Bebisarna

2010-02-12 - 09:47:22

En till..

GRAVIDITET!

Barn nr 1

När fick du reda på att du var gravid? Tror det var 12/5 - 06
Blev det en chock? Hade försökt i ca 8 mån tror jag så ja lite chockade blev vi.. Jag sprang runt ett varv i lgh och skuttade och skrek.. hehe..
Hur gammal var du? 20 väl? Nja lite.. Eller ganska mkt i slutet..
Spydde du mycket? Inget, bara massa illamående..
Hade du mycket foglossning? Precis i slutet ja..
Ditt sf mått som störst? Kommer INTE ihåg..
Har du fått bristningar? Nää, eller nåra på låren..
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Flicka
Vad hoppades du på? Flicka..
Gick du över tiden? Nej.
Födde du för tidigt? Nää, blev igångsatt 14 dagar tidigare.. Hade BF 23 Januari och han är född 12 januari.. 
Hur var förlossningen? Otroligt jobbig!
Blev du sydd? 2 stygn..
Dragen med sugklocka? Nä
Hur många var inne i förlossningsrummet? Johan (pappan), bm och sköterska..
Hade du någon nära med dig? Johan
Vilket BB födde du på? Södertälje
Hur stor var bebisen? 3410 & 51 cm..
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick den heta? Emilio Johan Luis
Var allting värt det? Japp, men helvete vilken graviditet..

Barn nr 2

När fick du reda på att du var gravid? 9/6 - 07
Blev det en chock? Ja det kan man säga...
Hur gammal var du? 21
Hade du mycket halsbränna? Nää, inte vad jag kommer ihåg, hade mer med Emilio..
Spydde du mycket? Nix, bara ett helvetesillamående i ca 10 veckor..
Hade du mycket foglossning? JA!!
Ditt sf mått som störst? Ingen aning
Har du fått bristningar?  Ja massa på rumpan och låren men inget på magen..
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Flicka
Vad hoppades du på? Flicka
Gick du över tiden? Nix, 13 dagar tidig..
Födde du för tidigt? Ja, 13 dagar..
Hur var förlossningen? Otroligt snabb när värkarna väl kom igång och väldigt smärtsam då åxå..
Blev du sydd? Nej
Dragen med sugklocka? Nä
Hur många var inne i förlossningsrummet? Samma som förra förlossningen..
Hade du någon nära med dig? Johan
Vilket BB födde du på? Södertälje
Hur stor var bebisen? 3344 & 48 cm (hoppas jag minns rätt nu)..
Blev det en pojke eller flicka? En Flicka
Vad fick den heta? Micaela Carmen Nathalie
Var allting värt det? Japp..

Skrivet av Maddeliix 21 augusti 2008 klockan 21:23

Ledsen..

Idag har det hänt massa grejer här hemma och jag är så ledsen.. Vill inte gå in närmare på vad det är men just nu känns allt så hopplöst.. Därför jag inte bloggar så mkt längre är just för att jag mår dåligt sen nu är ju lillan vaken så mkt mer så man har inte lika mkt tid även om hon så är en supersnäll bebis.. Just nu ligger hon här "uppbullad" och ler och sparkar mig på sidan.. Hehe.. Så babblar hon en massa åxå.. Igår somnade hon 23 och sen vaknade hon 8 imorse, det är oftast hennes sovtimmar. Ibland somnar hon en timme tidigare och vaknar nån timme senare men i det stora hela är det 23-8 som gäller. SKÖNT!..

Nä nu kommer Johan och Emilio in från garaget så jag ska väl slänga mig i duschen och göra mig klar för sen ska vi iväg och köpa ny hemtelefon. bye..

Skrivet av Maddeliix 21 augusti 2008 klockan 14:17

Folk

Va ni kommenterar lite.. tråkigt!..

Fan, läste en annan blogg av en tjej.. Dom har haft inbrott i bilen.. Fan att folk inte kan lära sig "DITT & MITT", hur svårt kan det vara egentligen?..

Nä har inget att blogga om nu, har så tråkigt men inte på blogg humör heller.

 

Va tusan ska jag blogga om, hjälp mig!

Skrivet av Maddeliix 20 augusti 2008 klockan 15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0