Allmänt

2010-02-12 - 15:00:28

Arg var jag..

Lite uppdatering om det jag skrev igår ang att skaffa barn, jag var väldigt arg när jag skrev det inlägget så jag tror jag skrev det fel, nu tror ni säker att jag gör allt med mina barn och älskar att ha med dom precis överallt hela tiden men så är inte fallet! Jag är ingen maskin jag heller, jag orkar inte allt.. Men det jag menar är såna som verkligen måste festa för att inte bli arga och tycka livet suger typ. Sen såna som typ måste ha barnvakt 3-4 gånger i veckan för att dom vill typ shoppa, sola, träffa kompisar, handla mat osv.. Sen om man t.ex vill träna för att må bra eller kanske måste till doktorn osv och då behöver barnvakt ser jag inget som helst fel med MEN än en gång, man kan inte skaffa sig barnvakt flertal gånger i veckan för att få leva som tidigare, har man valt att bli förälder så har man..

Jag ska ge ett exempel på mig själv, jag lämnar gärna ett barn hemma eller ibland två för att t.ex åka och storhandla 2 gånger i månaden, sen så när jag slutat amma lillan så ska jag börja simma ca 2 gånger i veckan för att träna min kropp igen så jag kan må bra både psykiskt och fysiskt och i och med det ska jag samtidigt sola solarium har jag tänkt en utav gångerna i veckan efter jag simmat.. Sen åker ju Johan iväg lite då och då och träffar nån kompis, ibland med en unge och ibland utan en unge..

Nä jag vet inte hur jag ska förklara det för att det ska bli rätt.

Men såhär kan jag säga: Om du skaffar barn så får du ta att du inte kan gå ut flera gånger i månaden för att supa skallen i bitar och inte heller ha fester hemma som förut när barnet nu finns med i bilden och då är hemma och du kan inte heller gå ner på stan för att shoppa flertal gånger i veckan utan barn utan du kanske kan ta med dig barnet sedan bestämma ca 2 gånger i månaden att IDAG ska jag vara barnledig för jag ska shoppa och ha en heldag för mig själv (med ev nån vän) och bara vara!..

Allt från mig för stunden!

Skrivet av Maddeliix 20 september 2008 klockan 11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0