det tror jag INTE!..

Jag ställer alldeles för högra krav på mig själv men allt ska vara perfekt!. Jag dör!

 

Nä är så less. Bye bye..

Skrivet av Maddeliix 18 december 2008 klockan 12:03

Fan va nice..

Kul att jag fick så många positiva kommentarer ang ögonfärgen , nu blir det till att använda dom mkt, hehe..

Under morgonen här har jag plockat undan lite, läst bloggar och pratat med Linda i telefon LÄNGE sen har jag ju såklart som vanligt matat lillan, bytt blöjor, lämnat Emilio på dagis osv.. Ja ni hajjar, fullt upp!

Igårkväll tog jag bilen in till tälje och hämtade upp Elin (micaela var självklart med åxå) sen shoppade jag nog bland dom sista juklapparna, nån kvar bara.. Sen åktre jag och köpte pizza, har dock inte ens käkat upp halva min än.. Kanske ska ta en bit nu sen vila en stund när ändå lillan sover. Jag vill helst åka och shoppa men nää jag orkar nog faktiskt inte. Kanske gör lite smaksatta ischoklad och lussebullar sen. jag får se. Eller kanske köttbullar till julafton.. Äh skriver mer sen..

Skrivet av Maddeliix 18 december 2008 klockan 11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0