Allmänt okt 2008

2010-02-16 - 18:12:18

Nu jävlar..

Nu ska jag skriva lite hade jag tänkt, hoppas inte Emilio vaknar från eftermiddagsvilan förens jag är klar bara..

Nu har jag ju inte skrivit på ett tag men har verkligen inte haft lust för någonting.. Men iaf ska skriva om sista tiden så gott jag kommer ihåg, hehe. Minnet sviker ju när man ammar säger dom, men jag undrar om det inte alltid sviker?!

Fredagen slutade Johan tidigt iaf men det hände inte så mkt, var ganska mkt småtjaffs här hemma, tänker inte försköna vårt vardagsliv.. Så aa det tjaffsades och städades om vartannat.. johan sov 3 timmar på dagen när han kom hem åxå trots att han visste att jag var så trött att jag knappt kunde stå men jäjä.. 
Lördagen gjorde vi inte så mkt, vi var på babysim på morgonen och emilio hade jätte kul.. sen skulle vi åkt upp till IKEA men när vi kom dit var det APMKT folk och jag kände bara Nej, aldrig i livet att jag går in där idag.. Så vi sket id et och åkte hem, dåligt väder blev det påe ftermiddagen åxå så vi tänkte att vi skulle åka till nyköping men Emilio var trött och behövde sova så vi hoppade det åxå och det blev en seg lördag hemma..
 
Men så söndagen vaknade vi alla runt 8, det blåste som fasen ute och regnade smågrus typ.. hehe.. Så vi gick upp, duscha, åt lite risifrutti och sen drog vi oss iväg till IKEA, var där 20 över 10 ca och då hade inte folk vaknat till liv än så vi passade på att handla lite, påslakan, madrasskydd, nya dunkuddar osv.. Blev endel köpt.. Sen bestämde vi oss för att åka till Jysk som hade ett duntäckte på rea (till dubbelsäng) så vi åkte det och köpte det, halva priset (1500:- NU, bra bra) sen kom vi hem, kastade ut gammla kuddarna och gammla täcket, bäddade ordning och vipps va mysigt dte blev i sovrummet, alla sov som änglar den natten, eller aa nu överdrev jag men typ iaf.. haha..

Sen igår vaknade jag typ utvilad, sms:ade Elin och frågade om hon skulle komma hit och det gjorde hon. Så vi gjorde lunch, myste med ungarna, Emilio lekte som vanligt, pratade massa sen kom Johan hem och så kom min pappa förbi.. Sen skjutsade vi hem Elin och så gjorde jag mat medans Johan var ute i garaget och meckade med BMWn som gått sönder. GAH!.. Nån som kan nåt om bilar som läser min blogg? Johan bytte tännstift (stavas?) men verkar intge vara det som är fel.. fan för att lämna in det på verkstad, det kostar ju kuk (ursäkte ordvalet men är så trött på bilar i allmänhet).. När vi hämtade BMWn hos pappa i söndags kväll så hade han lackat fronten och den var såååå fin, tills Johan hade satt dit den igen och kört ner den från backen för då sprack den så idag är den på omlackering hos pappa IGEN!.. Tack pappa!.. 

Idag har vi bara vart hemma, Jag lillan & Emilioponken (urgulligt ord ju).. Haha..

Nä nu är det nog dags att väcka monstret och göra oss klara så vi är redo att åka och handla när Johan kommer hem eftersom jag ska vara på föräldramöte på dagis kl 18:30 så känns det LITE stressigt!..

 

Skrivet av Maddeliix 7 oktober 2008 klockan 14:09

Ber om ursäkt..,.

.. att jag inte bloggat på länge men allt suger! Iaf idag!.

Skrivet av Maddeliix 7 oktober 2008 klockan 10:44

Sms

 

Ta fram din mobil och bläddra igenom din inkorg. Stanna när du har räknat till tio och skriv första meningen i sms:et. Gör likadant på varje fråga.

1. Vad skulle du säga om din pojkvän var otrogen mot dig?

Ok, kommer väl hem kl 6 lr 7 ikväll verkar det som. Tittar upp allt då :) Kram
 2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?Haha mamma älskar dig. jag me :)

3. Vad är de första du säger när en kompis blir påkörd av en buss? Okej, sådant som sker gumman :) Nästa vecka går inte alls. Har för en gångs skull hela veckan - praktik. :D Men vi får fixa något. Krya på dig. Puss 

4. Vilket sms blev du mest berörd av? 
Förstod nästan det :)

5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig? Hej. Kan nog inte förens i dec om jag inte tar den nu på torsdag eftermiddag tyvärr. Kram

6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor? Lungt :) älskar ju dig.

7. Vilka ord skulle du säga till gud om du trodde på honom?Aha okej, ja angelina är jätte hostig nu också. Så jobbigt. 

8. Vad vill du höra mest av allt? 
Haha okej tror faktiskt på killen :)

9. Vad skulle du säga om du fick MVG i allt? Hej!! Hur är det?? Tänkte säga att vi har inflyttningsfest nästa helg, den 26/9 och ni är varmt välkomna! Vore jätte kul att fåträffas :) hör av dig vett ja! Kramar

10. Din romantiska replik? Om alla kommer i tid så tar det kanske en timma bara. Jag ska visa kläderna men kör igenom dom ganska fort. Sen tar jag beställningarna av den som ska beställa o den som har bråttom tar jag först, så du kan beställa först om du vill. Så 1 timma skulle jag tro beroende på allting också. Hoppas du kommer, det skulle vara roligt. Kram

11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?
Hej gumman. veckan som kommer om två veckor vad gör ni då? Alltså vecka 39. Puss

 

Skrivet av Maddeliix 2 oktober 2008 klockan 11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0