April

2010-02-17 - 22:54:49

10 minuters vila sen en spya..

ja, vi har som sagt vart på VC idag.. Micaela ringde jag för med passade på att be dom ta båda ungarna (lite fult kanske men dom var försenade så).. men iaf, Micaela fick ta snabbsänka & halsprov sen gick vi till läkaren som inte kunde se ner i hennes hals eftersom hon vägrade öppna munnen men dock va hon röd i ena örat men fick ingen medicinering.. Det enda hon fick var mollipect som hon får för sin otroligt jobbiga hosta.. Emilio fick ny medicin eftersom han visat allergi mot Kåvepenin så han fick Amimox istället för både halsinfektionen & början till öroninflammation *skööönt* så ja nu är det "bara" 7 dagar kvar med pencillin. men det smittas ju inte nu eller det ska inte men jag chansar på att det inte smittas efter lördag.. För säkerhetsskull..

men iaf efter läkaren gick vi till apoteket, hämtade ut det sen gick vi till affärn och handlade bullar, kakor, mjölk, saft, våtservetter etc etc.. Sen fick Emilio en korv med bröd, åt korven slängde brödet men han fick iaf i sig nåt... Sen när han kom hem fick han en flaska cola för han ville ha och jag tycker det är HELT okej när man är sjuk!. Jag har alltid fått det då..

Men micaela somnade och Emilio åxå vid 13.50 men pang 14.00 spyr han upp allt.. Ja det berodde på kåvepeninen och den förbannade jävla hostan, han slutar inte hosta förens han slutat andas eller spyr.. SJUKT!..

Så 10 min vila fick jag idag (eller vila, jag städade), jag hade hoppats på minst 1 timme iaf, jag behövde det..

Vet inte vad det blir för middag idag men något lätt iaf, orkar inet stå vid spisen när ungarna är sjuka för dte är bara massa skrik, gnäll, hängande i mammas ben osv..

Nä nu ska jag kolla Jungel George med Emilio & Mickis..

 

Skrivet av Maddeliix 16 april 2009 klockan 14:51

Vårdcentralen..

ja, idag blir det vårdcentralen för tredje dagen denna vecka, eller häromdagen var vi ju på jouren istället men okej, läkaren för tredje dagen denna vecka. Känner mig en aning trött på det, hehe.. men vad gör man inte för sina små troll!.. Micaela har hostat så mkt inatt att hon knappt fått luft, precis som Emilio gjorde igår natt så jag antar att hon fått samma sak.. Hon vill inte heller äta, testar det mesta men det mesta spottar hon ut.. Ska gå förbi apoteket sen och köpa mediciner och sen förbi ICA och köpa allt ungarna kan tänkas äta, blåbärspuré, frukt, bulle osv.. bara så dom får i sig nåt iaf..

Men jag ska göra oss klara, äta, fixa in allt i bilen, osv. det tar ju några timmar så jag börjar på en gång. skriver mer sen ..

Skrivet av Maddeliix 16 april 2009 klockan 09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0