Allmänt 2009 jan

2010-02-17 - 18:11:16

Nu är jag på G..

Har vart i tälje, kollat tatueringen m.m.. Mötte även min älskling! Saknar honom.. Micaela sov hela tiden på stan så det var skönt.. Har vart på banken åxå.. Sen när vi kom hem tog jag ner granen och har plockat ihop alla sopor, ätit lunch (shake), plockat ihop all tvätt och ska strax sätta igång att dammsuga, är helt på G.. kanske tar mig en tripp till maxi när johan och emilio kommer hem och handlar lite mer mat!.. Jävla idiotas som bränner ställen men bra för oss fattiga.. eller ja fattiga man kanske ska säga vi som har det ekonomiskt krisigt ibland..

handlade massa där igår, massa burkmat & välling och lite kläder.. nice nice.. Ikväll blire färsk pasta med tomatsmak och lunchkorv för killarna, micaela får nån burkmat.. vad jag ska äta vet jag inte än.. kanske tonfisk med nåt eller kyckling men får se. Knakse väljer att glassa korv och pasta med dom andra.. Är inte rädd för att gå upp i vikt för sånt. Försöker bara äta nyttigare just nu innan jag slutat amma för sen blir det antingen GI eller ISO dieten men vi får se, jag gör ju undantag för endel eftersom jag inte äter ägg, paprika, broccoli osv.. hehe..

Nä dags för fortsatt städning innan jag tappar suget!.. Bye bye!

Skrivet av Maddeliix 14 januari 2009 klockan 15:16

Hela dagen fuckad likaså igår..

Orkar inet skriva så mkt just nu, det kommer mera sen.. har så jävla mkt att göra idag men pallar egentligen inte för är yr & mår illa.. Fattar inte vad det är! Det är ju liksom inte första gången..

Igår blev mellanmålet 10 godisar *fy mig* men men.. Bättre det än mina 5 glas läsk/saft hehe.. Får trösta mig med det!

Middagen igår blev TYVÄRR couscous med kyckling och en klick creme frasich med MASSA vitlök.. Ville egentligen ha en stor sallad istället för couscous men hade tydligen bara tomat & gurka hemma så tog några skivor av det åxå och inte så mkt couscous.. Till det ett stort glas kallt vatten..

Frukosten idag blev en liten tallrik med fil , banan & en liten näve musli.. Och till det självklart ett stort glas kallt vatten!

Idag blir mellanmålet en shake tror jag (om man nu får dricka det när man ammar?) ..

Nä nu kallar helvetet här hemma = städning, diskning, dammsugning, damma, duscha, åka till banken, skura toaletterna osv.. Ja ni hajjar. står endel på schemat idag men jag har INTE valt det, skulle jag valt så skulle jag tatuera mig och sen soooova!

Skrivet av Maddeliix 14 januari 2009 klockan 09:39

Nu..

Haha.. Nu har jag äntligen vaknat.. Hehe, eller snarare gått upp!.. Ska strax ta mig en lång dusch sen föna håret sen trippa iväg på en promenad med hunden sen åkte och köpa grönsaker.. Är lite osäker på om jag kanske borde ta promenaden först så man slipper bli svettig, oj vilket i-lands problem jag har märker jag..

Fasiken vad jag behövde sova. kommer väl vara seg resten av dagen men det skiter jag i..

Bilder kommer sen..

Skrivet av Maddeliix 13 januari 2009 klockan 14:04

Vet ni vad jag ska göra nu som jag såå länge längtat efter?

 

Jag ska faktiskt lägga mig och soova!.. Hoppas på ca 1,5 timmes sömn..

Har precis ätit gulaschsoppa (stavas?) och en stor klick creme fraishe med MASSA vitlök och ett stort glas kallt vatten så nu är man mätt som få, haha.

Frukosten blev ett stor glas kallt vatten!..

Just det innan jag kilar till sängen ska jag berätta en sak..

Imorse så kom Johan in vid 6 tiden och frågade var hemma nycklarna var sen kom han in igen efter 10 min (han som egentligen ska ha åkte vid 6) och säger till mig att komma upp så ja sagt och gjort gör jag det snurrig som jag var, hehe.. Han bad mig ta nycklarna och larmdosan och sätta igång säkerhetslarmet direkt när han gått för bara nån min innan hade det kommit nått pucko, åkt förbi på vägen utanför vårt hus i världens fart sen bara kört rakt ner i diket sen vidare en bit på åkern sen bara tvärvänt och lyckats komma därifrån (visst det kan ju ha vart en olycka men det verkar absolut inte så) så han visste inte om det kanske var nån pundare eller rent av nåt jäkla psyko så vi skulle låsa och dra igång larmet och ha larmdosan i sovrummet så jag kan trycka på skyddslarmet/trygghetslarmet för mig om det kommer nån..

knakse inte så intressant för er att veta men jag är bland dem nojjigaste människorna på jorden som tror så fort det blir mörkt finns det spöken eller mördare i dikerna , haha.. Kalla mig störd!..

Skrivet av Maddeliix 13 januari 2009 klockan 11:28

Vad jag tycker!

Okej nu har ni svarat vad ni tycker ang 50 öringarna så nu är det min tur.. Ärligt tycker jag det är skit pinsamt att vänta på den så ibland skiter jag i det.. Men sen häromdagen när jag satt och räkna så fick jag ut en magiskt summa så då gäller mig. Att få en 50 öring - 1 kr tillbaka händer väl mig ca 10 gånger i månaden så det är alltså ca 7 kr i månaden och på ett år blir ju det faktiskt mkt eller hur? 84 kr för att vara exakt och sen om man kollar det på tio år blir ju det 840:- och sen om man räknar ca 50 år så är man ju genast uppe i en betydligt högre summa det vill säga 4200:- sen är det ju plus minus några kronor eller i denna mängd hundralappar.. Så nix från och med nu kommer jag INTE låta affärerna ta emot mina 50 öringar eller 1 kr faktiskt! Haha, om jag är snål? Lite!.. Men om jag tänker liksom 4200:- det räcker ju till en TV eller varför inte till massa kläder, hehe.. Nä så jag lägger det hellre i ungarnas sparbössor när jag kommer hem.. Mkt bättre!..

Skrivet av Maddeliix 13 januari 2009 klockan 09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0