Allmänt nov 2008

2010-02-17 - 16:33:07

Singstar och halsont..

Helgen har vart rätt lugn men har inte orkat skriva nåt men just nu tittar lillan tv och killarna ligger i badet så jag skriver lite snabbt om vår helg, senare kanske det även kommer upp bilder annars kommer dom upp imorrn..

I fredags drog vi iväg till Netonnet och köpte Emilios ena julklapp sen åkte vi förbi Willys och handlade lite smått till middagen som blev Tacos i brist på idéer.. Kvällen blev iaf mysig, jag gjorde lite milkshake och vi kollade singing bee (och jag bestämde mig för att köpa singstar till mitt PS3)..

Ja lördag, sagt och gjort vi åkte iväg och köpte singstar , YEAH! Sen åkte vi och handlade lite mer julklappar som jag inte hann köpa i veckan då jag handlade lite andra julklappar.. Sen drog vi hem, ingen var sugen på middag så Emilio fick lite fiskpinnar och vi andra åt ingenting eller jo jag åt senare på kvällen lite nudlar bara, mums!..
Blev inget babysim igår eftersom Emilio har exem i hörselgången på ena örat.. Senare på kvällen sjöng vi lite kareoke (Jag & Johan) haha, det var skiiiit kul.. Men vi har ju singstar skivan så vi kan köpa låtar i singstore men jag fattar inte hur man kopplar på PS på nätet men ska fixa det under veckan. Jag fortsatte sjunga jätte länge, Johan gav väl upp efter nån timme eller 2 haha.. Emilio ledsnade och gick in på sitt rum och stängde dörren, haha..

Idag har jag mått skit, har fått jätte ont i halsen och mår illa så det har bara blivit lungt, var hos svärisarna en snabbis och gav en farsdag present (rödvin 2 flaskor).. Nu så badar killarna som sagt och lillan tittat Nickelodeon.. Nä dags att kila..

Bye bye!

Skrivet av Maddeliix 9 november 2008 klockan 17:39

Just det!

Lillan fick ju sin första tand i fredags , hihi.. Stolt man blev.. Och igår fick hon sin andra tand.. Det går så fort. Det var likadant med Emilios tänder..

31/10 första tanden
5/11 andra tanden..

Emilio fick sin första tand 13/7 2007 tror jag, har de uppskrivet nånstans..

Skrivet av Maddeliix 6 november 2008 klockan 15:28

Ey brushan..

Ey brushan du har kebab i mobilen..

Fan va jag älskar den ringsignalen *vill ha vill ha*

Skrivet av Maddeliix 6 november 2008 klockan 15:15

Det kunde lika gärna vart jag..

Eller ja, kanske inte jag men någon annan..

För några år sedan så umgicks jag i fel umgänge om man säger så.. Inget bra folk alls som en utav dom senare visade sig vara en släkting till mig.. Vi hamnade i massa trubbel (dock var jag oskyldig till allt eftersom jag inte var med under dumheterna bara senare) men iaf.. När jag träffade Johan lämnade jag allt sånt och hamnade i helt annat umgänge, lite lugnare men kanske inte det bästa?! Vad vet jag..

För ca ett år sedan när jag var gravid med Lillani så fick jag ett hotfullt meddelande på Facebook där det stod massa konstiga saker, om att jag inte fick vara tillsammans med Johan, att jag smutsade ner mitt blod genom att skaffa barn med en icke-svensk (vit alltså), det stod massa saker inkl hot och annat.. Jag anmälde detta till polisen för jag blev lite rädd eller vad man ska säga, man vet ju va dom människorna är kapabla till så.. Poliskvinnan som to min anmälan tog mig på allvar och vi pratade länge länge och så även i telefon men sen avtog kontakten mer och mer eftersom dom inte fick tag i denne person som skrivit detta till mig trots att jag gett fullständigt personnr, namn osv. Sen en dag fick jag hem ett papper från polismyndigheten där det står att förundersökningen är nedlagd. SAY WHAT?! Vafan är det ett skämt eller tänkte jag men det var det självklart inte, och så i efterhand vet jag att detta berodde på att dom inte kunde få tag i denne person trots "sökande", jo men tjena.. En polis kan inte få tag i en kriminell person som har en egen lght.. Phu.. Dagens poliser!

