Allmänt 2008 oktober

2010-02-16 - 18:16:16

Het? Jag? Det är klart!

Ja tänkt om man fick känna så.. Haha.. Nä men igår när jag testade min mössa, uggsen, jackan, ett par jeans och den rosa halsduken (scarfen) så kände jag mig FIN! T.o.m Johan säger det! Det var kul att höra. Så nu har jag två höstoutfiter jag älskar.. Sen kan man ju byta upp sig lite var och varannan dag och varva med svarta - vita - jeans byxor eller byta ut halsduken/scarfen i andra färger så blir varje dag lite roligare!.. Ska köpa några snygga höstleggins nu bara, har ju bara helsvarta och vita men vill ha gråa höstaktiga.. Sen får man se vad affärerna mer har att erbjuda. Fyller ju år om nåra veckor så kanske kan önska sig lite mer fint, NICE!.. Vad tusan ska man ha för vinterjacka alltså? Vill ju inte lägga ut FÖR mkt pengar, man byter ju ut den nästa år säkerligen igen så..

Emilio och Lillani ska få en varsin åkpåse tror jag, känns så dumt att alltid ha overall på dom i senhösten eller vintern om det inte är riktigt kallt för dte kan bli ganska svettigt och jobbigt. Kanske bätte med lite tjockare byxor, jacka och sen åkpåsen? Eller vad säger ni?Man får ju hålla en budget så man måste tänka till lite åxå inte bara gällande mig utan barnen åxå! Som jag sa, dyra & mkt kläder och saker är inte det viktigaste, framtiden är viktigast!..

 

Skrivet av Maddeliix 9 oktober 2008 klockan 15:49

Låg och tänkte på..

.. igår när jag skulle sova och inte kunde sova så kom jag på massa jag ville skriva om i bloggen men så när jag vaknar är det bloggtorka, är inte det typsikt? hehe. men är man senil så är man..

Men iaf när jag inte kunde sova igår, eller snarare varför jag inte kunde sova igår berodde på mitt ex, nu tror ni säkert, "men varför ligger hon bredvid sin sambo men ändå tänker på sitt ex" men detta är INGET positivt jag tänker på!.. Låg och tänkte på när jag var på "hemmafest" i nyköping med honom och vi var där plus 3 till, 1 tjej 2 killar.. Jag och den ena killen satt i soffan, mitt ex kommer fram och säger "ge mig cigg" och jag svarar "men dina cigg är slut, jag kan inte göra så mkt åt saken" och den andra killen säger "Fan, tagga ner mannen". Då ger mitt ex först mig jordens örfil och sedan ger han killen bredvid mig en örfil. Fan va ledsen jag blev men jag fortsatte som ingenting för detta var ju inte första gången.. men iaf kvällen fortsatte i samma stuk, efter mkt hot, slag och knuffar till sist ringde den andra tjejen polisen och dom kom, hämtade upp mitt ex och jag vägrade som vanligt göra en anmälan men dom såg mina skador och gjorde en anmälan ändå..  Han hotade mig till döden, FAST polisen höll i honom, snacka om sjuk i huvudet!.. Jag kan bara inte sluta tänka på denna händelse, jag mår så illa av att tänka på det men det försvinner inte ur mitt minne, aldrig någonsin!..

Va ledsamt inlägg detta blev.. Äh! Nu är jag klar med ledsamheter för stunden.. Måste tänka framåt inte bakåt..

Emilio vägrar sova middag och jag blir galen, hehe.. han är så jäkla trotsig just nu, det är sjukt att ett barn kan ha så mkt vilja!.. Hehe.. Lillan sover bredvid katten i hennes säng, snäll som ett lamm som alltid!.. Jag är så sjukt hungrig men pallar inte göra mat sålänge Emilio är vaken, gjorde lunch till honom men fick bli lite köttbullar & grönsaker men han ville inte ha mer än några köttisar.. Nä dags att ta trollet och byta på honom.. Skriver mer sen..

Skrivet av Maddeliix 9 oktober 2008 klockan 12:17

Anonym!

Jag tar emot det du säger men jag tycker fortfarande att det är patetiskt att inte våga stå för vem man är när man kommenterar, speciellt om man verkar veta så mkt!... Sen får du tycka och tänka vad du vill. Jag står för vissa saker och du säkert för andra saker..

 

Skrivet av Maddeliix 9 oktober 2008 klockan 12:06

God dag!

Idag har vi inte hunnit gjort mkt än, har gått upp, ätit lite risifrutti och frukt och sen myst framför tv och datan eller ja, myst. Emilio har sprungit omkring och mest bråkat och nu vill han ha välling så får nog ta fram lunch sen är det dags för att sova middag hoppas jag. skriver mer senare..

Skrivet av Maddeliix 9 oktober 2008 klockan 11:07

Kvällstrött!

Vet ni vad jag ogillar starkt? Folk som måste typ skryta om sitt liv fast livet egentligen är helt annorlunda. Typ man säger hur bra man har hemma fast man typ dricker 1 dag i veckan minst, lämmnar bort ungen typ 3-5 dagar (några timmar) i veckan utöver dagis såklart, som shoppar upp alla pengar dom har istället för att spara det till nåt bra till barnen (typ en framtid osv), eller som knarkar eller helt enkelt skiter i sitt barn.. Ja, känner du igen dig? Isåfall ta åt dig annars inte!..

Jag har absolut inget perfekt liv och skulle aldrig påstå det heller. Men jag kan tillägga att jag betalar hellre ett hus än at köpa massa kläder eller alkohol för flera tusen i månaden..

Nä nu gapar lillan. ber om ursäkt för detta negativa inlägg men har träffat så mkt såna människor i mitt liv..

Skrivet av Maddeliix 8 oktober 2008 klockan 20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0