Allmänt 2009 jan

2010-02-17 - 18:03:44

En fråga till er, svara! Intressant faktiskt, höhö!

Jag har en intressant fråga till er, here we go:

När ni är och handlar och ska betala t.ex 99,50:- så ger ni en hundring, tycker ni då det är pinsamt att att stå och vänta på den lilla 50 öringen? Det gäller alla köp där man endast ska få tillbaka en femtioöring..

 

Jag skriver mitt svar när ni skrivit era så kom igen!..

Skrivet av Maddeliix 11 januari 2009 klockan 22:11

Hungrig..

Jag är så äckligt hungrig men allt är fryst och jag ska iväg om 38 minuter så det blir inget att käka..

Jag ska till min farsa och fixa lite saker sen blir det tårta och kakor som jag tar med.. För Emilio alltså.. killarna har vart och kastat sopor nu på morronen så dom borde vara tillbaka när som helst men nu ska jag klä på Lillan, är helt klar själv..

Skrev jag förresten igår att elvispen pajjade så jag fick köpa en tårta på coop? såå trist!..

Skrivet av Maddeliix 11 januari 2009 klockan 10:53

Ja tack!

Mervi - jag tar jätte gärna receptet eftersom vi har ett kalas kvar imorrn , hehe..

 

Nu är ett av kalasen avklarade, Emilio fick en "vovvo", kläder & duplo.. Han blev jätte glad, tårtan var kalasgod! Bild kommer!..

Ska ju göra en tårta tills imorrn åxå då det kommer flera (om jag nu inte skjuter upp det till nästa helg eftersom det är min sida) ..

Av oss får ju Emilio presenterna på måndag då han fyller år.. Då blir det en MINI tårta med tomtebloss och så Emilios favvomat och paketöppning när Johan kommer från jobbet..

Johan är ute med hunden nu, Emilio sover och lillan kryp/krälar på golvet..

Nu ska jag städa lite så herrn är nöjd (inte för att han bett mig)..

Bye bye. skriver mer sen.. Måste skicka iväg dagispappret och försäkringskassans papper (påminner mig själv)

Skrivet av Maddeliix 10 januari 2009 klockan 15:43

Bättre

Idag är det mesta bättre. Jag har sagt ifrån men iaf ska vi fira Emilio.. Tog bort nattens inlägg eftersom det blev "i stundens hetta" så kanske det inte blir som verkligeheten. Jag var ledsen sårad och besviken. är det fortfarande men ja..

Orättvist är livet men nu ska det bli ändring..

Nu är tårtan strax klar och nu är det emilio som gäller iaf!..

Skrivet av Maddeliix 10 januari 2009 klockan 11:48

Fan va jag är trött på detta..

(råkade lägga detta som utkast)

Fan jag är morsa & Sambo ingen jävla slav.. Försökte ställa in Emilios födelsedagsfirande i helgen och ta det nästa helg för jag mår varken bra psykiskt eller fysiskt och vill inte umgås med massa folk då men vafan säger karlfan då.. Nämen så kan man inet göra.. A men vafan jag bestämmer väl vilken jävla dag jävel jag vill städa, diska, fixa, göra tårta osv på, ELLER? Nä tydligen inte! Så idag fast jag är trött som ett djur, mår dåligt och mår illa ska jag göra allt detta.. OCH handla ingredienser... BLÄ!..

Är så jävla trött på barnrumpor till killar!..

 

Skrivet av Maddeliix 9 januari 2009 klockan 19:57

Tack tack!

Tack för era kommentarer , nu känns det redan roligare att skriva.. Hehe.. lite bekräftelse behövs ibland..

Men tänkte svara på en kommentar jag fick - Annika - Jag vet inte varför jag är sån som person men jag har varit stark när jag var yngre men ju äldre jag blir desto mer självkritisk och ledsen blir jag. Har sökt svar på varför jag är sån men finner inga.. Går hos en läkare / kurator och pratar även med BVC men inget hjälper. Jag försöker verkligen uppskatta vad jag har men mitt utseende kommer jag aldrig nån vart med, tycker alltid att jag är den fula ankungen som aldrig växer och blir vacker!..

Nu till nåt roligare.. Eller roligare och roligare men katterna pökar som kaniner här hemma så strax blire väl kattungar.. Katterna låter som rena brandalarmen, riktigt jobbigt men det är väl inget jag är chockad över eftersom vi har en hona och en hane, haha..

Nätterna här hemma är ISKALLA, men nu har vi tagit in ett elelement och ställt där inne och stänger dörreen så det blir riktigt mysigt men inatt sov men jag raggsockor, tjocktröja och pyamasbyxor iaf.. Hehe.. Men känner mig ju dålig åxå så det är väl det..

Micaela försöker ju lära sig krypa men det säger bara floff så blir hon platt och bara kan åla, hehe..

Jag vet inte vad jag ska göra för tårta till emilios födelsedags kalas, har ju två stycken kalas.. Två små så det blir inga jätte tårtor, tänkte kanske göra två kladdkakor (lite torrare än vanligt) och dela den på mitten och lägga bär och hallonmousse (stavas?) eller chokladmousse emellan sen grädde på (färgat med blå karamellfärg) och sen blåa godisar på.. Men jag vet inte än.. Det kanske blir för sött och jävligt.. Svårt svårt.. Älskar ju att göra tårtor men kan aldrig bestämma mig för HUR jag ska göra.. hehe..
Blie nog faktiskt bara tårta till kalaset och kanske nåra köpa småkakor för jag är helt slutkörd tror jag..

 

Nä nu ligger killarna i badet och micaela på golvet men ska ta upp henne is tolen och ge några majskrokar sen börja med middagen..

 

Skriver kanske mer sen, känner att detta inlägg blev plottrigt bara..

Skrivet av Maddeliix 8 januari 2009 klockan 16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0