Alltså här handlade det om HOT, hot mot mig och min familj, mitt barn i magen, mitt barn som redan fanns och min sambo och vad gör polisen, inte ett skit.. Tänker på det som dom visade på "efterlyst" igår, fan tänk om det hade vart jag? Jaja nu ska jag göra mig till en människa.. Hejdå!

Skrivet av Maddeliix 6 november 2008 klockan 09:25

Önskelista!

Jag sa ju att jag skulle fylla på i önskelistorna så här kommer dom med lite nytt, hehe..

MIN

- Presentkort på h&m
- Presentkort på ikea
- Money, money, money!
- Pengar till systemkameran
- "OZ" boxen på www.cdon.com

EMILIO`S

- Nya kläder, speciellt snygga Jeans som väljs ut av mami
- En tripp trapp matstol
- Nytt påslakan-sett
- Överkast
- En cd-spelare
- En mini-tv med DVD
- Vägglampa som passar med hawaii-temat i hans rum
- En snygg Jacka som väljs ut av Mami
- Teletubbies filmer
- Halkmatta till badkaret
- Badleksak som simmar

MICAELA´S
- Nya kläder, speciellt snygga Jeans som väljs ut av mami (här åxå)
- Påslakan-sett (till hennes stora säng)
- Överkast
- En cd-spelare
- En rosa vagn
- Mkt fina kläder (presentkort helst eftersom mami är kräsen)
- Möbler till nya rummet
- En rosa MAM nappflaska (såndär bred fin)
- En fin filt, typ nåt prinsessaktigt på
- Sänghimmel som mami redan hittat på nätet
- Badleksak som simmar

Skrivet av Maddeliix 4 november 2008 klockan 13:47

MEN va tusan, hur kunde jag glömma det?

Det är ju DH (desperate housewifes) idag, hur sjutton kunde jag glömma en sån grej, hehe.. Såg det på www.tv.nu snacka om snurrig jag är! Inte för att det betyder allt men finns det nån bättre tv-serie? Nix, skulle inte tro det, hehe..

 

Min favorit , speciellt nu när hon "fått barn", hehe..

 

Skrivet av Maddeliix 4 november 2008 klockan 13:35

Måste!

Ett måste jag har idag är att titta på SOS Familj, såg reklamen för det häromdagen och det handlade om TROTS och jag bara måste se det.. Är det alltid barnets fel att det blir så himla jobbigt, skrikigt, gråter, slänger sig osv eller är det faktiskt den vuxnas fel? Det får vi se ikväll! Kolla alla ni med trotsiga barn, det börjar 20:00..

Jag kollade på Oprah igår och såg nåt bra, DOKTORN var där och han berättade massa om sömn och sömnsvårigheter, om DU har svårt att somna så bestäm redan idag en tid du MÅSTE gå upp varje dag när du än lägger dig på kvällen/natten.. Jag har bestämt kl 8:00 för mig (om då inte ungarna vaknar tidigare) för om man går upp oregelbundna tider så gör man kroppen ännu tröttare.. Han sa att det värsta man kunde göra var att sova ut t.ex på helgerna eller en ledig dag.. Så där vet ni alla som säger att ni är trötta hela tiden.. Och jag som jag som fruktansvärd ångest jämt har fått svar på min fråga åxå "hormonerna hos kvinnorna orsaker mkt sömnsvårigheter plus att kvinnor hanterar sin ångest innan dom somnar", jag somnar ju alltid ca 1-2 timmar efter Johan även om jag går upp samma tid som honom ibland..

Gud va jag skriver onödiga saker men det kanske finns någon som tycker detta är värt att veta? hehe..

 

Skrivet av Maddeliix 4 november 2008 klockan 13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0