Allmänt 2009 feb

2010-02-17 - 18:35:43

Nej jag är inte rasist!

Jag förundras lite över Södertäljes miss i budgeten över förra året.. Hmm hur fan kan socialnämndes (osv) ligger 125miljoner kr över budgeten? Jo för dom tar in alldeles för mkt flyktingar i Södertälje bland annat, jag ser INGET fel på flyktingar/invandrare etc MEN det borde finnas en gräns för hur många varje kommun får ta in med tanke på pengabrist & bostadsbrist. För inte tusan ska en familj på 6 personer behöva bo i exempelvis en tvåa? Nej dom behöver utrymme!.. Sen finns det ju givetvis bidragsfuskare (jag själv vet väl en åtminstonde) och sen finns det dom som faktiskt behöver ekonomisktstöd.. Nä det är min tanke för idag!..

Måste vara färgen jag sitter med i håret som ställer sig alla frågor..

 

BTW har jag vart sjuk så har inte orkat blogga men nu är jag på banan igen.. Hehe..

Skrivet av Maddeliix 4 februari 2009 klockan 23:52

Nörd?

Ja, jag är lite nördig eftersom jag måste sno dessa listor från alla.. Haha.. Hittade denna i Lindseys blogg..

Vilket namn står på ditt födelsebevis: Madelene
Smeknamn: Madde.
Civil status: ogift, haha!
Hårfärg: Brunt men blir svart i veckan.
Favoritfärg: -
Piericing: -
Tatuering: Ja, två men strax 4..
Nuvarande bostadsort: - Hemligt!
Har du varit kär: Jepp!
Har du varit i några andra länder: ja
Har du varit med om en bilkrasch: Nej. Bara krock!
Kaffe eller glass: Glass.. LÄTT!
Snuttefilt eller kramdjur: kramdjur.
Lyckotal: -
Favoritfilm: Vet inte!.
Bästa semestern: Vet inte, massa olika.. Österrike var ju jävligt nice eftersom det var med ungarna (okej en av dom var i magen) men alla när jag var liten var kul..
Favoritmat: Köttfärsås får jag nog säga nu.. Hehe..
Bästa veckodagen:  Torsdagskvällar, haha!
Senaste låt du lyssnat på: Vet inte..
Tandkräm: Nån grön..
Favorit TV-program: Hmm, vet inte.. DH fortf tror jag.. Men lipstick Jungle är bra åxå!
Favoritblommor: Rosor eller tulpaner, vilken färg som helst!.
Tycker inte om: Otrohet, lögner, osv..
Sport att titta på: K1 & Shootfighting (stavas?)
Snabbmatsrestaurang: Mc Donalds eller Nancy´s
Senaste sjukhusvistelse: Sjukhus. Hmm vårdcentralen förra veckan? hehe..
Favoritdricka: Färskpressad juice!
Vem är du om 10 år: En mamma till två barn på 12 & 10 år (och kanske ett till på 3 år) som lever i mitt färdigrenoverade hus & förhoppningsvis är Polis kanske t.om Kriminalare..
Vem fick du senast e-mail från: *kollar* Ett "NEJ TACK" för ett jobb jag sökte.. Typiskt!.
Har du någonsin blivit dömd för något brott: Nix!.
Om du fick ett enda kreditkort, vilken affär skulle du välja: Ingen aning!
Vad gör du när du är uttråkad: Hinner typ aldrig bli uttråkad, om det vore så väl att jag hann det hade jag vart lycklig!..
Fras/ord du använder för ofta: "Men shiiiit"
Vän som bor längst från dig: Hmm.. Vet inte! Linda kanske..
Vad retar du dig på: Människor som måste överdriva allt, otrohet & falskhet.
Det bästa du vet: Min familj!
Favoritspel: Ingen aning..
Skostorlek: 40/41, JA, jag vet jag är BIGFOOT!
Syskon: Johan 13, Nathalie 17, Marcus 21 (Hmm är lite osäker på åldrarna faktiskt, hehe)
Favoritpålägg: Vet inte.. Tror det är kaviar faktiskt.. Men det passar ju bäst på vitt rostat bröd och det äter jag inte längre..
Vilket är det vackraste ordet du vet: -
Bästa bok du läst: Vet inte!
Är du internetberoende: Nja, kanske lite eftersom jag tänker blogg, drömmer blogg och lever blogg..Haha!.
Favoritdjur: Min Vovve såklart!
Favoritglass: Ben and Jerrys Cheesecake.
Din sämsta egenskap: Att jag lätt blir irriterad på småsaker..
Vilken är din bästa egenskap: Att jag är väldigt omtänksam! Men det är även min sämsta eftersom vissa utnyttjar det..
Vilket är ditt nästa mål i ditt liv: Att bli polis!
Favoritgodis: Marabou Amigo...
Vilken person i hela världen skulle du vilja träffa: Ingen aning..
Vilken film såg du på bio senast: Saw (nån för typ 1 1/2 år sedan kanske).
Bästa sedda konserten: Five när jag var LITEN, hehe...
Bästa känslan: Trygghet.
Om du var ett instrument, vad skulle du vara då: Instrument? Hmm.. Elgitarr kanske?
Vad stör du dig mest på i detta ögonblick: Mitt illamående...
Vad är det vackraste som finns: Kärleken? Men det är också det värsta så jag säger Ungarna!
Är du homo- eller bisexuell: Nix!

Skrivet av Maddeliix 2 februari 2009 klockan 15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0