Allmänt feb 2009

2010-02-17 - 20:35:50

Say what?!

Idag har jag vart jävligt effektiv, fast det tycker jag att jag är för det mesta, hihi.. Men iaf.. Imorse var jag såå sjukt trött igen (eller igen? jag har inte hunnit blivit pigg) , Micaela är ju genomförkyld så hon är ju vaken rätt många gånger på nätterna plus att jag får henne att sluta äta en gång på natten så då blire ju skrik för det men det funkar!.. Så därför jag inte bloggat dessa dagar är för jag är TRÖTT! Ordet trött är ett milt ord för vad jag är!..

Men iaf nu kom jag bort mig totalt!.. Gick upp imorse nån timme efter dom andra och ca 10 besök i sovrummet av en iskall Emilio.. Jag åt lite bacon till frulle eftersom jag tappat suget för frulle igen fick det bli nåt jag verkligen älskar.. Sen började jag plocka undan, busa med ungarna, byta blöjor, sen började jag med fluffet till kladdkakan det blir mariannefluff, egentligen ska man göra dte ett dygn innan ca men nu blir det bara ca 7 timmar det får vila men det gör inget!.. Var även däremmelan och handlade lite med Emilio här borta på lilla affärn, en skurmopp bland annat!..

Sen la jag Micaela!.. Efter det gick Johan & Emilio ut en stund och fixade lite i garaget soom Johans pappa var här och lämnade under morronen til badrummet som för övrigt ser ut som en katastrof!.. Då började jag med kladdkakan(orna) och medans dom stod i ugnen dammsög jag sen blev det till att moppa golvet så luktar det nybakat, nystädat och fräscht!.. Emilio sover middag, ska väcka honom alldeles strax men ville blogga lite först.. Nu är alla rum städade utom sovrummet där emilio sover fast det är redan fräscht!.. Sen har jag även plockat ur diskmaskin, diskat det som man inte kör där, städat köket osv..

Jag har vart duktig tycker jag.. Vi har ju ändå 130kvm att städa så det tar sin tid..

Köttet vi ska äta ikväll står och tinar men måste nog försöka tina upp det på nåt annat sätt för jag glömde ta fram det tidigt.. Ikväll till middag blir det iaf lövbiff med fyllning och pommes till det och till efterrätt blir det som sagt kladdkaka (som jag skurit ut till ett hjärta) med mariannefluff och geléhjärtan till kvällsmyset!. En underbar kväll hoppas jag på!..

igår var vi på media markt och då hittade vi en skräckfilms box som vi köpte, tittade första filmen igår så ikväll blir dte en ny.. yey!..

a men just det måste ju skriva om detta åxå, jag läser ju alltid BB´s blogg och så skriver människan att hon skaffat städhjälp för att slippa göra det tråkiga och bara göra det som är rolit i livet , SAY WHAT? Skriver inget mer om det för då blir man väl stämd?! Men ni kan ju tänka er vad jag tycker om man är 2 vuxna i ett hushåll på 2 rum & kök och inte kan hålla rent!!.. Alltså för övrigt tycker jag hon är rätt smart och rätt begåvad så och det måste hon ju vara eftersom hon håvar in massa cash varje dag!.. Men städhjälp vid 18 års ålder utan barn näää där gick gränsen!

Skrivet av Maddeliix 14 februari 2009 klockan 15:23

Förlåt!

Sorry att jag inte skrivit men har verkligen NADA lust.. Igår och idag har Johan vart hemma med mig och Micaela, Emilio har gått kort dag på dagis.. igår mådde jag inge vidare alls eftersom Micaela blivit pangförkyld och var vaken halva natten likaså natten till idag så jag är helt färdig.. Men iaf igår fixade Johan i badrummet här hemma, rev rev & rev.. jag körde Emilio till & från dagis, var på BVC och vägde Micaela, hon vägde 8 kg nästan exakt.. Liten tjej.. Sen gjorde jag även två kladdkakor som förövrigt är slut .. hehe.. Jag och Johan var som grisar.. Idag har vi köpt osb-skivor, playwood-skivor, isolering till badrummet, kört skräp (badkar, toalett, hyllor, skåp etc) och sen hämtade vi Emilio och åkte iväg till Toy´s R Us, Emilio fick springa mellan hyllorna och leka av sig lite så köpte vi en traktor med släp till duplo sen åkte vi förbi Coop & köpte en skruvdragare från Black & Decker och häromdagen köpte vi en tigersåg från B&D också så nu finns det lite bättre verktyg att använda..

Imorrn ska vi nog inte göra ett skit iaf. Gud så skönt. Eller jo Johan ska ju fortsätta med badrummet..

Middagen idag blev fiskbullar i hummersås & ris, JÄTTEGOTT!

 

Ska försökte slänga upp bilder sen annars kommer det imorrn..

Nu kollar jag på "du är vad du äter" sen är det "lyxfällan", bör man söka båda kanske? Haha!

Skrivet av Maddeliix 12 februari 2009 klockan 20:17

Det som verkligen betyder något!

Halloj gott folk!.

Därför jag inte bloggat förens nu är för att idag (eller iaf tills killarna kommer hem) ska jag strunta i varenda "måsten" som finns! Jag ska göra det jag vill / orkar!

Skulle ha träffat Elin idag (Micaelas gudmor) men jag smsade henne imorse och sa att jag verkligen inte mådde tillräckligt bra för det för natten var som vanligt inte många timmars sömn och dessutom somnade & vaknade jag med världens magont, vet inte vad det är men det känns som när jag är alldeles för stressad och börjar få panik så jag bestämde mig att idag skiter jag i alla måsten..

Just nu håller jag på att storstäda Emilios rum, har burit ur varenda leksak och nästan alla möbler så har jag dammat, damsugit och ska nu torka golv och gå igenom kläder & leksaker (och detta gör jag för jag vill).. Att städa för mig är typ terapi, nu låter det som värsta klyschan men det är faktiskt sant, när jag har rent och fint och allt är fixat är enda gången jag verkligen kan slappna och och bara leva.. Det är det som verkligen betyder något!

Har även klippt Micaela idag, blev dock INGE bra alls men va hade jag förväntat mig med en unge som inte kan sitta still ens 2 sek, haha!. Men söt blev hon, eller det var hon ju redan innan.. Emilios huvud rakade Johan häromdagen igen.. Emilio verkar gilla det för han hämtar apparaten själv.. Jag vill ju dock att han ska ha hår på huvudet!

Nä nu ska jag fortsätta!. puss

Skrivet av Maddeliix 10 februari 2009 klockan 12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0